I somras bestämde vi oss för att vi ville skaffa familj och började arbeta på en liten bebis. Det gick fort, måste ha blivit gravid i samma sekund som vi bestämt oss. Mensen var någon dag sen och vi tog ett grav test, visade ingenting. Sedan kom mensen lite mer annorlunda än vanligt, när den tog slut var det en dags uppehåll och så fick jag små blödningar. Blev hänvisad till gynakuten och där fick jag reda på att jag var gravid, men det var olyckligtvis ett utomkveds. Opererades men det gick att rädda äggledaren så jag har båda äggledarna kvar, men de kunde inte svara på varför det hänt och inte heller om eller ifall operationen skulle påverka framtida försök pga av ärrbildning (risken att det händer igen är iaf större).

Blev ledsen såklart när det hänt, men återhämtade mig snabbt. Jag hann aldrig bygga upp några förväntningar innan jag förstod att något var fel. Men det börjar krypa inom mig nu och jag funderar mycket på om det kommer bli problem när det är dags nästa gång. Många vänner och bekanta skaffar barn runtomkring mig nu och då känns det lite extra jobbigt när man tänker tillbaka. Men jag och gubben min är fortfarande hoppfulla!

Fick iaf regelbunden mens direkt efter operationen och vi har försökt sedan dess utan någon som helst framgång. Nu i december var min mens försenad i 12 dagar, men sedan kom den. Innan mensen kom nu i januari hade jag riktigt ont i bröstet, på sidan vilket jag inte brukar ha, dessutom kom den 8 dagar förtidigt denna gång. Humöret har varit ganska upp och ner och jag börjar undra om något är fel igen. Är måhända lite hypokondrisk men jag känner av en dov smärta i höger sida, långt ner och det var där det fastnade sist. Beställde både massa ägglossningstest och grav test som kommer nu i veckan. Mensen har varit regelbunden med någon diff på en dag fram eller tillbaka, men är det vanligt att den kommer helt ur spel? Eller ville den bara "hoppa" rätt nu i januari?

Hoppas på det bästa och önskar er detsamma därute!