Extremt graviditetsillamående
Septemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    Extremt graviditetsillamående

    Hej, jag är ny i gruppen och väntar barn nr 2. Jag undrar om det är någon mer som lider av extremt graviditetsillamående? Jag har varit sjukskriven i drygt två veckor. Vissa dagar får jag inte behålla nåt och vissa dagar mår jag bara extremt illa hela dagarna. Det tar då mycket på krafterna och bara det att ligga på soffan dagarna i ända. Har gått in i v 12 och hoppades på förbättring. Nån som känner igen sig? Man känner sig så sjukt ensam i detta elände...
  2. 1
    Extremt graviditetsillamående Hej, jag är ny i gruppen och väntar barn nr 2. Jag undrar om det är någon mer som lider av extremt graviditetsillamående? Jag har varit sjukskriven i drygt två veckor. Vissa dagar får jag inte behålla nåt och vissa dagar mår jag bara extremt illa hela dagarna. Det tar då mycket på krafterna och bara det att ligga på soffan dagarna i ända. Har gått in i v 12 och hoppades på förbättring. Nån som känner igen sig? Man känner sig så sjukt ensam i detta elände...
  3. Medlem sedan
    Jan 2015
    #2
    Hej sarahelena!
    Jag förstår precis hur du känner dig. Jag va sjukskriven i 2veckor för illamående mellan V6-8 ungefär.. Men jag har aldrig spytt, dock tar ja vara på alla chanser ja får att ligga i soffan! De är hemskt när man inte kan kontrollera sin kropp med just illamåendet.
    Nu har de *pepparpeppar* vart bättre i 4dagar, bara illamående på morgon och kväll och de är jag mer än nöjd med nu!
    Har du provat något mot illamåendet? Jag körde på armbanden och åksjuketabletter, vet inte om de hjälpte?!?
  4. 2
    Hej sarahelena!
    Jag förstår precis hur du känner dig. Jag va sjukskriven i 2veckor för illamående mellan V6-8 ungefär.. Men jag har aldrig spytt, dock tar ja vara på alla chanser ja får att ligga i soffan! De är hemskt när man inte kan kontrollera sin kropp med just illamåendet.
    Nu har de *pepparpeppar* vart bättre i 4dagar, bara illamående på morgon och kväll och de är jag mer än nöjd med nu!
    Har du provat något mot illamåendet? Jag körde på armbanden och åksjuketabletter, vet inte om de hjälpte?!?
  5. Medlem sedan
    Oct 2009
    #3
    Hej! Skönt att det är bättre för dig. Jag har fått lergigan Comp men det hjälper så där. Blir så himla trött av dem! Jag tar tillvara på de tillfällen jag orkar gå från soffan. Usch, hoppas det ger med sig. Tanken på att det ska fortsätta ger mig panik! Vilken vecka är du i nu?
  6. 3
    Hej! Skönt att det är bättre för dig. Jag har fått lergigan Comp men det hjälper så där. Blir så himla trött av dem! Jag tar tillvara på de tillfällen jag orkar gå från soffan. Usch, hoppas det ger med sig. Tanken på att det ska fortsätta ger mig panik! Vilken vecka är du i nu?
  7. Medlem sedan
    Jan 2015
    #4
    Jag förstår dig! De är så jobbigt när man inte kan kontrollera de!

    Jag är i v.11 nu! Och hoppas att de inte kommer tillbaka utan att de bara minskar nu!

    Jag lider med dig
  8. 4
    Jag förstår dig! De är så jobbigt när man inte kan kontrollera de!

    Jag är i v.11 nu! Och hoppas att de inte kommer tillbaka utan att de bara minskar nu!

    Jag lider med dig
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    Hoppas hoppas! :-) Tack snälla!
  10. 5
    Hoppas hoppas! :-) Tack snälla!
  11. Medlem sedan
    Feb 2013
    #6
    Åh vad skönt att höra att någon annan har det som jag! Också gravid med andra barnet. Nu i vecka 14. Sjukskriven sen vecka 7... Urk. . Har ätit primperan och lergigan comp men har nu slutat med primperan och det verkar gå bra även om jag kräks lite oftare än tidigare. Jag är så trött på detta! Känner mig som en värdelös mamma och flickvän. Svårt att håka modet uppe. ..
  12. 6
    Åh vad skönt att höra att någon annan har det som jag! Också gravid med andra barnet. Nu i vecka 14. Sjukskriven sen vecka 7... Urk. . Har ätit primperan och lergigan comp men har nu slutat med primperan och det verkar gå bra även om jag kräks lite oftare än tidigare. Jag är så trött på detta! Känner mig som en värdelös mamma och flickvän. Svårt att håka modet uppe. ..
  13. Medlem sedan
    Oct 2009
    #7
    Samma här, sjukskriven sen v 7 och går in i v 15 imorgon. Äter lergigan Comp och kräks inte alls lika ofta längre. Men illamåendet får jag aldrig nån paus ifrån. Känner igen det där med att känna sig helt värdelös. Ibland känns det som att ingen förstår hur man har det. Jag drömmer om att kunna göra nånting roligt. Jag kan på sin höjd åka och handla. Undra om det nånsin blir bättre...
  14. 7
    Samma här, sjukskriven sen v 7 och går in i v 15 imorgon. Äter lergigan Comp och kräks inte alls lika ofta längre. Men illamåendet får jag aldrig nån paus ifrån. Känner igen det där med att känna sig helt värdelös. Ibland känns det som att ingen förstår hur man har det. Jag drömmer om att kunna göra nånting roligt. Jag kan på sin höjd åka och handla. Undra om det nånsin blir bättre...
  15. Medlem sedan
    Feb 2013
    #8

    Extremt graviditetsillamående

    Jag drömmer om att kunna dansa runt och busa med min dotter! Eller gå på ett riktigt hårt träningspass. primperan hjälpte mig jättemycket men efter vecka 20 är man rädd att det påverkar hjärnans utveckling på bebisen så därför slutade jag redan nu i vecka 13. så nu är det för jävligt igen. :P är sjukskriven en vecka till sen ska jag försöka jobba halvtid. undrar hur det kommer gå...
  16. 8
    Extremt graviditetsillamående Jag drömmer om att kunna dansa runt och busa med min dotter! Eller gå på ett riktigt hårt träningspass. primperan hjälpte mig jättemycket men efter vecka 20 är man rädd att det påverkar hjärnans utveckling på bebisen så därför slutade jag redan nu i vecka 13. så nu är det för jävligt igen. :P är sjukskriven en vecka till sen ska jag försöka jobba halvtid. undrar hur det kommer gå...
  17. Medlem sedan
    Mar 2015
    #9
    Hej! Jag lider som du troligtvis med gör av hyperemesis gravidarium. Har varit "sjuk" sedan v.5 är nu i v.27. Visst har det blivit bättre men kan inte anstränga mig så är fortfarande sjukskriven. Men det finns hopp!! För många försvinner det runt v.16-20. Jag äter zofran munlöslig som hjälper mot kräkningar. Kräks i princip aldrig längre med hjälp av de nu. Det hjälper även en del mot illamåendet för mig.
    Är du inte redan med i gruppen kan jag tipsa dig om hyperemesis gravidarium sverige som är en grupp med tjejer som alla lider av hg. Den har hjälpt mig otroligt! Hoppas det vänder för dig snart! Förstår hur du har det!
  18. 9
    Hej! Jag lider som du troligtvis med gör av hyperemesis gravidarium. Har varit "sjuk" sedan v.5 är nu i v.27. Visst har det blivit bättre men kan inte anstränga mig så är fortfarande sjukskriven. Men det finns hopp!! För många försvinner det runt v.16-20. Jag äter zofran munlöslig som hjälper mot kräkningar. Kräks i princip aldrig längre med hjälp av de nu. Det hjälper även en del mot illamåendet för mig.
    Är du inte redan med i gruppen kan jag tipsa dig om hyperemesis gravidarium sverige som är en grupp med tjejer som alla lider av hg. Den har hjälpt mig otroligt! Hoppas det vänder för dig snart! Förstår hur du har det!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar