Förberedda?
Augustibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Dec 2014
    #1

    Förberedda?

    Åh känns som veckorna går i snigelfart just nu!
    Jag känner mig tung och klumpig och längtar efter mini så mycket!

    Har lite smått börjat fundera på förlossningen, och den börjar skrämma mig en aning.
    Är min tredje förlossning, och jag har hört en massa skräckhistorier om att trean skall vara värst.
    Och jag känner mig inte alls lika förberedd som med ettan och tvåan. Oroar mig för hur jag ska klara förlossningen.
    Nu har jag ju också passerat 30 strecket, var bara 21 + 23 när jag fick mina andra pojkar.

    Med ettan hade jag en rätt lång förlossning, med tvåan sa det pang bom och efteråt kändes det inte ens som jag fött barn.

    Och det känns som jag inte alls har så mycket fixat och klart heller, barnvagnen är beställd men resten... puh.

    Hur är det med er andra, känner ni er förberedda?
  2. 1
    Förberedda? Åh känns som veckorna går i snigelfart just nu!
    Jag känner mig tung och klumpig och längtar efter mini så mycket!

    Har lite smått börjat fundera på förlossningen, och den börjar skrämma mig en aning.
    Är min tredje förlossning, och jag har hört en massa skräckhistorier om att trean skall vara värst.
    Och jag känner mig inte alls lika förberedd som med ettan och tvåan. Oroar mig för hur jag ska klara förlossningen.
    Nu har jag ju också passerat 30 strecket, var bara 21 + 23 när jag fick mina andra pojkar.

    Med ettan hade jag en rätt lång förlossning, med tvåan sa det pang bom och efteråt kändes det inte ens som jag fött barn.

    Och det känns som jag inte alls har så mycket fixat och klart heller, barnvagnen är beställd men resten... puh.

    Hur är det med er andra, känner ni er förberedda?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Förberedda?

    Inte direkt. Förlossningen förtränger jag fortfarande. Hade en väldigt lång och komplicerad förlossning med dottern och det var t.o.m så att MVC vid förra besöket tog upp det här med Aurora-samtal (utan att jag nämnt något alls om förlossningen). Inser så att det nog var ännu värre än vad jag faktiskt kommer ihåg. Men som sagt, väldigt bra på att förtränga det än så länge. Blir nog värre när det börjar närma sig.
    Annars har jag väl inte direkt börjat förbereda nåt än, men har det mesta klart efter dottern ändå. Babyskydd, vagn + tillbehör, spjälsäng, vagga, babysitter, kläder osv finns redan. Det jag vill köpa, som jag faktiskt saknade lite sist, är ett babynest. Sen ska det ju såklart "boas in" och tvättas kläder mm och så, men det tänkte jag ta och börja med när jag går på semester om 2 veckor
  4. 2
    Förberedda? Inte direkt. Förlossningen förtränger jag fortfarande. Hade en väldigt lång och komplicerad förlossning med dottern och det var t.o.m så att MVC vid förra besöket tog upp det här med Aurora-samtal (utan att jag nämnt något alls om förlossningen). Inser så att det nog var ännu värre än vad jag faktiskt kommer ihåg. Men som sagt, väldigt bra på att förtränga det än så länge. Blir nog värre när det börjar närma sig.
    Annars har jag väl inte direkt börjat förbereda nåt än, men har det mesta klart efter dottern ändå. Babyskydd, vagn + tillbehör, spjälsäng, vagga, babysitter, kläder osv finns redan. Det jag vill köpa, som jag faktiskt saknade lite sist, är ett babynest. Sen ska det ju såklart "boas in" och tvättas kläder mm och så, men det tänkte jag ta och börja med när jag går på semester om 2 veckor
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar