Oro.
Decemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Apr 2015
    #1

    Oro.

    I förrgår på förmiddagen, helt utan förvarning, fick jag en JÄTTEblödning. Långt bortom mens-mängd, här bara forsade det ur mig! Jag blev jätterädd förstås och for upp på akuten, där jag fick göra VUL (helt magiskt, mitt i allt elände) och bli inlagd på kvinnokliniken.
    Barnmorskan trodde att min moderkaka ligger längst ner i livmodern, och att det är den som blöder. "Föreliggande moderkaka" - jag har googlat!
    sent på kvällen pratade jag med en ny doktor som sa att det inte spelade någon roll om jag låg på sjukhuset och blödde eller hemma, så då for jag hem. Antingen blir det missfall, sa hon, eller också inte.

    Gårdagen spenderade jag på rygg i sängen, jag fick tabletter med mig som ska stoppa blödningen, och jag blöder inte ALLS hysteriskt längre. Så då är det bara att hoppas, antar jag? Det är två veckor tills jag ska till BM igen, men jag hoppas att det går att få lyssna på hjärtljud eller något, så jag slipper gå och vara rädd att det där lilla pyret som jag fick se i torsdags har dött. Kanske man kan få göra extra ultraljud om det varit sådana här komplikationer?

    Hur som, jag hoppas att det går bra för er och era magar!
  2. 1
    Oro. I förrgår på förmiddagen, helt utan förvarning, fick jag en JÄTTEblödning. Långt bortom mens-mängd, här bara forsade det ur mig! Jag blev jätterädd förstås och for upp på akuten, där jag fick göra VUL (helt magiskt, mitt i allt elände) och bli inlagd på kvinnokliniken.
    Barnmorskan trodde att min moderkaka ligger längst ner i livmodern, och att det är den som blöder. "Föreliggande moderkaka" - jag har googlat!
    sent på kvällen pratade jag med en ny doktor som sa att det inte spelade någon roll om jag låg på sjukhuset och blödde eller hemma, så då for jag hem. Antingen blir det missfall, sa hon, eller också inte.

    Gårdagen spenderade jag på rygg i sängen, jag fick tabletter med mig som ska stoppa blödningen, och jag blöder inte ALLS hysteriskt längre. Så då är det bara att hoppas, antar jag? Det är två veckor tills jag ska till BM igen, men jag hoppas att det går att få lyssna på hjärtljud eller något, så jag slipper gå och vara rädd att det där lilla pyret som jag fick se i torsdags har dött. Kanske man kan få göra extra ultraljud om det varit sådana här komplikationer?

    Hur som, jag hoppas att det går bra för er och era magar!
  3. Medlem sedan
    May 2015
    #2
    Fick också blödningar igår och värk i magen. HAr det idag också. Är också orolig men har sedan tidigare ett inbokat besök hos BM imorgon så får väl prata med henne imorgon oavsett vad det kan handla om. Håller tummarna för oss och våra magar.
  4. 2
    Fick också blödningar igår och värk i magen. HAr det idag också. Är också orolig men har sedan tidigare ett inbokat besök hos BM imorgon så får väl prata med henne imorgon oavsett vad det kan handla om. Håller tummarna för oss och våra magar.
  5. Medlem sedan
    Apr 2015
    #3
    Usch, inget roligt att gå och oroa sig. Ring din barnmorska och kolla om du kan få ett tidigare besök eftersom du fick den där blödningen
  6. 3
    Usch, inget roligt att gå och oroa sig. Ring din barnmorska och kolla om du kan få ett tidigare besök eftersom du fick den där blödningen
  7. Medlem sedan
    Apr 2015
    #4
    Hej! Hur gick det hos BM? Hoppas allt är bra med dig och pyret
  8. 4
    Hej! Hur gick det hos BM? Hoppas allt är bra med dig och pyret
  9. Medlem sedan
    Apr 2015
    #5
    Hej! Hur mår du? Har du pratat något med BM sedan sist?
  10. 5
    Hej! Hur mår du? Har du pratat något med BM sedan sist?
  11. Medlem sedan
    Jul 2013
    #6
    Hur går det för er "
  12. 6
    Hur går det för er "
  13. Medlem sedan
    Apr 2015
    #7
    Hej allihop!
    Vi har precis sålt vår lägenhet och flyttat it på landet, och det har varit så mycket med allt att jag fullständigt glömde bort att jag hade skrivit ett ruskigt inlägg här och sedan försvunnit spårlöst. Bebis mår bra!
    Såvitt jag vet i alla fall, inga fler blödningar och magen växer som den ska. Vi ska träffa våran nya barnmorska på tisdag.
  14. 7
    Hej allihop!
    Vi har precis sålt vår lägenhet och flyttat it på landet, och det har varit så mycket med allt att jag fullständigt glömde bort att jag hade skrivit ett ruskigt inlägg här och sedan försvunnit spårlöst. Bebis mår bra!
    Såvitt jag vet i alla fall, inga fler blödningar och magen växer som den ska. Vi ska träffa våran nya barnmorska på tisdag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar