Madrid på sommaren
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Madrid på sommaren

    Vi funderar på att flyga till Madrid i sommar. Bara några dagar, för att sedan bila ut till kusten för att sola, bada och hälsa på goda vänner. Är vi galna när vi tror att det kan vara trevligt med runt två dagar i Madrid i juli? Ingen i familjen har varit där, så det är en ny stad för oss alla. Jag är rädd att det kommer vara väldigt varmt... Något särskilt man bör se i Madrid? Barnen kommer vara 12 och 9,5 år i sommar.
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Madrid på sommaren Vi funderar på att flyga till Madrid i sommar. Bara några dagar, för att sedan bila ut till kusten för att sola, bada och hälsa på goda vänner. Är vi galna när vi tror att det kan vara trevligt med runt två dagar i Madrid i juli? Ingen i familjen har varit där, så det är en ny stad för oss alla. Jag är rädd att det kommer vara väldigt varmt... Något särskilt man bör se i Madrid? Barnen kommer vara 12 och 9,5 år i sommar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Jag tycker det låter som en trevlig resa.
    Madrid på sommaren är nog varm, men det kan det ju vara i Paris eller NewYork också -och dit åker ju folk ändå. Jag tror säkert ni står ut ett par dagar. Dessutom är det säkert luftkonditionering inomhus.
    http://www.madridportalen.se/informa...adret-i-madrid

    Nu har jag bara varit i Madrid på tjänsteresa, så min sight-seeing har blivit litet hastig. Men här är mina tips.
    Det som för mig är mest Madrid är torgen:
    -Puerta del Sol; Spaniens hjärta, och det är mysiga kvarter runt omkring
    -Plaza Mayor; ett helt inbyggt torg
    -Plaza de Espana; storslaget, men inte helt nödvändigt att besöka

    Om man gillar konst finns det bra museum:
    -Prado; liknande Louvren, mycket stort och med klassiska målningar
    -Reina Sofia; modern konst
    -Museo Sorolla; litet mysigt museum, Sorollas tavlor i Sorollas eget hus (han är död sedan länge, så det är bara museum); mycket fin liten trädgård

    Tyvärr har jag sämre med idéer på barnvänliga aktiviteter. Det jag kommer på är Buen Retiro Park (el Retiro). Det är en stor park med mycket folkliv, i.a.f. på helgerna. Men den kanske inte är så speciell...
    Jag hittade den här siten, kanske hittar du något bra där:
    http://www.barnsemester.se/?option=c...id=120&jen=yes
  4. 2
    Jag tycker det låter som en trevlig resa.
    Madrid på sommaren är nog varm, men det kan det ju vara i Paris eller NewYork också -och dit åker ju folk ändå. Jag tror säkert ni står ut ett par dagar. Dessutom är det säkert luftkonditionering inomhus.
    http://www.madridportalen.se/informa...adret-i-madrid

    Nu har jag bara varit i Madrid på tjänsteresa, så min sight-seeing har blivit litet hastig. Men här är mina tips.
    Det som för mig är mest Madrid är torgen:
    -Puerta del Sol; Spaniens hjärta, och det är mysiga kvarter runt omkring
    -Plaza Mayor; ett helt inbyggt torg
    -Plaza de Espana; storslaget, men inte helt nödvändigt att besöka

    Om man gillar konst finns det bra museum:
    -Prado; liknande Louvren, mycket stort och med klassiska målningar
    -Reina Sofia; modern konst
    -Museo Sorolla; litet mysigt museum, Sorollas tavlor i Sorollas eget hus (han är död sedan länge, så det är bara museum); mycket fin liten trädgård

    Tyvärr har jag sämre med idéer på barnvänliga aktiviteter. Det jag kommer på är Buen Retiro Park (el Retiro). Det är en stor park med mycket folkliv, i.a.f. på helgerna. Men den kanske inte är så speciell...
    Jag hittade den här siten, kanske hittar du något bra där:
    http://www.barnsemester.se/?option=c...id=120&jen=yes
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Tack för att du svarade! Efter en massa funderande bestämde vi oss för att hoppa över Madrid och bara vara vid kusten. Madrid får bli en annan resa. :-)
  6. 3
    Tack för att du svarade! Efter en massa funderande bestämde vi oss för att hoppa över Madrid och bara vara vid kusten. Madrid får bli en annan resa. :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar