Chartertips..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Chartertips..

    Har inte semestrat kring medelhavet på mängder med år men blev sugen på att boka en vecka innan skolstarten tillsammans med goda vänner. Tänkte välja charter och har kollat runt lite. De destinationer som är aktuella är Mallorca, Cypern och kreta. Har varit på samtliga men det var mer än 20 år sedan och jag minns inte hur stränderna var osv. Problemet är att det mest verkar erbjudas stora hotellkomplex (Ving och Fritidsresor) och jag tror att delar av sällskapet lär vantrivas rejält då. För egen del kan jag trivas hyfsat var som helst då det är så kort tid. Hittade ett bra alternativ men då visade det sig att barn under 16 år ej var välkomna. Någon som rest nyligen till ovan nämnda destinationer och kan tipsa om bra strand och boende. Såna där bamseklubbar, vattenland går helt bort. På en del ställen kan man boka villa med egen liten pool men det känns inte heller superkul, då kan man ju nästan lika gärna vara hemma. Vi vill ha strandnära boende med havsutsikt från balkong/altan, pool, gärna mindre hotell och gärna hyfsat nära till restauranger, shopping (dock ej ett krav). Tar tacksamt emot era eventuella tips!
  2. 1
    Chartertips.. Har inte semestrat kring medelhavet på mängder med år men blev sugen på att boka en vecka innan skolstarten tillsammans med goda vänner. Tänkte välja charter och har kollat runt lite. De destinationer som är aktuella är Mallorca, Cypern och kreta. Har varit på samtliga men det var mer än 20 år sedan och jag minns inte hur stränderna var osv. Problemet är att det mest verkar erbjudas stora hotellkomplex (Ving och Fritidsresor) och jag tror att delar av sällskapet lär vantrivas rejält då. För egen del kan jag trivas hyfsat var som helst då det är så kort tid. Hittade ett bra alternativ men då visade det sig att barn under 16 år ej var välkomna. Någon som rest nyligen till ovan nämnda destinationer och kan tipsa om bra strand och boende. Såna där bamseklubbar, vattenland går helt bort. På en del ställen kan man boka villa med egen liten pool men det känns inte heller superkul, då kan man ju nästan lika gärna vara hemma. Vi vill ha strandnära boende med havsutsikt från balkong/altan, pool, gärna mindre hotell och gärna hyfsat nära till restauranger, shopping (dock ej ett krav). Tar tacksamt emot era eventuella tips!
  3. Salander
    #2
    Du skriver charter men vill inte ha charter? Strandmässigt gillar jag Fig Tree bay på Cypern men det är ju allt det där ni inte vill ha. Bamseklubbar, hotellkomplex m.m. Våga välja att hyra något och köp flyg separat!
  4. 2
    Du skriver charter men vill inte ha charter? Strandmässigt gillar jag Fig Tree bay på Cypern men det är ju allt det där ni inte vill ha. Bamseklubbar, hotellkomplex m.m. Våga välja att hyra något och köp flyg separat!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Nja, delvis har du ju rätt förstås det är jag medveten om Men nog måste det finnas mindre hotell tänker jag (det gör det ju iaf på andra destinationer)? Vi reser bort varje år men de sista 15 åren har vi just planerat våra resor själva, flygit reguljärt och bokat boende separat. Den här gången är det bara en vecka och även av andra anledningar bör valet falla på charter. Tack för cypern-tipset! På den stranden har jag aldrig bott.
  6. 3
    Nja, delvis har du ju rätt förstås det är jag medveten om Men nog måste det finnas mindre hotell tänker jag (det gör det ju iaf på andra destinationer)? Vi reser bort varje år men de sista 15 åren har vi just planerat våra resor själva, flygit reguljärt och bokat boende separat. Den här gången är det bara en vecka och även av andra anledningar bör valet falla på charter. Tack för cypern-tipset! På den stranden har jag aldrig bott.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    får jag komma med ett annat förslag från Grekland?
    Det finns en mysig liten by som heter Parga som är så grekisk och pittoreskt!
    Kan vara det mysigaste stället jag någonsin besökt i det landet eller på delad plats med en fantastiskt vacker ö som heter Skiatos.
    På båda ställena finns gott om mindre mysiga ställen långt i från stora komplex!
  8. 4
    får jag komma med ett annat förslag från Grekland?
    Det finns en mysig liten by som heter Parga som är så grekisk och pittoreskt!
    Kan vara det mysigaste stället jag någonsin besökt i det landet eller på delad plats med en fantastiskt vacker ö som heter Skiatos.
    På båda ställena finns gott om mindre mysiga ställen långt i från stora komplex!
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Jag gillar fig tree bay på Cypern, fina stränder, restauranger och shopping. Finns en mängd olika hotell inte så mycket stora komplex.

    Citat Ursprungligen postat av mandelblomma Visa inlägg
    får jag komma med ett annat förslag från Grekland?
    Det finns en mysig liten by som heter Parga som är så grekisk och pittoreskt!
    Kan vara det mysigaste stället jag någonsin besökt i det landet eller på delad plats med en fantastiskt vacker ö som heter Skiatos.
    På båda ställena finns gott om mindre mysiga ställen långt i från stora komplex!
    ~~Enjoy The Silence~~
    * -24kg *
  10. 5
    Jag gillar fig tree bay på Cypern, fina stränder, restauranger och shopping. Finns en mängd olika hotell inte så mycket stora komplex.

    Citat Ursprungligen postat av mandelblomma Visa inlägg
    får jag komma med ett annat förslag från Grekland?
    Det finns en mysig liten by som heter Parga som är så grekisk och pittoreskt!
    Kan vara det mysigaste stället jag någonsin besökt i det landet eller på delad plats med en fantastiskt vacker ö som heter Skiatos.
    På båda ställena finns gott om mindre mysiga ställen långt i från stora komplex!
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Bra stränder: Papfos, Aya Napa och Fig tree bay på Cypern, på Mallorca tycker jag om allt utom Alcudia där det är mkt hotellkomplex som du beskriver...Cala dÒr, Palma Nova, Portals Nous är fina stränder med fina vikar, Kreta där är Rethymnon genuint och sydkusten har fina stränder.
  12. 6
    Bra stränder: Papfos, Aya Napa och Fig tree bay på Cypern, på Mallorca tycker jag om allt utom Alcudia där det är mkt hotellkomplex som du beskriver...Cala dÒr, Palma Nova, Portals Nous är fina stränder med fina vikar, Kreta där är Rethymnon genuint och sydkusten har fina stränder.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Tack för tips! den här gången är det dock bara de alternativ som jag radade upp som kan bli aktuella men jag memorerar för framtida bruk
  14. 7
    Tack för tips! den här gången är det dock bara de alternativ som jag radade upp som kan bli aktuella men jag memorerar för framtida bruk
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Tack! En till röst på Fig tree bay Låter lite lockande!
  16. 8
    Tack! En till röst på Fig tree bay Låter lite lockande!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Tack för många bra tips! Ska kollas upp!
  18. 9
    Tack för många bra tips! Ska kollas upp!
  19. Medlem sedan
    Mar 2015
    #10
    Tack för tips!
  20. 10
    Tack för tips!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar