Kan det vara sant?
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    May 2014
    #1

    Kan det vara sant?

    Idag - RD11 - och två dagar innan klinikens testdag tjuvtestade vi! Exakt 1 år, 10 månader och 1 vecka efter att vi började den här resan. Och det blev ett streck!!! Ett svagt, men efter två olika test ändå streck på båda. Vi är helt i chock, det känns overkligt. Jag är gravid?!? Vågar inte tro detta efter allt. Hänger kvar här fram till tidigt ul på kliniken...
  2. 1
    Kan det vara sant? Idag - RD11 - och två dagar innan klinikens testdag tjuvtestade vi! Exakt 1 år, 10 månader och 1 vecka efter att vi började den här resan. Och det blev ett streck!!! Ett svagt, men efter två olika test ändå streck på båda. Vi är helt i chock, det känns overkligt. Jag är gravid?!? Vågar inte tro detta efter allt. Hänger kvar här fram till tidigt ul på kliniken...
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Fantastiskt!! Stort stor grattis! Njut nu av känslan. Säger bara - wow!
  4. 2
    Fantastiskt!! Stort stor grattis! Njut nu av känslan. Säger bara - wow!
  5. Medlem sedan
    Oct 2013
    #3
    Wooow! Så himla kul! Kram ❤!!!
  6. 3
    Wooow! Så himla kul! Kram ❤!!!
  7. Medlem sedan
    Oct 2013
    #4
    hur mår du Emmet? Känner du av något?:-) vad säger de på kliniken, när ska du dit o kolla på VUL? Vi önskar oss lite ljusglimtar från dig som kan hjälpa oss att hålla humöret uppe ;-) hoppas allt är bra!
  8. 4
    hur mår du Emmet? Känner du av något?:-) vad säger de på kliniken, när ska du dit o kolla på VUL? Vi önskar oss lite ljusglimtar från dig som kan hjälpa oss att hålla humöret uppe ;-) hoppas allt är bra!
  9. Medlem sedan
    May 2014
    #5
    Hej fina!
    Kan säga att det är totalt overkligt allt, det har inte landat att detta faktiskt händer. Glömmer bort det hela för att det känns som att det är någon annans test. Och då gjorde vi fyra stycken i helgen och även ett imorse. Ska göra ett på lördag morgon och sen tänker vi berätta för min mamma som vet om vår resa. Efter egna beräkningar går jag in i vecka 6 imorn, får se hur det justeras sedan...Men prel BF är 12/11.
    jag var och lämnade blodprov på kliniken och fick efter det reda på att jag måste äta Levaxin nu under graviditeten, så det började jag med idag. Har inte gjort det förut så var lite förvånad...
    Jag mår hittills jättebra. Mina symptom är svullen mage (jag var väldigt smal innan så jag tycker redan att magen är större) och brösten har växt och ömmar mer eller mindre hela tiden,samt att jag fått tydliga blodådror på dem. Kände igår att jag känner mig något tröttare på kvällen, men det har inte varit någon akut-trötthet som andra pratar om hittills.
    Tidigt UL är den 27/3, då är jag i vecka 8. Sen åker vi på semester i en vecka så har bokat inskrivning till 13/4, vecka 10. Vi vill hinna med Kub-test så blir nog flera besök på kort tid till en början.
    Ja hittills känns alltt bara som att jag har paus från IVF-livet, men jag vill liksom inte vara "för glad" innan UL heller.
  10. 5
    Hej fina!
    Kan säga att det är totalt overkligt allt, det har inte landat att detta faktiskt händer. Glömmer bort det hela för att det känns som att det är någon annans test. Och då gjorde vi fyra stycken i helgen och även ett imorse. Ska göra ett på lördag morgon och sen tänker vi berätta för min mamma som vet om vår resa. Efter egna beräkningar går jag in i vecka 6 imorn, får se hur det justeras sedan...Men prel BF är 12/11.
    jag var och lämnade blodprov på kliniken och fick efter det reda på att jag måste äta Levaxin nu under graviditeten, så det började jag med idag. Har inte gjort det förut så var lite förvånad...
    Jag mår hittills jättebra. Mina symptom är svullen mage (jag var väldigt smal innan så jag tycker redan att magen är större) och brösten har växt och ömmar mer eller mindre hela tiden,samt att jag fått tydliga blodådror på dem. Kände igår att jag känner mig något tröttare på kvällen, men det har inte varit någon akut-trötthet som andra pratar om hittills.
    Tidigt UL är den 27/3, då är jag i vecka 8. Sen åker vi på semester i en vecka så har bokat inskrivning till 13/4, vecka 10. Vi vill hinna med Kub-test så blir nog flera besök på kort tid till en början.
    Ja hittills känns alltt bara som att jag har paus från IVF-livet, men jag vill liksom inte vara "för glad" innan UL heller.
  11. Medlem sedan
    Oct 2013
    #6
    Citat Ursprungligen postat av Emmet86 Visa inlägg
    Hej fina!
    Kan säga att det är totalt overkligt allt, det har inte landat att detta faktiskt händer. Glömmer bort det hela för att det känns som att det är någon annans test. Och då gjorde vi fyra stycken i helgen och även ett imorse. Ska göra ett på lördag morgon och sen tänker vi berätta för min mamma som vet om vår resa. Efter egna beräkningar går jag in i vecka 6 imorn, får se hur det justeras sedan...Men prel BF är 12/11.
    jag var och lämnade blodprov på kliniken och fick efter det reda på att jag måste äta Levaxin nu under graviditeten, så det började jag med idag. Har inte gjort det förut så var lite förvånad...
    Jag mår hittills jättebra. Mina symptom är svullen mage (jag var väldigt smal innan så jag tycker redan att magen är större) och brösten har växt och ömmar mer eller mindre hela tiden,samt att jag fått tydliga blodådror på dem. Kände igår att jag känner mig något tröttare på kvällen, men det har inte varit någon akut-trötthet som andra pratar om hittills.
    Tidigt UL är den 27/3, då är jag i vecka 8. Sen åker vi på semester i en vecka så har bokat inskrivning till 13/4, vecka 10. Vi vill hinna med Kub-test så blir nog flera besök på kort tid till en början.
    Ja hittills känns alltt bara som att jag har paus från IVF-livet, men jag vill liksom inte vara "för glad" innan UL heller.
    Så himla spännande! såklart ska du vara precis hur glad som helst!! Vad annars?! Visst, man ska vara medveten om risker och så men hallå det funkar! bara det är värt att fira o en liten bebis på det är ju värt typ nobelfesten! Jag är så väldigt glad för din skull!
    27/3 är ju snart :-) v. 8 då kan man väl hoppas få se ett litet hjärta som tickar? <3
    Bra att de redan kollat sköldkörteln igen så du inte får några konstigheter med värdena! Jag tror oxå man måste få berätta för någon, det går liksom inte att hålla inom sig till v.12-14 eller när det nu ska bli officiellt. Jag fick just veta idag att en kollega som gått på samma klinik som jag men hållt det hemligt på jobbet är i v.15 nu, det finns hopp för oss alla!
    Bra att du hänger kvar här ett tag, jag har ju som sagt drömt att jag saknade dig i ivf-forumet så det kan väl få vänta några veckor till ;-)
    Förhoppningsvis får vi ju byta alla tre här under våren / sommaren, eller hur Sissa?
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av Emmet86 Visa inlägg
    Hej fina!
    Kan säga att det är totalt overkligt allt, det har inte landat att detta faktiskt händer. Glömmer bort det hela för att det känns som att det är någon annans test. Och då gjorde vi fyra stycken i helgen och även ett imorse. Ska göra ett på lördag morgon och sen tänker vi berätta för min mamma som vet om vår resa. Efter egna beräkningar går jag in i vecka 6 imorn, får se hur det justeras sedan...Men prel BF är 12/11.
    jag var och lämnade blodprov på kliniken och fick efter det reda på att jag måste äta Levaxin nu under graviditeten, så det började jag med idag. Har inte gjort det förut så var lite förvånad...
    Jag mår hittills jättebra. Mina symptom är svullen mage (jag var väldigt smal innan så jag tycker redan att magen är större) och brösten har växt och ömmar mer eller mindre hela tiden,samt att jag fått tydliga blodådror på dem. Kände igår att jag känner mig något tröttare på kvällen, men det har inte varit någon akut-trötthet som andra pratar om hittills.
    Tidigt UL är den 27/3, då är jag i vecka 8. Sen åker vi på semester i en vecka så har bokat inskrivning till 13/4, vecka 10. Vi vill hinna med Kub-test så blir nog flera besök på kort tid till en början.
    Ja hittills känns alltt bara som att jag har paus från IVF-livet, men jag vill liksom inte vara "för glad" innan UL heller.
    Så himla spännande! såklart ska du vara precis hur glad som helst!! Vad annars?! Visst, man ska vara medveten om risker och så men hallå det funkar! bara det är värt att fira o en liten bebis på det är ju värt typ nobelfesten! Jag är så väldigt glad för din skull!
    27/3 är ju snart :-) v. 8 då kan man väl hoppas få se ett litet hjärta som tickar? <3
    Bra att de redan kollat sköldkörteln igen så du inte får några konstigheter med värdena! Jag tror oxå man måste få berätta för någon, det går liksom inte att hålla inom sig till v.12-14 eller när det nu ska bli officiellt. Jag fick just veta idag att en kollega som gått på samma klinik som jag men hållt det hemligt på jobbet är i v.15 nu, det finns hopp för oss alla!
    Bra att du hänger kvar här ett tag, jag har ju som sagt drömt att jag saknade dig i ivf-forumet så det kan väl få vänta några veckor till ;-)
    Förhoppningsvis får vi ju byta alla tre här under våren / sommaren, eller hur Sissa?
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7

    Kan det vara sant?

    Vad härligt Emmet86! Stort grattis!!! Vad glad jag blir! Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra hela vägen! Kram
  14. 7
    Kan det vara sant? Vad härligt Emmet86! Stort grattis!!! Vad glad jag blir! Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra hela vägen! Kram
  15. Medlem sedan
    Sep 2014
    #8
    Stort grattis!!!!
  16. 8
    Stort grattis!!!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Oj vad kul hoppas att allt gått vägen för dig är ju ett tag sen du skrev detta
  18. 9
    Oj vad kul hoppas att allt gått vägen för dig är ju ett tag sen du skrev detta
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar