Hjälp!! Gäddhäng
Träning
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Hjälp!! Gäddhäng

    Har ju brutit handleden (höger självklart, högerhänt som jag är) och då man har passerat 20 med några år så tappar kroppen sin muskelatur snabbt om man inte använder den. Eftersom högerarmen i stort sätt varit i vila (förutom lite handövningar) så har jag tappat mina armmuskler.
    Nu vill jag ha tips på övningar som kan stärka musklerna i överarmen utan att belasta handleden.
  2. 1
    Hjälp!! Gäddhäng Har ju brutit handleden (höger självklart, högerhänt som jag är) och då man har passerat 20 med några år så tappar kroppen sin muskelatur snabbt om man inte använder den. Eftersom högerarmen i stort sätt varit i vila (förutom lite handövningar) så har jag tappat mina armmuskler.
    Nu vill jag ha tips på övningar som kan stärka musklerna i överarmen utan att belasta handleden.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Har svårt att tänka mig annat än att använda gummiband? Det kan du ju fästa kring armbågen och ändå göra styrkeövningar...
  4. 2
    Har svårt att tänka mig annat än att använda gummiband? Det kan du ju fästa kring armbågen och ändå göra styrkeövningar...
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Viktmanschett kanske om du hittar någon med lite bredd så du kan sätta den högre upp på armen och inte på handleden så klart.

    Kanske går det också att hänga en tyngd runt biceps/triceps (ett snöre med en vattenflaska kanske) och ta den upp med armen. Det blir en billigare lösning än att köpa Viktmanschett om du inte har det. (Korrigera mig gärna på stavningen fick inte till det idag).
    Ha det gott!
  6. 3
    Viktmanschett kanske om du hittar någon med lite bredd så du kan sätta den högre upp på armen och inte på handleden så klart.

    Kanske går det också att hänga en tyngd runt biceps/triceps (ett snöre med en vattenflaska kanske) och ta den upp med armen. Det blir en billigare lösning än att köpa Viktmanschett om du inte har det. (Korrigera mig gärna på stavningen fick inte till det idag).
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Tack för tips, men just nu känns det som att det gör bara ont när jag läser om det , nåja om en vecka känns det nog bättre och då ska jag försökt träna armmusklerna
  8. 4
    Tack för tips, men just nu känns det som att det gör bara ont när jag läser om det , nåja om en vecka känns det nog bättre och då ska jag försökt träna armmusklerna
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar