Fragmin
Förlossning
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    Fragmin

    Hej är det någon här som använder fragmin under hela graviditeten? Jag har fått göra det pga av ventrombos i låret upp till buken som jag fått pga graviditeten. Jag är gravid V.39 (38+4) och det närmar sig förlossningen tänkte bara höra om någon känner igen sig eller har tankar kring det.
  2. 1
    Fragmin Hej är det någon här som använder fragmin under hela graviditeten? Jag har fått göra det pga av ventrombos i låret upp till buken som jag fått pga graviditeten. Jag är gravid V.39 (38+4) och det närmar sig förlossningen tänkte bara höra om någon känner igen sig eller har tankar kring det.
  3. Medlem sedan
    Dec 2014
    #2
    Hej! Jag använder Fragmin under hela min gr aviditet också. På grund av ventrombos i ljumsken ca 5 år sedan. Ska fortsätta med Fragmin 6 veckor efter förlossningen.
    Jag hade BF 3 juli och går och trampar här hemma!
    Men jag är inte på något sätt orolig för förlossning pga Fragminet, det är såpas vanligt att kvinnor tar det i samband med graviditet.
    Hur känner du dig? När är din BF?
  4. 2
    Hej! Jag använder Fragmin under hela min gr aviditet också. På grund av ventrombos i ljumsken ca 5 år sedan. Ska fortsätta med Fragmin 6 veckor efter förlossningen.
    Jag hade BF 3 juli och går och trampar här hemma!
    Men jag är inte på något sätt orolig för förlossning pga Fragminet, det är såpas vanligt att kvinnor tar det i samband med graviditet.
    Hur känner du dig? När är din BF?
  5. Medlem sedan
    May 2015
    #3
    Citat Ursprungligen postat av Dammann Visa inlägg
    Hej! Jag använder Fragmin under hela min gr aviditet också. På grund av ventrombos i ljumsken ca 5 år sedan. Ska fortsätta med Fragmin 6 veckor efter förlossningen.
    Jag hade BF 3 juli och går och trampar här hemma!
    Men jag är inte på något sätt orolig för förlossning pga Fragminet, det är såpas vanligt att kvinnor tar det i samband med graviditet.
    Hur känner du dig? När är din BF?

    Va roligt att någon svarade till sist! Jag har redan fått min lilla dotter som nu är 6 veckor . På grund av fragmin så kunde jag inte använda någon bedövning vilket jag tror fördröjde min förlossning men i slutendan så gick det bra. Har fått ta sprutor nu och ska göra det fram till slutet av juli sen blir det antagligen waran i några månader. Jag fick ju proppen i samband med graviditeten pga att jag är apc resistent. Något du känner igen? Lycka till med förlossningen
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av Dammann Visa inlägg
    Hej! Jag använder Fragmin under hela min gr aviditet också. På grund av ventrombos i ljumsken ca 5 år sedan. Ska fortsätta med Fragmin 6 veckor efter förlossningen.
    Jag hade BF 3 juli och går och trampar här hemma!
    Men jag är inte på något sätt orolig för förlossning pga Fragminet, det är såpas vanligt att kvinnor tar det i samband med graviditet.
    Hur känner du dig? När är din BF?

    Va roligt att någon svarade till sist! Jag har redan fått min lilla dotter som nu är 6 veckor . På grund av fragmin så kunde jag inte använda någon bedövning vilket jag tror fördröjde min förlossning men i slutendan så gick det bra. Har fått ta sprutor nu och ska göra det fram till slutet av juli sen blir det antagligen waran i några månader. Jag fick ju proppen i samband med graviditeten pga att jag är apc resistent. Något du känner igen? Lycka till med förlossningen
  7. Medlem sedan
    Dec 2014
    #4
    Åh va härligt för dig! Måste vara skönt att allt gått bra, trots utan bedövning!
    till mig har de sagt att jag ska skippa fragmindosen eller halvera den när jag börjar känna att förlossningen startar, detta för att kunna få epidural. Annars riskerar jag att få blödningar i ryggen.
    Jag råkar också vara apc resistent! Samtidigt som jag åt p piller som också kan ha påverkat. Så jag åt waran ett halvår efter det.
    Vilket sammanträffande
  8. 4
    Åh va härligt för dig! Måste vara skönt att allt gått bra, trots utan bedövning!
    till mig har de sagt att jag ska skippa fragmindosen eller halvera den när jag börjar känna att förlossningen startar, detta för att kunna få epidural. Annars riskerar jag att få blödningar i ryggen.
    Jag råkar också vara apc resistent! Samtidigt som jag åt p piller som också kan ha påverkat. Så jag åt waran ett halvår efter det.
    Vilket sammanträffande
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar