För ca en vecka sedan vaknade jag av att det kändes blött i sängen, min första tanke var att jag pissat på mig. Men när jag lyfte på täcket var det blod lite överallt. Jag blev så galet rädd, för jag trodde att jag hade fått missfall. Jag väckte min man och sen drog vi till akuten fort som satan.
När vi kom dit tog dom in mig direkt, dom la in mig och undersökte. Något utav det första dom gjorde var att göra ultraljud. Bebisen låg där helt som vanligt och frisk som en nötkärna. Jag kände hur en sten släpptes från mina axlar. Dagen efter kom en barnmorska in med en massa papper, det var resultat efter alla prover dom tagit. Dom hade ingen aning om varför jag blödde så som jag gjort, utan dom tyckte att det mest liknade en vanlig mens? Jag blev arg och sa att man inte har mens när man är gravid. Sen sa jag att dom var tvungna att kolla upp vad det var egentligen, hon som jobbade sa att dom skulle ringa inom 3-4 dagar med resultatet. Men det har dom inte gjort än, jag är jätteorolig.
Är det någon annan som har vart med om att ni har blödigt under graviditet?

PS! Jag får ursäkta mitt användarnamn, kanske inte det lämpligaste. Men när allt var upptaget sa min man att jag skulle ta något jag tyckte att jag var. Alltså att jag kommer vara en SEXIGMAMMA.

/Jessica Smith