järn
Decemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    järn

    I morse ringde min bm och meddelade att jag genast måste börja med järntabletter då mitt blodvärde inte var det bästa.... var helt oförberedd på det hela.. nu i efterhand har jag funderat (och förstått varför jag är så trött) och googlat en del. Är tydligen vanligt med järnbrist när man är gravid men det brukar vara först runt v 20. Är det någon mer än jag som börjat med järntabletter ? Går in i v 15 på onsdag.
  2. 1
    järn I morse ringde min bm och meddelade att jag genast måste börja med järntabletter då mitt blodvärde inte var det bästa.... var helt oförberedd på det hela.. nu i efterhand har jag funderat (och förstått varför jag är så trött) och googlat en del. Är tydligen vanligt med järnbrist när man är gravid men det brukar vara först runt v 20. Är det någon mer än jag som börjat med järntabletter ? Går in i v 15 på onsdag.
  3. Medlem sedan
    May 2015
    #2
    Hej! Jag fick börja med järntabletter redan vid Inskrivningen då jag hade riktigt låga värden.. Tar ett bra tag innan de kickar in.. Jag har ätit mina över 4 veckor nu och börjar äntligen känna mig liiite piggare jag går in i v 16 imorgon!
    Se till att äta en kiwi till frukost och drick ännu mer vatten när du börjar med dom, magen blir total kaos, kan dröja några dagar innan du kan göra nr2 och man blir ännu mer trög och hård i magen!
    Lycka till
  4. 2
    Hej! Jag fick börja med järntabletter redan vid Inskrivningen då jag hade riktigt låga värden.. Tar ett bra tag innan de kickar in.. Jag har ätit mina över 4 veckor nu och börjar äntligen känna mig liiite piggare jag går in i v 16 imorgon!
    Se till att äta en kiwi till frukost och drick ännu mer vatten när du börjar med dom, magen blir total kaos, kan dröja några dagar innan du kan göra nr2 och man blir ännu mer trög och hård i magen!
    Lycka till
  5. Medlem sedan
    May 2015
    #3
    Tack för tipsen.. det är just det där med magen som jag oroar mig för.....
    Läste också i bruksanvisningen att man inte skulle ha ätit något vare sig två timmar innan och två timmar efter... är det något som du varit hård på? Blir ju så hungrig om jag inte får äta en frukt till mellanmål..
  6. 3
    Tack för tipsen.. det är just det där med magen som jag oroar mig för.....
    Läste också i bruksanvisningen att man inte skulle ha ätit något vare sig två timmar innan och två timmar efter... är det något som du varit hård på? Blir ju så hungrig om jag inte får äta en frukt till mellanmål..
  7. Medlem sedan
    Jun 2015
    #4
    Funkar inte tabletter så har blutsaft exakt samma effekt men snällare mot magen. Säljs på apotek och de flesta matbutiker. Lycka till
  8. 4
    Funkar inte tabletter så har blutsaft exakt samma effekt men snällare mot magen. Säljs på apotek och de flesta matbutiker. Lycka till
  9. Medlem sedan
    May 2015
    #5
    Nej det har jag inte varit noga med alls.. Jag har inte ätit när jag tagit dom men en stund innan eller efter, och dricker med apelsinjuice
  10. 5
    Nej det har jag inte varit noga med alls.. Jag har inte ätit när jag tagit dom men en stund innan eller efter, och dricker med apelsinjuice
  11. Medlem sedan
    May 2015
    #6
    Kan man kombinera järntabletter och blutsaft? Eller blir det för Mycket för magen?
  12. 6
    Kan man kombinera järntabletter och blutsaft? Eller blir det för Mycket för magen?
  13. Medlem sedan
    Jun 2015
    #7
    Jag är i v16 och får oxå äta järntabletter. Jag äter psylliumfrön på min yoghurt varje morgon och det håller min mage i topptrim
  14. 7
    Jag är i v16 och får oxå äta järntabletter. Jag äter psylliumfrön på min yoghurt varje morgon och det håller min mage i topptrim
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar