till er som gjort det här förr!
Decemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    till er som gjort det här förr!

    Hej!
    Har en fråga till er som varit med om den här upplevelsen förr! Jag undrar om ni smort in magen mot bristningar nånting och isåfall med vad och när började ni?
  2. 1
    till er som gjort det här förr! Hej!
    Har en fråga till er som varit med om den här upplevelsen förr! Jag undrar om ni smort in magen mot bristningar nånting och isåfall med vad och när började ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2

    till er som gjort det här förr!

    Hoppar in från ankomst juni 2015 (har bf imorgon). Under båda mina graviditeter har jag smort in magen, bröst, lår/rumpa med bodybutter från The Body Shop. Började så fort jag kände att magen började spänna och har inte fått en enda bristning. Vet ju inte om det är tack vare det men det har iaf känts skönt att mjuka upp huden lite. Däremot fick jag sjukt mkt bristningar på brösten sen när jag började amma och brösten växte två storlekar på ett par dagar. Men dom bleknade och syns inte längre.
  4. 2
    till er som gjort det här förr! Hoppar in från ankomst juni 2015 (har bf imorgon). Under båda mina graviditeter har jag smort in magen, bröst, lår/rumpa med bodybutter från The Body Shop. Började så fort jag kände att magen började spänna och har inte fått en enda bristning. Vet ju inte om det är tack vare det men det har iaf känts skönt att mjuka upp huden lite. Däremot fick jag sjukt mkt bristningar på brösten sen när jag började amma och brösten växte två storlekar på ett par dagar. Men dom bleknade och syns inte längre.
  5. Medlem sedan
    May 2015
    #3
    Åh tack för svaret! Jag köpte mandelolja på apoteket förra veckan och började smörja efter dusch iaf!
    Lycka till med förlossningen
  6. 3
    Åh tack för svaret! Jag köpte mandelolja på apoteket förra veckan och började smörja efter dusch iaf!
    Lycka till med förlossningen
  7. Medlem sedan
    Jul 2013
    #4
    Jag använde Weledas "Stretch mark massage oil" under förra graviditeten. Kände mysigt att smörja in den växande magen Sen om det hjälpte mot bristningar vågar jag inte säga. Jag fick inte särskilt mycket i alla fall Mandelolja fungerar nog minst lika bra
  8. 4
    Jag använde Weledas "Stretch mark massage oil" under förra graviditeten. Kände mysigt att smörja in den växande magen Sen om det hjälpte mot bristningar vågar jag inte säga. Jag fick inte särskilt mycket i alla fall Mandelolja fungerar nog minst lika bra
  9. Medlem sedan
    Jun 2015
    #5
    De ytliga bristningarna går att förebygga (då kan du smörja huden med behaglig salva). De andra bristningarna som är djupare, de kommer ändå om det blir så. Men det kan vara mysigt och avslappnande att smörja magen. En lugn stund liksom <3
  10. 5
    De ytliga bristningarna går att förebygga (då kan du smörja huden med behaglig salva). De andra bristningarna som är djupare, de kommer ändå om det blir så. Men det kan vara mysigt och avslappnande att smörja magen. En lugn stund liksom <3
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar