barnvagn
Septemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jan 2015
    #1

    barnvagn

    Hej!

    Var ett tag sedan jag var aktiv...
    Tänkte kolla om någon här har köpt/ beställt/ funderat på barnvagn?!
    Själv är jag i v 20. Bf 21/9 enligt RUL så vi har varit ute och kikat en del. Fastnade för en emmaljunga super viking air 2015 m avtagbara framhjul. Vi kommer köra en del terräng men samtidigt vill jag inte ha en fullfjädrad tterrängvagn utan även en relativt smidig stadsvagn. Det enda negativa jag kunnat hitta hittills är att Chassit är ganska långt vilket gör att den blir lång även i hopfällt läge. Detta är vår vårt första barn och vi har ingen som helst erfarenhet av något, så ni som har barn sedan tidigare ; vad ska man tänka på när man köper vagn? Kom gärna med tips och råd i denna djungel
  2. 1
    barnvagn Hej!

    Var ett tag sedan jag var aktiv...
    Tänkte kolla om någon här har köpt/ beställt/ funderat på barnvagn?!
    Själv är jag i v 20. Bf 21/9 enligt RUL så vi har varit ute och kikat en del. Fastnade för en emmaljunga super viking air 2015 m avtagbara framhjul. Vi kommer köra en del terräng men samtidigt vill jag inte ha en fullfjädrad tterrängvagn utan även en relativt smidig stadsvagn. Det enda negativa jag kunnat hitta hittills är att Chassit är ganska långt vilket gör att den blir lång även i hopfällt läge. Detta är vår vårt första barn och vi har ingen som helst erfarenhet av något, så ni som har barn sedan tidigare ; vad ska man tänka på när man köper vagn? Kom gärna med tips och råd i denna djungel
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    barnvagn

    Har en dotter på 2,5 år och väntar ett syskon nu med BF 28/8. Vi har 5 st vagnar för tillfället (varav en ska säljas iofs), just för att jag inte tycker det finns någon vagn som har allt tyvärr. Alla mina vagnar har olika användningsområden och med dem nu känns det komplett, men önskar att det kunde finnas alla dessa funktioner i EN vagn istället
  4. 2
    barnvagn Har en dotter på 2,5 år och väntar ett syskon nu med BF 28/8. Vi har 5 st vagnar för tillfället (varav en ska säljas iofs), just för att jag inte tycker det finns någon vagn som har allt tyvärr. Alla mina vagnar har olika användningsområden och med dem nu känns det komplett, men önskar att det kunde finnas alla dessa funktioner i EN vagn istället
  5. 5 barns mamman
    #3
    Kör ni på Emmaljunga super viking.
    En jättebra vagn!
  6. 3
    Kör ni på Emmaljunga super viking.
    En jättebra vagn!
  7. Medlem sedan
    Feb 2015
    #4

    Barnvagn!

    Hej! Ja har tittat runt efter barnvagnar, vilken djungel av alla barnvagnar det finns! Har ju erfarenhet av emmaljunga edge duo som jag hade! Verkligen en hållbar vagn som höll till 2 barn! Är inne på en emmaljunga igen, men det är inte lätt!! Finns nog en stor risk att man hinner ändra sig 100ggr innan september😉
  8. 4
    Barnvagn! Hej! Ja har tittat runt efter barnvagnar, vilken djungel av alla barnvagnar det finns! Har ju erfarenhet av emmaljunga edge duo som jag hade! Verkligen en hållbar vagn som höll till 2 barn! Är inne på en emmaljunga igen, men det är inte lätt!! Finns nog en stor risk att man hinner ändra sig 100ggr innan september😉
  9. Medlem sedan
    Jan 2015
    #5
    Hej jag har köpt en stokke explory på blocket istället för ny och är nöjd med den för den kan man höja så att man har bättre ögonkontakt med barnet plus att den är så lätt i chassit och lätt att köra. Var ute och testkörde min hemma här om dagen och var nöjd med den. Bästa är att man kan ha både bilstol, liggdel och sittdel till samma chassi och bara klicka i och ur. Dom är ju rätt dyra nya men finns på blocket. Mitt tips är att prova i butik och sen köp begagnad. Bara bilstolen kostar typ 2-3000 kr och jag köpte vagn med liggdel, sittdel och bilstol för 4000kr så är väldigt nöjd med det.
  10. 5
    Hej jag har köpt en stokke explory på blocket istället för ny och är nöjd med den för den kan man höja så att man har bättre ögonkontakt med barnet plus att den är så lätt i chassit och lätt att köra. Var ute och testkörde min hemma här om dagen och var nöjd med den. Bästa är att man kan ha både bilstol, liggdel och sittdel till samma chassi och bara klicka i och ur. Dom är ju rätt dyra nya men finns på blocket. Mitt tips är att prova i butik och sen köp begagnad. Bara bilstolen kostar typ 2-3000 kr och jag köpte vagn med liggdel, sittdel och bilstol för 4000kr så är väldigt nöjd med det.
  11. Medlem sedan
    Jan 2015
    #6
    Tack för tipset ,men nu har vi redan beställt en emmaljunga superviking . Vi tyckte det verkade vara den vagnen som klarade terräng bäst! Vi kollade på stokke också fast en trailz men emmaljungan kändes rejälare. Tack annars!
  12. 6
    Tack för tipset ,men nu har vi redan beställt en emmaljunga superviking . Vi tyckte det verkade vara den vagnen som klarade terräng bäst! Vi kollade på stokke också fast en trailz men emmaljungan kändes rejälare. Tack annars!
  13. Medlem sedan
    Dec 2015
    #7
    Hej!
    jag undrar om det är någon här om vet vad man kan hitta en Brio spin? jag har en redan men har fått ärva den så jag vet inte riktigt vad man kan få tag på en,skulle behöva en till nämligen.
  14. 7
    Hej!
    jag undrar om det är någon här om vet vad man kan hitta en Brio spin? jag har en redan men har fått ärva den så jag vet inte riktigt vad man kan få tag på en,skulle behöva en till nämligen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar