magsjuka
Junibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jun 1999
    #1

    magsjuka

    Hej! Usch ja, här är det livat! Jag och Lilla killen insjuknade i lördags, stora killen idag. Tur att lillplutten rör sig mycket. Räcker med att sköta en d1 ( diabetes typ 1) med magsjuka medan man själv är sjuk, sedan oro för plutten i magen! Ultraljudet fick skjutas fram med fördelen att killarna precis hämtats i skolan och bm sa att de kunde komma in senare på ultraljudet! Lillkillen blev jätteglad, han pratar redan med lillebrorsan i magen. 10 juni, ja precis på skolavslutningen! Det bli backup plan! Vill inte missa avslutningen, stora killen går ut nian!
    Jag lyckas inte lägga in mig på bf listan, har sjukt dålig uppkoppling!
    Stora killen kom 11 dagar efter bf, skulle ha sats igång dagen efter. Lillkillen kom en v före bf från ultraljudet med samma dag som bf från sista mens. De var nästan exakt lika stora, skillde 100gr och 1 cm! Och hårfärg!
    Hur var det för er? Det ska bli spännande och se vad som händer i juni!
  2. 1
    magsjuka Hej! Usch ja, här är det livat! Jag och Lilla killen insjuknade i lördags, stora killen idag. Tur att lillplutten rör sig mycket. Räcker med att sköta en d1 ( diabetes typ 1) med magsjuka medan man själv är sjuk, sedan oro för plutten i magen! Ultraljudet fick skjutas fram med fördelen att killarna precis hämtats i skolan och bm sa att de kunde komma in senare på ultraljudet! Lillkillen blev jätteglad, han pratar redan med lillebrorsan i magen. 10 juni, ja precis på skolavslutningen! Det bli backup plan! Vill inte missa avslutningen, stora killen går ut nian!
    Jag lyckas inte lägga in mig på bf listan, har sjukt dålig uppkoppling!
    Stora killen kom 11 dagar efter bf, skulle ha sats igång dagen efter. Lillkillen kom en v före bf från ultraljudet med samma dag som bf från sista mens. De var nästan exakt lika stora, skillde 100gr och 1 cm! Och hårfärg!
    Hur var det för er? Det ska bli spännande och se vad som händer i juni!
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Ja, blä för magsjuka! Vi ar fått ett antal slängar av det under hösten, dotterns första termin på förskolan... Så nu vill vi bara vara friska och må bra vi med Jag är ju beräknad till 4 juni men gick åtta dagar över tiden med dottern så jag är som inställd på att göra det den här gången också. Hoppas nästan på att gå minst några dagar över iaf så att min mamma hinner hem och kan vara barnvakt, hehe. Hon ska nämligen upp till Luleå och fira min lillebror som tar studenten. Men sambons mamma är ju backup ifall hon inte är här när det är dags. Jag längtar!
  4. 2
    Ja, blä för magsjuka! Vi ar fått ett antal slängar av det under hösten, dotterns första termin på förskolan... Så nu vill vi bara vara friska och må bra vi med Jag är ju beräknad till 4 juni men gick åtta dagar över tiden med dottern så jag är som inställd på att göra det den här gången också. Hoppas nästan på att gå minst några dagar över iaf så att min mamma hinner hem och kan vara barnvakt, hehe. Hon ska nämligen upp till Luleå och fira min lillebror som tar studenten. Men sambons mamma är ju backup ifall hon inte är här när det är dags. Jag längtar!
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Ja urs för magsjuka. Stora tösn fick det för en veckan sen o jag ett par dagar senare. Nu följer jag upp med influensa... ha ha varför ska d va lätt?

    Vi har bf 5/6 men förra dottern var dryga veckan tidig o ingen i min släkt har klarat att gå tiden ut. Vi har korta snabba förlossningar i förtid så får se om det blir maj eller juni.
  6. 3
    Ja urs för magsjuka. Stora tösn fick det för en veckan sen o jag ett par dagar senare. Nu följer jag upp med influensa... ha ha varför ska d va lätt?

    Vi har bf 5/6 men förra dottern var dryga veckan tidig o ingen i min släkt har klarat att gå tiden ut. Vi har korta snabba förlossningar i förtid så får se om det blir maj eller juni.
  7. Medlem sedan
    Jun 1999
    #4
    Usch ja, åkte på en till variant i början av veckan. Smittar så i barngruppen, det räcker med att en förälder skickar tillbaka barnen för tidigt så går det ett varv till. Influensa och graviditet är inget roligt heller. Hade 40 graders feber med nr 1. Fy!
    Jag hoppas på ännu en snabb förlossning, båda tidigare har varit klara inom 2 h från ankomst till sjukhus. Men man vet ju aldrig. Skönt att ha kommit så långt i alla fall. Det sparkas vilt tidvis och magen syns! Bäst att njuta, foglossning, yrsel, kramp i ben och händer börjar göra sig påminda!
  8. 4
    Usch ja, åkte på en till variant i början av veckan. Smittar så i barngruppen, det räcker med att en förälder skickar tillbaka barnen för tidigt så går det ett varv till. Influensa och graviditet är inget roligt heller. Hade 40 graders feber med nr 1. Fy!
    Jag hoppas på ännu en snabb förlossning, båda tidigare har varit klara inom 2 h från ankomst till sjukhus. Men man vet ju aldrig. Skönt att ha kommit så långt i alla fall. Det sparkas vilt tidvis och magen syns! Bäst att njuta, foglossning, yrsel, kramp i ben och händer börjar göra sig påminda!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar