Fira 50-årsdag
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Fira 50-årsdag

    Jag är inte riktigt där än, men tiden går så himla fort nu förtiden..... Lika bra att börja planera!


    Kan inte ha någon stor fest, eftersom jag inte har vänner och kompisar som räcker till en stor fest.

    Tänker därför kanske en resa på något vis. Jag fyller år på försommaren, när Sverige kan vara som vackrast men när det också kan vara 15 grader, storm och regn.

    Har inte råd med något jättedyrt, och äldsta dottern har sin examen i samma veva så hon har inte tid att vara borta så länge. Därför tänker jag något mysigt sälle i fyra nätter, där det är varmt men ändå finns sysselsättning om det regnar, ett ställe som inte är superdyrt, inte för långt bort, ett ställe som kan passa yngsta dottern då 13 år OCH mina föräldrar då 75 år.


    Det bör inte ta längre tid än ca 4-5 timmmar att resa dit från Skåne - med flyg, tåg eller bil.


    Förslag??

    Tack!

  2. 1
    Fira 50-årsdag Jag är inte riktigt där än, men tiden går så himla fort nu förtiden..... Lika bra att börja planera!


    Kan inte ha någon stor fest, eftersom jag inte har vänner och kompisar som räcker till en stor fest.

    Tänker därför kanske en resa på något vis. Jag fyller år på försommaren, när Sverige kan vara som vackrast men när det också kan vara 15 grader, storm och regn.

    Har inte råd med något jättedyrt, och äldsta dottern har sin examen i samma veva så hon har inte tid att vara borta så länge. Därför tänker jag något mysigt sälle i fyra nätter, där det är varmt men ändå finns sysselsättning om det regnar, ett ställe som inte är superdyrt, inte för långt bort, ett ställe som kan passa yngsta dottern då 13 år OCH mina föräldrar då 75 år.


    Det bör inte ta längre tid än ca 4-5 timmmar att resa dit från Skåne - med flyg, tåg eller bil.


    Förslag??

    Tack!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Jag for till Milano

    Tog med mig mina föräldrar (mamma fyllde 80 nästan samtidigt), mina killar och min bror med familj. Hittade ett 4-stjärnigt hotell mitt i centrum som var riktigt billigt på helgen - inte annars! Fint miljöombyte, en hel del kultur att se på. Det fungerade bra, tyckte jag.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Jag for till Milano Tog med mig mina föräldrar (mamma fyllde 80 nästan samtidigt), mina killar och min bror med familj. Hittade ett 4-stjärnigt hotell mitt i centrum som var riktigt billigt på helgen - inte annars! Fint miljöombyte, en hel del kultur att se på. Det fungerade bra, tyckte jag.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Det finns ju jättemånga trevliga städer i Europa men jag skulle nog välja södra Frankrike utifrån de förutsättningar du anger. Nice är fint och man kommer åt stadens fördelar med shopping, museer osv samtidigt som man också kan få in en stranddag om man vill det. Marseille är ju också jättefint.
  6. 3
    Det finns ju jättemånga trevliga städer i Europa men jag skulle nog välja södra Frankrike utifrån de förutsättningar du anger. Nice är fint och man kommer åt stadens fördelar med shopping, museer osv samtidigt som man också kan få in en stranddag om man vill det. Marseille är ju också jättefint.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Jag har en kollega som fyllt 50 år och i somras tog med sig man, barn (mellan 10 och 20), pojkvänner till de äldre barnen och även sin mor på en resa till Krakow. Alla var helt otroligt nöjda med resan. Jag har inte varit i Krakow själv, men jag har hört så många prata gott om staden att jag vill resa dit SNART. Det är en fin stad, det finns mycket att se, det är billigt så hon kunde bjuda med många, bo bra, äta gott osv.
  8. 4
    Jag har en kollega som fyllt 50 år och i somras tog med sig man, barn (mellan 10 och 20), pojkvänner till de äldre barnen och även sin mor på en resa till Krakow. Alla var helt otroligt nöjda med resan. Jag har inte varit i Krakow själv, men jag har hört så många prata gott om staden att jag vill resa dit SNART. Det är en fin stad, det finns mycket att se, det är billigt så hon kunde bjuda med många, bo bra, äta gott osv.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar