Kan en 11-åring växa för fort?
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Kan en 11-åring växa för fort?

    Vi får stora barn, men yngsta tar priset! Nu är det så pass att vi pratar om ifall man borde bli fundersam...

    De två hittills längsta av mina fem barn (alla söner) var båda två 174 cm när de fyllde 12 år och båda hade vuxit till 184 cm ett år senare, när de fyllde 13. Den äldste av dem är vuxen nu och stannade på 192 cm.

    Så har vi då yngste... Han blev 11 för bara lite mer än två månader sedan och är redan 173 cm lång. För mindre än sex månader sedan var han 166 cm, så han växer fortare nu än någon av de andra gjort!

    Varken jag eller maken är exceptionellt långa; 174 resp 181 cm.

    Bör vi vara vaksamma på detta och i så fall varför? Han visar inga tecken på att ha ont eller bli retad eller något annat.

    Vet inte om det finns ett mer lämpligt ställe att lägga frågan på, säg gärna till i så fall.
  2. 1
    Kan en 11-åring växa för fort? Vi får stora barn, men yngsta tar priset! Nu är det så pass att vi pratar om ifall man borde bli fundersam...

    De två hittills längsta av mina fem barn (alla söner) var båda två 174 cm när de fyllde 12 år och båda hade vuxit till 184 cm ett år senare, när de fyllde 13. Den äldste av dem är vuxen nu och stannade på 192 cm.

    Så har vi då yngste... Han blev 11 för bara lite mer än två månader sedan och är redan 173 cm lång. För mindre än sex månader sedan var han 166 cm, så han växer fortare nu än någon av de andra gjort!

    Varken jag eller maken är exceptionellt långa; 174 resp 181 cm.

    Bör vi vara vaksamma på detta och i så fall varför? Han visar inga tecken på att ha ont eller bli retad eller något annat.

    Vet inte om det finns ett mer lämpligt ställe att lägga frågan på, säg gärna till i så fall.
  3. Medlem sedan
    Jun 2014
    #2
    Oj, jaa vad långa!!

    Har ni andra personer i släkten som är långa? Typ dina föräldrar eller din makes föräldrar? Tänker att de kanske brås på någon annan

    Jag kan inget om detta så jag tycker att du kanske ska vända dig till en vårdcentral eller vårdguiden (1177) för att få svar. Om du bör vara vaksam eller inte tänker jag.

    Kram mamma tove!
  4. 2
    Oj, jaa vad långa!!

    Har ni andra personer i släkten som är långa? Typ dina föräldrar eller din makes föräldrar? Tänker att de kanske brås på någon annan

    Jag kan inget om detta så jag tycker att du kanske ska vända dig till en vårdcentral eller vårdguiden (1177) för att få svar. Om du bör vara vaksam eller inte tänker jag.

    Kram mamma tove!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar