Halsbränna
Junibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Halsbränna

    Blääää! Den senaste veckan har jag börjat få den där hemska halsbrännan igen Den kom mycket senare förra gången. Tycker det är så sjukt obehagligt och gillar inte dom där tuggtabletterna man får ta..
  2. 1
    Halsbränna Blääää! Den senaste veckan har jag börjat få den där hemska halsbrännan igen Den kom mycket senare förra gången. Tycker det är så sjukt obehagligt och gillar inte dom där tuggtabletterna man får ta..
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Samma här. Jag tar omeprazole!
  4. 2
    Samma här. Jag tar omeprazole!
  5. Medlem sedan
    Jun 1999
    #3
    Hej ! halsbränna här med. äter små portioner lite oftare men på kvällen är det kört ändå. knaprar gaviscon en stund innan jag lägger mig. Annars vaknar jag med kvällsmaten i munnen. BLÄ!
  6. 3
    Hej ! halsbränna här med. äter små portioner lite oftare men på kvällen är det kört ändå. knaprar gaviscon en stund innan jag lägger mig. Annars vaknar jag med kvällsmaten i munnen. BLÄ!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Samma här men på natten är det svårt de hjälper liksom inte då. Sitter och försöker sova då ryggläge inte funkar alls.
  8. 4
    Samma här men på natten är det svårt de hjälper liksom inte då. Sitter och försöker sova då ryggläge inte funkar alls.
  9. Medlem sedan
    Jun 1999
    #5

    tuffare och tuffare

    Nätterna bli vara sämre och sämre, akut kissnödig en gång i timmen. Förra helgen trodde jag vattnet gått, men jag drömde att jag satt på toa! Halsbrännan håller sig borta med flera tabletter. Näsan är genomtäppt, andas genom munnen, urk! Och kroppen värker, domnar och krampar. Som tur är har förvärkarna lagt sig sedan sjukskrivningen. Jag räknar veckorna, snart, snart. Det ska bli så skönt att få tillbaka min kropp! Och jag har bara gått upp 4 kg, hur hade det varit om jag gått upp 10! Tillväxtultraljud i veckan, hoppas att han är stor nog, livmodern hade hamnat under min kurva sist, mendet var en annan bm, och hon sa att de ibland mäter olika. Har återigen halverat mina antidepressiva , ammningen är jätteviktig för mig och de går över i mjölken. Har ätit jättelåg dos hela graviditeten, och enligt min läkare finns ingen negativ verkan på barn som födds av mammor som ätit dessa. Men amma med dem ska jag inte!

    börjar ni också räkna ner? Min plutt ligger rätt, men har inte fixerat sig.
    .
  10. 5
    tuffare och tuffare Nätterna bli vara sämre och sämre, akut kissnödig en gång i timmen. Förra helgen trodde jag vattnet gått, men jag drömde att jag satt på toa! Halsbrännan håller sig borta med flera tabletter. Näsan är genomtäppt, andas genom munnen, urk! Och kroppen värker, domnar och krampar. Som tur är har förvärkarna lagt sig sedan sjukskrivningen. Jag räknar veckorna, snart, snart. Det ska bli så skönt att få tillbaka min kropp! Och jag har bara gått upp 4 kg, hur hade det varit om jag gått upp 10! Tillväxtultraljud i veckan, hoppas att han är stor nog, livmodern hade hamnat under min kurva sist, mendet var en annan bm, och hon sa att de ibland mäter olika. Har återigen halverat mina antidepressiva , ammningen är jätteviktig för mig och de går över i mjölken. Har ätit jättelåg dos hela graviditeten, och enligt min läkare finns ingen negativ verkan på barn som födds av mammor som ätit dessa. Men amma med dem ska jag inte!

    börjar ni också räkna ner? Min plutt ligger rätt, men har inte fixerat sig.
    .
  11. Medlem sedan
    Jan 2011
    #6

    Halsbränna

    Ja, än så länge räknar jag mest ner till att sluta jobba! Jobbar heltid och det är tre veckor kvar tills jag gör sista dagen. Längtar efter att få varva ner. Men även om jag fortfarande mår helt okej så längtar jag såklart också till att få föda!
  12. 6
    Halsbränna Ja, än så länge räknar jag mest ner till att sluta jobba! Jobbar heltid och det är tre veckor kvar tills jag gör sista dagen. Längtar efter att få varva ner. Men även om jag fortfarande mår helt okej så längtar jag såklart också till att få föda!
  13. Medlem sedan
    Jun 1999
    #7
    Om tre veckor, då kanske jag sätts igång! Jag önskar att min kropp hade orkat. Men samtidigt vet jag att det kommer inte bli fler barn och att jag utsätter oss båda för fara om jag inte vilar och vilar nu. Var på ultraljud om tillväxten, sällan man ser en så perfekt liten sa sköterskan, allt såg bra ut, viktuppskattningen låg hela 2 gram över normalvikten! Svävade därifrån! Min läkare sa att hon inte tyckte jag borde gå en dag över v 40, läkaren på spec mvc sa att from v 36 är igångsättning Aktuellt pga att blodtrycket börjat gå upp igen. Fortsätter tillväxten i den har takten är han över 2,5 kg då. Min lillasyster föddes med den vikten och det gick jättebra! Fick komma hem 12 h efter förlossningen. Så just nu känns det hoppfullt!
  14. 7
    Om tre veckor, då kanske jag sätts igång! Jag önskar att min kropp hade orkat. Men samtidigt vet jag att det kommer inte bli fler barn och att jag utsätter oss båda för fara om jag inte vilar och vilar nu. Var på ultraljud om tillväxten, sällan man ser en så perfekt liten sa sköterskan, allt såg bra ut, viktuppskattningen låg hela 2 gram över normalvikten! Svävade därifrån! Min läkare sa att hon inte tyckte jag borde gå en dag över v 40, läkaren på spec mvc sa att from v 36 är igångsättning Aktuellt pga att blodtrycket börjat gå upp igen. Fortsätter tillväxten i den har takten är han över 2,5 kg då. Min lillasyster föddes med den vikten och det gick jättebra! Fick komma hem 12 h efter förlossningen. Så just nu känns det hoppfullt!
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8

    Halsbränna

    Oj! Hoppas allt går bra
  16. 8
    Halsbränna Oj! Hoppas allt går bra
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Jobbigt!
    Jag tar en omeprazole om dagen och har inga besvär alls av halsbränna. Glömmer jag nån dag kan det gå bra, men har jag glömt ett par dagar i rad blir det jobbigt 😕
  18. 9
    Jobbigt!
    Jag tar en omeprazole om dagen och har inga besvär alls av halsbränna. Glömmer jag nån dag kan det gå bra, men har jag glömt ett par dagar i rad blir det jobbigt 😕
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar