BB-väska/förlossningsväska
Junibarn 2015
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    BB-väska/förlossningsväska

    Vad kommer ni att packa i er väska att ta med till förlossningen? Några tips som lätt glöms bort? Det jag kommer på som inte får glömmas är:

    - Mobil/kamera
    -Laddare (då man kan bli kvar länge)
    - bebiskläder
    - hygienartiklar som tandborste osv...
    - matlåda till partner (då mat inte ingår på USÖ för partner utan endast för mamman)
    - babyskydd

    Vad tar man med för egna kläder? Förra gången var vi endast kvar 6 timmar (rekommenderar jag inte som förstaföderska men va inte vårt val) så behövdes inte riktigt något och det är ju 4år sen så har glömt!
  2. 1
    BB-väska/förlossningsväska Vad kommer ni att packa i er väska att ta med till förlossningen? Några tips som lätt glöms bort? Det jag kommer på som inte får glömmas är:

    - Mobil/kamera
    -Laddare (då man kan bli kvar länge)
    - bebiskläder
    - hygienartiklar som tandborste osv...
    - matlåda till partner (då mat inte ingår på USÖ för partner utan endast för mamman)
    - babyskydd

    Vad tar man med för egna kläder? Förra gången var vi endast kvar 6 timmar (rekommenderar jag inte som förstaföderska men va inte vårt val) så behövdes inte riktigt något och det är ju 4år sen så har glömt!
  3. Medlem sedan
    Jun 1999
    #2
    Hej! Jag har bsra haft ombyte till mig och barnet, något att äta. Första gången för 16 år sedan pakade jag broderi och bok! Sonen föddes 2 h efter att vi kom in och jag åkte hem efter sex timmar, det blev varken läsning eller bedövning. Andra gången för 10 år sedan gick det ännu snabbare, tyvärr hade min mobil ingen kamera, men det var ändå skönt att kunna ringa till den nyblivna storebrodern när jag ville. Åkte hem efter sex timmar då med.
    En bra ammningsbehå
    egen tvål
    hårborste och snoddar
    det skulle jag lägga till, men igentligen klarar man sig utan det mesta.
  4. 2
    Hej! Jag har bsra haft ombyte till mig och barnet, något att äta. Första gången för 16 år sedan pakade jag broderi och bok! Sonen föddes 2 h efter att vi kom in och jag åkte hem efter sex timmar, det blev varken läsning eller bedövning. Andra gången för 10 år sedan gick det ännu snabbare, tyvärr hade min mobil ingen kamera, men det var ändå skönt att kunna ringa till den nyblivna storebrodern när jag ville. Åkte hem efter sex timmar då med.
    En bra ammningsbehå
    egen tvål
    hårborste och snoddar
    det skulle jag lägga till, men igentligen klarar man sig utan det mesta.
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3

    BB-väska/förlossningsväska

    Bekväma kläder, amningslinne så att man slipper ha bh och kanske två par byxor då man kan blöda mkt efteråt (ligger man ner så kan det lätt läcka). Mat till partnern och nåt att göra. Typ böcker eller nåt. Det är vad jag kommer tänka extra mkt på den här gången :P

    Sist höll de kvar oss två nätter trots att vi ville åka hem. De ville kolla att amningen kom igång bra och göra läkarundersökningen och eftersom de hade så fullt upp så satt vi mest och väntade på dem. Vi hade skittråkigt och ville bara komma hem och sova i vår egen säng men de insisterade att vi skulle stanna som sagt.. :P
  6. 3
    BB-väska/förlossningsväska Bekväma kläder, amningslinne så att man slipper ha bh och kanske två par byxor då man kan blöda mkt efteråt (ligger man ner så kan det lätt läcka). Mat till partnern och nåt att göra. Typ böcker eller nåt. Det är vad jag kommer tänka extra mkt på den här gången :P

    Sist höll de kvar oss två nätter trots att vi ville åka hem. De ville kolla att amningen kom igång bra och göra läkarundersökningen och eftersom de hade så fullt upp så satt vi mest och väntade på dem. Vi hade skittråkigt och ville bara komma hem och sova i vår egen säng men de insisterade att vi skulle stanna som sagt.. :P
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Hej!

    Utöver det som övriga har sagt så skulle jag lägga till amningsnappar. Om man blir kvar ett tag och får svårt med amningen så kan dessa ge en bra smärtlindring vid ngr amningstillfällen, (man bör dock inte börja med dem). Detsamma gäller bröstinlägg ifall man får stanna lite längre och det börjar läcka.

    Purelan salvan

    Mysig snuttis till bebis som du själv sovit med ngr gånger kan göra så att bebis känner din doft.

    Utöver de vanliga hygienartiklarna, (tandkräm, schampo och balsam, tvål, hårborste, hårband, tandvorste mm) så är lypsyl och parfymfri handlotion rätt skönt att ha med sig.

    Bärsjal eller liknande kan också vara bra att bära runt bebis i.
  8. 4
    Hej!

    Utöver det som övriga har sagt så skulle jag lägga till amningsnappar. Om man blir kvar ett tag och får svårt med amningen så kan dessa ge en bra smärtlindring vid ngr amningstillfällen, (man bör dock inte börja med dem). Detsamma gäller bröstinlägg ifall man får stanna lite längre och det börjar läcka.

    Purelan salvan

    Mysig snuttis till bebis som du själv sovit med ngr gånger kan göra så att bebis känner din doft.

    Utöver de vanliga hygienartiklarna, (tandkräm, schampo och balsam, tvål, hårborste, hårband, tandvorste mm) så är lypsyl och parfymfri handlotion rätt skönt att ha med sig.

    Bärsjal eller liknande kan också vara bra att bära runt bebis i.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar