Sjukskriven
Junibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jun 1999
    #1

    Sjukskriven

    Hej ! nu har kroppen sagt upp sig. Min barnmorska har väntat ett tag på detta nu, men jag ville inte ge mig. känns ändå tidigt att kasta in handduken, men kroppen skriker av smärta. De senaste arbetspassen har jag skurit nertill hälften men ändå har kroppen gett upp. Med nr 2, för 10.5 år sedan blev jag sjukskriven v 33pga sammandragningar och ichias. Jag försöker förlika mig med att det tog abrupt slut, och att smärtan kommer att bestå.
    Hur går det för er?
  2. 1
    Sjukskriven Hej ! nu har kroppen sagt upp sig. Min barnmorska har väntat ett tag på detta nu, men jag ville inte ge mig. känns ändå tidigt att kasta in handduken, men kroppen skriker av smärta. De senaste arbetspassen har jag skurit nertill hälften men ändå har kroppen gett upp. Med nr 2, för 10.5 år sedan blev jag sjukskriven v 33pga sammandragningar och ichias. Jag försöker förlika mig med att det tog abrupt slut, och att smärtan kommer att bestå.
    Hur går det för er?
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2

    Sjukskriven

    Usch, är det foglossning som gör det? Själv jobbar jag heltid, kontorsjobb, och det funkar än så länge. Går på akupunktur och använder foglossningsbälte. Men jag känner mig trött och slutkörd av vardagen med hämtning, lämning, matlagning och allt det där. Dagarna känns för korta och jag somnar vid åtta på kvällarna :P
  4. 2
    Sjukskriven Usch, är det foglossning som gör det? Själv jobbar jag heltid, kontorsjobb, och det funkar än så länge. Går på akupunktur och använder foglossningsbälte. Men jag känner mig trött och slutkörd av vardagen med hämtning, lämning, matlagning och allt det där. Dagarna känns för korta och jag somnar vid åtta på kvällarna :P
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Vänder man sig till barnmorskan om man vill bli sjukskriven???

    Skulle gärna bli det för nu är jag så trött samt att jag har diarré att dras med. Söka jobb måste jag också göra fast alla vet att man inte får någon anställning när det ska komma en bäbis. Sådana är reglerna säger arbetsförmedlingen och menar att det bara är att leta vidare och fylla i sin aktivitetsrapport. Detta är stressande att varje månad veta att man måste söka jobb annars så kan du bli utan ersättning.
  6. 3
    Vänder man sig till barnmorskan om man vill bli sjukskriven???

    Skulle gärna bli det för nu är jag så trött samt att jag har diarré att dras med. Söka jobb måste jag också göra fast alla vet att man inte får någon anställning när det ska komma en bäbis. Sådana är reglerna säger arbetsförmedlingen och menar att det bara är att leta vidare och fylla i sin aktivitetsrapport. Detta är stressande att varje månad veta att man måste söka jobb annars så kan du bli utan ersättning.
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4

    Sjukskriven

    Förra graviditeten blev jag sjukskriven på 25% i slutet pga min foglossning och då bokade min bm in ett läkarbesök till mig på mödravårdcentralen. Läkaren undersökte mig och skrev sedan ett intyg om sjukskrivning. Så jag tror du kan vända dig till din barnmorska så hjälper hen till med det!
  8. 4
    Sjukskriven Förra graviditeten blev jag sjukskriven på 25% i slutet pga min foglossning och då bokade min bm in ett läkarbesök till mig på mödravårdcentralen. Läkaren undersökte mig och skrev sedan ett intyg om sjukskrivning. Så jag tror du kan vända dig till din barnmorska så hjälper hen till med det!
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Vänd dig till läkare. Vanligtvis finns en läkare kopplad till MVC som är bra på gravidrelaterade problem och kan göra bra intyg till FK. Och känner du att du inte klarar av att söka jobb så är det ett måste. Akassan ger ju ersättning för att du söker jobb inte för att du är för sjuk för att inte kunna det. Samma med arbetsförmedlingen. Så kan du inte söka jobb så måste du ta kontakt med läkare så du kan få sjukpenning istället som är bättre för dig då.

    Lycka till!
  10. 5
    Vänd dig till läkare. Vanligtvis finns en läkare kopplad till MVC som är bra på gravidrelaterade problem och kan göra bra intyg till FK. Och känner du att du inte klarar av att söka jobb så är det ett måste. Akassan ger ju ersättning för att du söker jobb inte för att du är för sjuk för att inte kunna det. Samma med arbetsförmedlingen. Så kan du inte söka jobb så måste du ta kontakt med läkare så du kan få sjukpenning istället som är bättre för dig då.

    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Urs va jobbigt! Själv har jag varit sjukskriven sen december. Först pga ilamående och sedan dess har foglossningen ökat och ökat och nu har jag rullstol så läkaren sjukskrev mig till 2v efter förlossning (för att gardera om jag går över tiden). Tänkte som du att jag ville så gärna jobba men om kroppen säger nej får vi nog lyssna.

    Hoppas du mår bättre snart och får det lite lättare innan förlossning iaf.
  12. 6
    Urs va jobbigt! Själv har jag varit sjukskriven sen december. Först pga ilamående och sedan dess har foglossningen ökat och ökat och nu har jag rullstol så läkaren sjukskrev mig till 2v efter förlossning (för att gardera om jag går över tiden). Tänkte som du att jag ville så gärna jobba men om kroppen säger nej får vi nog lyssna.

    Hoppas du mår bättre snart och får det lite lättare innan förlossning iaf.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar