Berätta för syskon?
Oktoberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jul 2012
    #1

    Berätta för syskon?

    Vi är nu i graviditetsvecka 9 och jag har börjat fundera när det är lämpligt att berätta för barnen att vi ska få ett till barn.

    Funderar på att berätta runt v 12 för barnen. Dom är 4 och 2 år.

    Ni som har barn sedan tidigare när kommer ni berätta för era barn?
  2. 1
    Berätta för syskon? Vi är nu i graviditetsvecka 9 och jag har börjat fundera när det är lämpligt att berätta för barnen att vi ska få ett till barn.

    Funderar på att berätta runt v 12 för barnen. Dom är 4 och 2 år.

    Ni som har barn sedan tidigare när kommer ni berätta för era barn?
  3. Medlem sedan
    Feb 2015
    #2

    Ja

    Hej
    Berättade för lillan så fort vi plussat. Våran flicka va då 3år och 3 månader.
    Vi ska ha nu i april. Kände spontant att hon va den första vi skulle berätta det för och ville berätta det för.Pyskologer o pedagoger säger att man inte ska göra det för barn frågar o tjatar och är otåliga. Men det har gått jättebra ocy vu har involverat henne i det mesta som har med bebisen o göra.Visat UL bilder och videoklipp. I olika babyköp osv,hon glädjs så otroligt mycket.Har mycket frågor men även tips och funderingar vilket gör allt mycket roligare.Tror att de blir enklare när hennes syster kommer för då är hon förberedd.Hon är så stolt och berättat för alla från första dgn till idag att mama har bebis i magen och att syster kommer i påsk. Men man ska kanske inte förvänta sig att de ska hålla de hemligt ;-)

    Lycka till!Kram



    Citat Ursprungligen postat av chihuahua Visa inlägg
    Vi är nu i graviditetsvecka 9 och jag har börjat fundera när det är lämpligt att berätta för barnen att vi ska få ett till barn.

    Funderar på att berätta runt v 12 för barnen. Dom är 4 och 2 år.

    Ni som har barn sedan tidigare när kommer ni berätta för era barn?
  4. 2
    Ja Hej
    Berättade för lillan så fort vi plussat. Våran flicka va då 3år och 3 månader.
    Vi ska ha nu i april. Kände spontant att hon va den första vi skulle berätta det för och ville berätta det för.Pyskologer o pedagoger säger att man inte ska göra det för barn frågar o tjatar och är otåliga. Men det har gått jättebra ocy vu har involverat henne i det mesta som har med bebisen o göra.Visat UL bilder och videoklipp. I olika babyköp osv,hon glädjs så otroligt mycket.Har mycket frågor men även tips och funderingar vilket gör allt mycket roligare.Tror att de blir enklare när hennes syster kommer för då är hon förberedd.Hon är så stolt och berättat för alla från första dgn till idag att mama har bebis i magen och att syster kommer i påsk. Men man ska kanske inte förvänta sig att de ska hålla de hemligt ;-)

    Lycka till!Kram



    Citat Ursprungligen postat av chihuahua Visa inlägg
    Vi är nu i graviditetsvecka 9 och jag har börjat fundera när det är lämpligt att berätta för barnen att vi ska få ett till barn.

    Funderar på att berätta runt v 12 för barnen. Dom är 4 och 2 år.

    Ni som har barn sedan tidigare när kommer ni berätta för era barn?
  5. Medlem sedan
    Feb 2015
    #3
    Jag har en son på 7 år och är nu gravid. Sonen har velat bli storebror så länge så jag tror vi väntar till vecka 12 för att vara så mycket man kan vara på den säkra sidan. Är i vecka 5 nu.
  6. 3
    Jag har en son på 7 år och är nu gravid. Sonen har velat bli storebror så länge så jag tror vi väntar till vecka 12 för att vara så mycket man kan vara på den säkra sidan. Är i vecka 5 nu.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar