BF 18/11 bor i centrala Stockholm
Novemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jun 2015
    #1

    BF 18/11 bor i centrala Stockholm

    Hej alla fina! Är en 31-årig tjej som väntar mitt första barn med fästmannen. Var på RUL:n idag och det är högst troligt en liten kille därinne som vill komma till världen 18 nov ungefär Är såklart hur glad och pirrig som helst! Bor på Kungsholmen, finns någon annan förstagångsförälder som bor i närheten här? Skulle vara så trevligt att prata/mejlas/stråla samman och kunna bolla lite funderingar, tankar, drömmar med andra i samma sits.

    /Sandra
  2. 1
    BF 18/11 bor i centrala Stockholm Hej alla fina! Är en 31-årig tjej som väntar mitt första barn med fästmannen. Var på RUL:n idag och det är högst troligt en liten kille därinne som vill komma till världen 18 nov ungefär Är såklart hur glad och pirrig som helst! Bor på Kungsholmen, finns någon annan förstagångsförälder som bor i närheten här? Skulle vara så trevligt att prata/mejlas/stråla samman och kunna bolla lite funderingar, tankar, drömmar med andra i samma sits.

    /Sandra
  3. Medlem sedan
    Jun 2015
    #2
    Hej! Vad roligt med en liten pojke, stort grattis
    Jag är en snart 29 år gammal tjej som bor i Stockholm (Bergshamra) och jag och min sambo väntar också vårt första barn. Själv har jag RUL:n inbokat till nästa fredag, är så förväntansfull att få en glimt över den lilla där inne och är enligt barnmorskan beräknad till den 29 november.
    Jag är den första bland mina vänner som väntar barn så tycker också det vore trevligt att prata, maila eller ses med andra i samma sits

    /Jessica
  4. 2
    Hej! Vad roligt med en liten pojke, stort grattis
    Jag är en snart 29 år gammal tjej som bor i Stockholm (Bergshamra) och jag och min sambo väntar också vårt första barn. Själv har jag RUL:n inbokat till nästa fredag, är så förväntansfull att få en glimt över den lilla där inne och är enligt barnmorskan beräknad till den 29 november.
    Jag är den första bland mina vänner som väntar barn så tycker också det vore trevligt att prata, maila eller ses med andra i samma sits

    /Jessica
  5. Medlem sedan
    Jun 2015
    #3
    Hej Jessica och stort tack! Känns väldigt spännande ja. Och vad kul med RUL:n för er snart, det är en såå häftig upplevelse att få se sin lilla därinne Ska ni kolla kön eller väntar ni och tar det som överraskning på den stora dagen?

    Hörs gärna vidare, alltid kul att ha någon i exakt samma sits som säkert undrar över samma saker som en själv Inboxa mig om du vill, så kan vi prata vidare!

    /Sandra
  6. 3
    Hej Jessica och stort tack! Känns väldigt spännande ja. Och vad kul med RUL:n för er snart, det är en såå häftig upplevelse att få se sin lilla därinne Ska ni kolla kön eller väntar ni och tar det som överraskning på den stora dagen?

    Hörs gärna vidare, alltid kul att ha någon i exakt samma sits som säkert undrar över samma saker som en själv Inboxa mig om du vill, så kan vi prata vidare!

    /Sandra
  7. Medlem sedan
    May 2014
    #4
    Hej båda två!
    Jag är en tjej på 29 år som också väntar mitt första barn, en flicka som är beräknad den 11 november. Bor i Enskede!
  8. 4
    Hej båda två!
    Jag är en tjej på 29 år som också väntar mitt första barn, en flicka som är beräknad den 11 november. Bor i Enskede!
  9. Medlem sedan
    Jun 2015
    #5
    Hej Emmet86! Vad roligt med er flicka Har du börjat känna några sparkar ännu?
  10. 5
    Hej Emmet86! Vad roligt med er flicka Har du börjat känna några sparkar ännu?
  11. Medlem sedan
    Jun 2015
    #6
    Hej!
    Vad roligt med en liten flicka, själv har vi precis fått reda på att det är en liten pojke vi ska ha
  12. 6
    Hej!
    Vad roligt med en liten flicka, själv har vi precis fått reda på att det är en liten pojke vi ska ha
  13. Medlem sedan
    May 2015
    #7
    Hej och vi väntar en grabb, beräknad 11/11, bor på Södermalm. Är i en skön fas nu och mår väldigt bra, jämfört med första trimestern. Nu sparkas det och rör sig under huden mest hela tiden!
  14. 7
    Hej och vi väntar en grabb, beräknad 11/11, bor på Södermalm. Är i en skön fas nu och mår väldigt bra, jämfört med första trimestern. Nu sparkas det och rör sig under huden mest hela tiden!
  15. Medlem sedan
    Jun 2015
    #8
    Hej Camilla!

    Grattis till kommande grabben!
    Jag känner också av den lille nu ganska rejält, speciellt på kvällarna när man går och lägger sig samt tiiidig morgon. Då levs det rövare därinne, är väl för trist när inget händer

    Mår också väldigt bra nu, vi är väl inne i den perioden som dem säger är lite smekmånad av graviditeten? Bara att njuta antar jag, innan ryggont och allt annat kickar in..
  16. 8
    Hej Camilla!

    Grattis till kommande grabben!
    Jag känner också av den lille nu ganska rejält, speciellt på kvällarna när man går och lägger sig samt tiiidig morgon. Då levs det rövare därinne, är väl för trist när inget händer

    Mår också väldigt bra nu, vi är väl inne i den perioden som dem säger är lite smekmånad av graviditeten? Bara att njuta antar jag, innan ryggont och allt annat kickar in..
  17. Medlem sedan
    Aug 2015
    #9
    Hej Sandra!
    Jag bor också i stan, tillsammans med min sambo. Vi väntar vårt första barn som har bf 21 november Och på RUL så sa läkaren att han trodde att det var en kille. Vore jättekul att prata lite, pm:a gärna mig!
  18. 9
    Hej Sandra!
    Jag bor också i stan, tillsammans med min sambo. Vi väntar vårt första barn som har bf 21 november Och på RUL så sa läkaren att han trodde att det var en kille. Vore jättekul att prata lite, pm:a gärna mig!
  19. Medlem sedan
    Aug 2015
    #10
    Hej allesammans bor också i sthlm på kungsholmen, väntar första barnet och är en liten kille! Har bf 6 oktober så de börjar närma sig . hur mår ni allihopa?=)
  20. 10
    Hej allesammans bor också i sthlm på kungsholmen, väntar första barnet och är en liten kille! Har bf 6 oktober så de börjar närma sig . hur mår ni allihopa?=)
  21. Medlem sedan
    Jun 2015
    #11
    Hej majloww!

    Vad roligt, grattis Inte långt kvar för er nu! Jag mår fortfarande bra även om det börjar kännas tungt och lite svår att sova osv. Hur mår du såhär i slutet på graviditeten? Har ni gått förslossningskurs och börjat planera för nedkomsten?
  22. 11
    Hej majloww!

    Vad roligt, grattis Inte långt kvar för er nu! Jag mår fortfarande bra även om det börjar kännas tungt och lite svår att sova osv. Hur mår du såhär i slutet på graviditeten? Har ni gått förslossningskurs och börjat planera för nedkomsten?
  23. Medlem sedan
    Aug 2015
    #12
    Nej nu börjar det verkligen närma sig,spännande! Jadu känns tungt och foglossningarna är inte så trevliga men annars så är det rätt bra faktiskt!Jo vi gick förlossningskursen för någon vecka kvar har dock kvar föräldrakursen får se hur den är helt ärlig tyckte jag förlossningskursen var lite onödig var inte så mkt nytt dock kanske de beror på var man går! Jo nu har vi nästan allt klart för den lille vilket känns skönt! hur är det för er har ni varit på kursen? är ni klara för lillen? ni har ju inte heller så länge kvar ju
  24. 12
    Nej nu börjar det verkligen närma sig,spännande! Jadu känns tungt och foglossningarna är inte så trevliga men annars så är det rätt bra faktiskt!Jo vi gick förlossningskursen för någon vecka kvar har dock kvar föräldrakursen får se hur den är helt ärlig tyckte jag förlossningskursen var lite onödig var inte så mkt nytt dock kanske de beror på var man går! Jo nu har vi nästan allt klart för den lille vilket känns skönt! hur är det för er har ni varit på kursen? är ni klara för lillen? ni har ju inte heller så länge kvar ju
  25. Medlem sedan
    Apr 2015
    #13
    Hej, väntar också första barnet i nov, en pojke. Bor i Sthlm jag också. Skriv gärna ett mail om du vill
  26. 13
    Hej, väntar också första barnet i nov, en pojke. Bor i Sthlm jag också. Skriv gärna ett mail om du vill
  27. Medlem sedan
    Jun 2015
    #14
    Vad roligt att vi är så många här från Stockholm, vore kanske trevligt att ses allihop på en fika framöver? Alltid trevligt att träffas flera stycken
  28. 14
    Vad roligt att vi är så många här från Stockholm, vore kanske trevligt att ses allihop på en fika framöver? Alltid trevligt att träffas flera stycken
  29. Medlem sedan
    Aug 2015
    #15
    Ja det skulle vara trevligt!
  30. 15
    Ja det skulle vara trevligt!
  31. Medlem sedan
    Jun 2015
    #16
    Hej alla fina magar!

    Jag håller med, vad kul att vi blev ett gäng och det skulle vara supertrevligt att träffas allihop på en fika ju? Jag ger några förslag direkt så kan väl ni svara på vilket som passar er bäst?

    22,23,24 sept?
    29, 30 sept, 1 okt?
  32. 16
    Hej alla fina magar!

    Jag håller med, vad kul att vi blev ett gäng och det skulle vara supertrevligt att träffas allihop på en fika ju? Jag ger några förslag direkt så kan väl ni svara på vilket som passar er bäst?

    22,23,24 sept?
    29, 30 sept, 1 okt?
  33. Medlem sedan
    Apr 2015
    #17

    Träff

    Hej! Väntar en pojke i november jag också, fick förfrågan om man skulle bestämma datum om träff. Jag kan 24 sep, 29 sep, 30 sep eller 1 okt. När kan ni andra?

    Mvh Carolina
  34. 17
    Träff Hej! Väntar en pojke i november jag också, fick förfrågan om man skulle bestämma datum om träff. Jag kan 24 sep, 29 sep, 30 sep eller 1 okt. När kan ni andra?

    Mvh Carolina
  35. Medlem sedan
    Sep 2015
    #18
    Hej Alla glada och gravida

    Vilket bra initiativ att starta denna tråd. Jag ska få en liten flicka i November och tycker det vore jätte kul att träffa andra mammor och lära känna lite innan bebisen kommer. Är den första i närmsta vänskaran som väntar så jag ser framemot att lära känna lite blivande mammor.
    Ni får gärna inboxa och meddela om ni vill träffas upp


    Mvh

    Mona
  36. 18
    Hej Alla glada och gravida

    Vilket bra initiativ att starta denna tråd. Jag ska få en liten flicka i November och tycker det vore jätte kul att träffa andra mammor och lära känna lite innan bebisen kommer. Är den första i närmsta vänskaran som väntar så jag ser framemot att lära känna lite blivande mammor.
    Ni får gärna inboxa och meddela om ni vill träffas upp


    Mvh

    Mona
  37. Medlem sedan
    Jun 2015
    #19
    Hej igen

    Väldigt oväntat bestämde sig vår lille son att komma till världen redan förra veckan (13 sept), 2 månader för tidigt. Vi ligger alltså inne på neonatalen här på SöS ett par veckor innan han är redo att komma hem, så jag får ju tyvärr backa från en fika med er här. Blev ett septemberbarn för mig, vilket såklart kom som en chock samtidigt som jag är världens lyckligaste då han mår bra trots så tidig

    Lycka till får jag säga till er alla er andra och hakar gärna på en fika senare om ni skulle ses igen!

    Hälsn.
    Sandra
  38. 19
    Hej igen

    Väldigt oväntat bestämde sig vår lille son att komma till världen redan förra veckan (13 sept), 2 månader för tidigt. Vi ligger alltså inne på neonatalen här på SöS ett par veckor innan han är redo att komma hem, så jag får ju tyvärr backa från en fika med er här. Blev ett septemberbarn för mig, vilket såklart kom som en chock samtidigt som jag är världens lyckligaste då han mår bra trots så tidig

    Lycka till får jag säga till er alla er andra och hakar gärna på en fika senare om ni skulle ses igen!

    Hälsn.
    Sandra
  39. Medlem sedan
    Sep 2015
    #20
    Hej Sandra
    Åhhh va skönt att allt har gått bra. Vilken tacksamhet man måste känna.
    Härligt att han mår bra.

    Ja vet inte om ni andra vill träffas upp för fika ?
    Men Sandra vi kan definitivt ordna en nu träff när ni har hämtat er lite.

    Ha det super

    Mvh

    Mona
  40. 20
    Hej Sandra
    Åhhh va skönt att allt har gått bra. Vilken tacksamhet man måste känna.
    Härligt att han mår bra.

    Ja vet inte om ni andra vill träffas upp för fika ?
    Men Sandra vi kan definitivt ordna en nu träff när ni har hämtat er lite.

    Ha det super

    Mvh

    Mona
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar