Hur går det för er alla?
Augustibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Dec 2014
    #1

    Hur går det för er alla?

    Hur går det för er alla med BF i Augusti?

    Hur mår ni?
    Börjar ni fundera mkt över förlossningen?
  2. 1
    Hur går det för er alla? Hur går det för er alla med BF i Augusti?

    Hur mår ni?
    Börjar ni fundera mkt över förlossningen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Hur går det för er alla?

    Här går det bra än så länge Foglossningen börjar göra sig mer och mer påtaglig, men än så länge bara vid kraftiga ansträngningar iaf. Annars mår jag toppen! Bebisen far runt som bara den i magen och jag kan äntligen känna det även på utsidan. Går in i v 23 imorgon

    Har inte börjat fundera över förlossningen än. Hade en väldigt komplicerad förlossning sist, så när det börjar närma sig kommer det nog bli lite jobbigt, men än så känns det så långt fram.
  4. 2
    Hur går det för er alla? Här går det bra än så länge Foglossningen börjar göra sig mer och mer påtaglig, men än så länge bara vid kraftiga ansträngningar iaf. Annars mår jag toppen! Bebisen far runt som bara den i magen och jag kan äntligen känna det även på utsidan. Går in i v 23 imorgon

    Har inte börjat fundera över förlossningen än. Hade en väldigt komplicerad förlossning sist, så när det börjar närma sig kommer det nog bli lite jobbigt, men än så känns det så långt fram.
  5. Medlem sedan
    Apr 2015
    #3
    Citat Ursprungligen postat av rosa_84 Visa inlägg
    Här går det bra än så länge Foglossningen börjar göra sig mer och mer påtaglig, men än så länge bara vid kraftiga ansträngningar iaf. Annars mår jag toppen! Bebisen far runt som bara den i magen och jag kan äntligen känna det även på utsidan. Går in i v 23 imorgon

    Har inte börjat fundera över förlossningen än. Hade en väldigt komplicerad förlossning sist, så när det börjar närma sig kommer det nog bli lite jobbigt, men än så känns det så långt fram.
    Här går de bra magen växer och de är full aktivitet så fort jag får för mej att vila ^^ halsbrännan kommer när ja anstränger mej så novalukol är rena himlen!!
    Jag går in i vecka 25 imorgon.

    Vågar inte riktigt tänka på förlossningen än då jag har en rädsla för sjukhus men när stunden är här så kommer jag troligen inte tänka mycket på rädslan.
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av rosa_84 Visa inlägg
    Här går det bra än så länge Foglossningen börjar göra sig mer och mer påtaglig, men än så länge bara vid kraftiga ansträngningar iaf. Annars mår jag toppen! Bebisen far runt som bara den i magen och jag kan äntligen känna det även på utsidan. Går in i v 23 imorgon

    Har inte börjat fundera över förlossningen än. Hade en väldigt komplicerad förlossning sist, så när det börjar närma sig kommer det nog bli lite jobbigt, men än så känns det så långt fram.
    Här går de bra magen växer och de är full aktivitet så fort jag får för mej att vila ^^ halsbrännan kommer när ja anstränger mej så novalukol är rena himlen!!
    Jag går in i vecka 25 imorgon.

    Vågar inte riktigt tänka på förlossningen än då jag har en rädsla för sjukhus men när stunden är här så kommer jag troligen inte tänka mycket på rädslan.
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Vecka 24 nu. Det är fullt upp med att sälja lght, förberda flytt till hus i slutet på juli så det finns inte många stunder då det finns tid att tänka på förlossningen. Vilket är skönt. Stor skräck inför detta moment. Förträngde det in i det sista förra gången o det funkade för mig. Dock inget som min barnmorska rekommenderar

    Helt galet - kändes som det var nyss man gick med i den här ankomstgruppen...o nu har man gått mer än halvvägs. Heja oss!!
  8. 4
    Vecka 24 nu. Det är fullt upp med att sälja lght, förberda flytt till hus i slutet på juli så det finns inte många stunder då det finns tid att tänka på förlossningen. Vilket är skönt. Stor skräck inför detta moment. Förträngde det in i det sista förra gången o det funkade för mig. Dock inget som min barnmorska rekommenderar

    Helt galet - kändes som det var nyss man gick med i den här ankomstgruppen...o nu har man gått mer än halvvägs. Heja oss!!
  9. Medlem sedan
    Jul 2010
    #5
    Här mår man rätt bra. tröttheten och ryggen börjar göra sig påmind, men det ska nog gå vägen ändå. -bygget börjar gå på sitt slut och vi har äntligen börjat flytta in, men mycket återstå ute ännu. Är i v. 27 och tycker tiden går rätt fort men samtidigt segt ibland
  10. 5
    Här mår man rätt bra. tröttheten och ryggen börjar göra sig påmind, men det ska nog gå vägen ändå. -bygget börjar gå på sitt slut och vi har äntligen börjat flytta in, men mycket återstå ute ännu. Är i v. 27 och tycker tiden går rätt fort men samtidigt segt ibland
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6

    Hur går det för er alla?

    v 27 nu. Var hos BM igår och allt såg bra ut utom SF-måttet som ligger för högt. Ska på ny kontroll redan efter 1 v igen. Annars är det mest foglossningen som spökar. Får mer och mer ont och får se hur länge till det går att jobba. Tror inte jag fixar 5 veckor till som det är planerat just nu iaf. Men vi får se. Tar en vecka i taget.
  12. 6
    Hur går det för er alla? v 27 nu. Var hos BM igår och allt såg bra ut utom SF-måttet som ligger för högt. Ska på ny kontroll redan efter 1 v igen. Annars är det mest foglossningen som spökar. Får mer och mer ont och får se hur länge till det går att jobba. Tror inte jag fixar 5 veckor till som det är planerat just nu iaf. Men vi får se. Tar en vecka i taget.
  13. Medlem sedan
    Dec 2014
    #7
    Citat Ursprungligen postat av rosa_84 Visa inlägg
    v 27 nu. Var hos BM igår och allt såg bra ut utom SF-måttet som ligger för högt. Ska på ny kontroll redan efter 1 v igen. Annars är det mest foglossningen som spökar. Får mer och mer ont och får se hur länge till det går att jobba. Tror inte jag fixar 5 veckor till som det är planerat just nu iaf. Men vi får se. Tar en vecka i taget.
    Hej! Vad innebär det att SF måttet är för högt? Har livmodern växt för snabbt eller vad betyder det? Jag som inte kan något! Ska du bara bära bebisen i fem veckor till?
    För mig går allt utom förväntan, har hur mycket energi som helst, inte ont mer än kanske på kvällen efter en hel dag, klipper gräset runt huset utan problem har inte ont mer än att det kan dra i rumpan ibland
    Vecka 28 på fredag, ska till barnmorskan imorgon och förra kontrollen såg mycket bra ut
  14. 7
    Citat Ursprungligen postat av rosa_84 Visa inlägg
    v 27 nu. Var hos BM igår och allt såg bra ut utom SF-måttet som ligger för högt. Ska på ny kontroll redan efter 1 v igen. Annars är det mest foglossningen som spökar. Får mer och mer ont och får se hur länge till det går att jobba. Tror inte jag fixar 5 veckor till som det är planerat just nu iaf. Men vi får se. Tar en vecka i taget.
    Hej! Vad innebär det att SF måttet är för högt? Har livmodern växt för snabbt eller vad betyder det? Jag som inte kan något! Ska du bara bära bebisen i fem veckor till?
    För mig går allt utom förväntan, har hur mycket energi som helst, inte ont mer än kanske på kvällen efter en hel dag, klipper gräset runt huset utan problem har inte ont mer än att det kan dra i rumpan ibland
    Vecka 28 på fredag, ska till barnmorskan imorgon och förra kontrollen såg mycket bra ut
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8

    Hur går det för er alla?

    Ja, det betyder att magen växer för snabbt. Nej, ska förhoppningsvis bära barnet mer än 5 veckor till. Var att jobba jag pratade om. Ska planerat jobba 5 (nu 4,5) veckor till, men kommer inte kunna det med mina besvär. Med första barnet mådde jag toppen ända in i slutet och kunde jobba till 3 veckor före förlossning, men är stor skillnad denna gången.
  16. 8
    Hur går det för er alla? Ja, det betyder att magen växer för snabbt. Nej, ska förhoppningsvis bära barnet mer än 5 veckor till. Var att jobba jag pratade om. Ska planerat jobba 5 (nu 4,5) veckor till, men kommer inte kunna det med mina besvär. Med första barnet mådde jag toppen ända in i slutet och kunde jobba till 3 veckor före förlossning, men är stor skillnad denna gången.
  17. Medlem sedan
    Jul 2010
    #9
    Är i v. 30 snart 31 och har inte börjat tänka på förlossningen alls :/. Jag har köpt hem saker som fattas från förra graviditeterna så där är allt färdigt. Blir väl att kläder, säng och bb väska fixas två veckor innan. Hos bm förra ggr såg allt bra ut och jag hoppas det gör det även nästa gång nästa vecka.
  18. 9
    Är i v. 30 snart 31 och har inte börjat tänka på förlossningen alls :/. Jag har köpt hem saker som fattas från förra graviditeterna så där är allt färdigt. Blir väl att kläder, säng och bb väska fixas två veckor innan. Hos bm förra ggr såg allt bra ut och jag hoppas det gör det även nästa gång nästa vecka.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar