Vilka är vi?
Februaribarn 2016
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Vilka är vi?

    Tänkte det kunde vara kul med en liten presentation av oss här i gruppen där vi svarar på lite enkla frågor. Valfritt hur specifik man vill vara

    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 7+0 med BF enligt tidigt VUL 7:e Februari.
    Ålder på föräldrarna: Jag 32år min man 40år
    Hur länge har ni varit tillsammans: Snart 7år, gifta sen 3år tillbaka.
    Sysselsättning: Jag sjukpensionär och min man jobbar som målare
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökt 6år med 1 IVF och 2 FET samt flera behandlingar som alla dock misslyckats. Detta är en spontan naturlig graviditet!
    Bor: Norrbotten
    Barn sen tidigare: Mannen har 2 pojkar sen tidigare, jag inga.
    Var graviditeten planerad: Nej eftersom vi inte trodde vi kunde bli gravida på naturlig väg men vi VILLE bli gravida.
    Husdjur: En hund och flera katter, samt några akvarier med fiskar.
    Övrigt ni vill dela med er av: Förlorade min pappa för 4år sedan i blodförgiftning kombinerat med cancer och bearbetar det fortfarande.
    Har endast berättat om att vi är gravid till min mamma och två vänner som står oss mycket nära. Dock är planen att berätta för mina syskon troligtvis till helgen om möjligheten finns.
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  2. 1
    Vilka är vi? Tänkte det kunde vara kul med en liten presentation av oss här i gruppen där vi svarar på lite enkla frågor. Valfritt hur specifik man vill vara

    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 7+0 med BF enligt tidigt VUL 7:e Februari.
    Ålder på föräldrarna: Jag 32år min man 40år
    Hur länge har ni varit tillsammans: Snart 7år, gifta sen 3år tillbaka.
    Sysselsättning: Jag sjukpensionär och min man jobbar som målare
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökt 6år med 1 IVF och 2 FET samt flera behandlingar som alla dock misslyckats. Detta är en spontan naturlig graviditet!
    Bor: Norrbotten
    Barn sen tidigare: Mannen har 2 pojkar sen tidigare, jag inga.
    Var graviditeten planerad: Nej eftersom vi inte trodde vi kunde bli gravida på naturlig väg men vi VILLE bli gravida.
    Husdjur: En hund och flera katter, samt några akvarier med fiskar.
    Övrigt ni vill dela med er av: Förlorade min pappa för 4år sedan i blodförgiftning kombinerat med cancer och bearbetar det fortfarande.
    Har endast berättat om att vi är gravid till min mamma och två vänner som står oss mycket nära. Dock är planen att berätta för mina syskon troligtvis till helgen om möjligheten finns.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 5+3 18/2
    Ålder på föräldrarna: Jag 37 år och min man är 39 år
    Hur länge har ni varit tillsammans: 15 år, gifta sen 8 år tillbaka.
    Sysselsättning: Jag jobbar som ordermottagare och min man som tekniker
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökt och försökt. Vi skyddade oss inte och tänkte att om det blir så blir det! Min mens kom tillbaka i januari och jag ammar ännu.
    Bor: Skåne
    Barn sen tidigare: 3 pojkar på 12 år, 10 år och 15 månader.
    Var graviditeten planerad: Njae... önskad JA!
    Husdjur: 2 katter
    Övrigt ni vill dela med er av:
    Har endast berättat om att vi är gravida för en kompis i gammal Ankomstgrupp.... Vet inte hur folk kommer att ta detta då vi fick rätt mycket pikar om familjen Annorlunda redan med barn 3. Även kompisar som slutat att umgås med oss sedan vi berättade om trean.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  4. 2
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 5+3 18/2
    Ålder på föräldrarna: Jag 37 år och min man är 39 år
    Hur länge har ni varit tillsammans: 15 år, gifta sen 8 år tillbaka.
    Sysselsättning: Jag jobbar som ordermottagare och min man som tekniker
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökt och försökt. Vi skyddade oss inte och tänkte att om det blir så blir det! Min mens kom tillbaka i januari och jag ammar ännu.
    Bor: Skåne
    Barn sen tidigare: 3 pojkar på 12 år, 10 år och 15 månader.
    Var graviditeten planerad: Njae... önskad JA!
    Husdjur: 2 katter
    Övrigt ni vill dela med er av:
    Har endast berättat om att vi är gravida för en kompis i gammal Ankomstgrupp.... Vet inte hur folk kommer att ta detta då vi fick rätt mycket pikar om familjen Annorlunda redan med barn 3. Även kompisar som slutat att umgås med oss sedan vi berättade om trean.
  5. Medlem sedan
    Jun 2015
    #3
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 4+4 bf 25 februari. Om allt går vägen.
    Ålder på föräldrarna: Jag är snart 26 år och min sambo är 31år
    Hur länge har ni varit tillsammans: 5 år.
    Sysselsättning: Jag jobbar som lärare och min man som statlig utredare.
    Hur länge man försökt bli gravid: slutade med P - piller i slutet på mars.
    Bor: Östergötland
    Barn sen tidigare: nej, det blir första
    Var graviditeten planerad: Ja det var den
    Husdjur: -
    Övrigt ni vill dela med er av:
    Jag är från Norrbotten men nerflyttad pga kärleken
    Två sport nördar som åkt flera vasalopp och sprungit många halvmaraton, hoppas på kunna hålla igång träningen så länge som möjligt Vi har inte berättat för någon än!
  6. 3
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 4+4 bf 25 februari. Om allt går vägen.
    Ålder på föräldrarna: Jag är snart 26 år och min sambo är 31år
    Hur länge har ni varit tillsammans: 5 år.
    Sysselsättning: Jag jobbar som lärare och min man som statlig utredare.
    Hur länge man försökt bli gravid: slutade med P - piller i slutet på mars.
    Bor: Östergötland
    Barn sen tidigare: nej, det blir första
    Var graviditeten planerad: Ja det var den
    Husdjur: -
    Övrigt ni vill dela med er av:
    Jag är från Norrbotten men nerflyttad pga kärleken
    Två sport nördar som åkt flera vasalopp och sprungit många halvmaraton, hoppas på kunna hålla igång träningen så länge som möjligt Vi har inte berättat för någon än!
  7. Gravid med nummer 3
    #4
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 8+0, bf enligt sista mens 2 februari.
    Ålder på föräldrarna: Jag 34 år, min man 37 år
    Hur länge har ni varit tillsammans: 7,5 år, gifta i snart 4 år.
    Sysselsättning: lärare.
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökte inte alls men råkade slarva och då blev det som det blev. Helt olägligt och jag fick panik först, men det ordnar sig...
    Bor: Skåne
    Barn sen tidigare: Två pojkar födda 2010 och 2012.
    Var graviditeten planerad: Nej, jag hoppades hela månaden att jag inte var gravid, men nu när jag är det försöker jag se det positiva med det hela. Det är bara att acceptera att den efterlängtade sommaren med mina barn kommer att slösas bort på att må illa. Att sedan börja på nytt jobb i augusti och berätta att jag visst är gravid och kanske måste sjukskriva mig är något jag bävar inför.
    Husdjur: Nej.
    Övrigt ni vill dela med er av: Har varit sugen på fler barn en längre tid, men inte vågat då jag blev så fruktansvärt sjuk sist. Jag har hela tiden skjutit det på framtiden så det var kanske lika bra att det blev som det blev.
  8. 4
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 8+0, bf enligt sista mens 2 februari.
    Ålder på föräldrarna: Jag 34 år, min man 37 år
    Hur länge har ni varit tillsammans: 7,5 år, gifta i snart 4 år.
    Sysselsättning: lärare.
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökte inte alls men råkade slarva och då blev det som det blev. Helt olägligt och jag fick panik först, men det ordnar sig...
    Bor: Skåne
    Barn sen tidigare: Två pojkar födda 2010 och 2012.
    Var graviditeten planerad: Nej, jag hoppades hela månaden att jag inte var gravid, men nu när jag är det försöker jag se det positiva med det hela. Det är bara att acceptera att den efterlängtade sommaren med mina barn kommer att slösas bort på att må illa. Att sedan börja på nytt jobb i augusti och berätta att jag visst är gravid och kanske måste sjukskriva mig är något jag bävar inför.
    Husdjur: Nej.
    Övrigt ni vill dela med er av: Har varit sugen på fler barn en längre tid, men inte vågat då jag blev så fruktansvärt sjuk sist. Jag har hela tiden skjutit det på framtiden så det var kanske lika bra att det blev som det blev.
  9. Gravid med nummer 3
    #5
    Övrigt ni vill dela med er av:
    Har endast berättat om att vi är gravida för en kompis i gammal Ankomstgrupp.... Vet inte hur folk kommer att ta detta då vi fick rätt mycket pikar om familjen Annorlunda redan med barn 3. Även kompisar som slutat att umgås med oss sedan vi berättade om trean.[/QUOTE]

    Alltså, pikar att ni var familjen annorlunda för att ni har tre barn? Tre är ju hur vanligt som helst, så det känns som en konstig reaktion av din familj och vänner. Hur många barn har de själva då om de plötsligt inte ville umgås med er? Strunta i vad de tycker! Så länge ni är glada över er familj så är det väl det som räknas, eller hur?
  10. 5
    Övrigt ni vill dela med er av:
    Har endast berättat om att vi är gravida för en kompis i gammal Ankomstgrupp.... Vet inte hur folk kommer att ta detta då vi fick rätt mycket pikar om familjen Annorlunda redan med barn 3. Även kompisar som slutat att umgås med oss sedan vi berättade om trean.[/QUOTE]

    Alltså, pikar att ni var familjen annorlunda för att ni har tre barn? Tre är ju hur vanligt som helst, så det känns som en konstig reaktion av din familj och vänner. Hur många barn har de själva då om de plötsligt inte ville umgås med er? Strunta i vad de tycker! Så länge ni är glada över er familj så är det väl det som räknas, eller hur?
  11. Gravid med nummer 3
    #6
    Citat Ursprungligen postat av LongingForAChild Visa inlägg
    Övrigt ni vill dela med er av: Förlorade min pappa för 4år sedan i blodförgiftning kombinerat med cancer och bearbetar det fortfarande.
    Har endast berättat om att vi är gravid till min mamma och två vänner som står oss mycket nära. Dock är planen att berätta för mina syskon troligtvis till helgen om möjligheten finns.
    Beklagar sorgen efter din pappa! Det måste vara hemskt att förlora en förälder.

    Vad alla måste bli glada för er skull! När de vet hur mycket ni har längtat och kämpat. Så fantastiskt att ni blev gravida helt spontant. Vilken härlig överraskning för er!
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av LongingForAChild Visa inlägg
    Övrigt ni vill dela med er av: Förlorade min pappa för 4år sedan i blodförgiftning kombinerat med cancer och bearbetar det fortfarande.
    Har endast berättat om att vi är gravid till min mamma och två vänner som står oss mycket nära. Dock är planen att berätta för mina syskon troligtvis till helgen om möjligheten finns.
    Beklagar sorgen efter din pappa! Det måste vara hemskt att förlora en förälder.

    Vad alla måste bli glada för er skull! När de vet hur mycket ni har längtat och kämpat. Så fantastiskt att ni blev gravida helt spontant. Vilken härlig överraskning för er!
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Ja jag vet inte vad deras problem är. De som slutat umgås med oss har två barn som är lika gamla som våra stora killar.
    Mina syskon och föräldrar och även makens föräldrar har typ sagt, men nuu blir det väl ändåinte fler. Har 4 syskon och maken har två helsyskon och 6 halvsyskon så det känns inte som om våra föräldrar borde ha nån talan 😂
  14. 7
    Ja jag vet inte vad deras problem är. De som slutat umgås med oss har två barn som är lika gamla som våra stora killar.
    Mina syskon och föräldrar och även makens föräldrar har typ sagt, men nuu blir det väl ändåinte fler. Har 4 syskon och maken har två helsyskon och 6 halvsyskon så det känns inte som om våra föräldrar borde ha nån talan 😂
  15. Medlem sedan
    Jun 2009
    #8
    Citat Ursprungligen postat av Gravid med nummer 3 Visa inlägg
    Beklagar sorgen efter din pappa! Det måste vara hemskt att förlora en förälder.

    Vad alla måste bli glada för er skull! När de vet hur mycket ni har längtat och kämpat. Så fantastiskt att ni blev gravida helt spontant. Vilken härlig överraskning för er!
    Tack jo sorgen arbetar jag fortfarande med, man kommer som aldrig helt över det. Men jag drömde om honom där omkring när jag vart gravid så jag tror han haft ett finger i det hela och det hjälper.

    Har nu berättat för mina syskon och de blev överlyckliga och chockade såklart men mest glada!!
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  16. 8
    Citat Ursprungligen postat av Gravid med nummer 3 Visa inlägg
    Beklagar sorgen efter din pappa! Det måste vara hemskt att förlora en förälder.

    Vad alla måste bli glada för er skull! När de vet hur mycket ni har längtat och kämpat. Så fantastiskt att ni blev gravida helt spontant. Vilken härlig överraskning för er!
    Tack jo sorgen arbetar jag fortfarande med, man kommer som aldrig helt över det. Men jag drömde om honom där omkring när jag vart gravid så jag tror han haft ett finger i det hela och det hjälper.

    Har nu berättat för mina syskon och de blev överlyckliga och chockade såklart men mest glada!!
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Citat Ursprungligen postat av Humlan54 Visa inlägg
    Ja jag vet inte vad deras problem är. De som slutat umgås med oss har två barn som är lika gamla som våra stora killar.
    Mina syskon och föräldrar och även makens föräldrar har typ sagt, men nuu blir det väl ändåinte fler. Har 4 syskon och maken har två helsyskon och 6 halvsyskon så det känns inte som om våra föräldrar borde ha nån talan 
    Känner lite igen det där, vi har inte berättat för mannens familj och kommer inte att göra det heller, de får upptäcka det själva för svärmor sa för flera år sedan att hon tyckte hennes son hade tillräckligt med barn, att jag inga alls hade spelade ingen roll. Så där vet jag att HON kommer inte bli ett dugg glad och då tänker då inte jag berätta för henne, vill hon inte veta av mina barn så gör det mig ingenting!! gillar henne ändå inte... gör inte ens min karl :P men han får ju stå ut för sina barns skull.
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  18. 9
    Citat Ursprungligen postat av Humlan54 Visa inlägg
    Ja jag vet inte vad deras problem är. De som slutat umgås med oss har två barn som är lika gamla som våra stora killar.
    Mina syskon och föräldrar och även makens föräldrar har typ sagt, men nuu blir det väl ändåinte fler. Har 4 syskon och maken har två helsyskon och 6 halvsyskon så det känns inte som om våra föräldrar borde ha nån talan 
    Känner lite igen det där, vi har inte berättat för mannens familj och kommer inte att göra det heller, de får upptäcka det själva för svärmor sa för flera år sedan att hon tyckte hennes son hade tillräckligt med barn, att jag inga alls hade spelade ingen roll. Så där vet jag att HON kommer inte bli ett dugg glad och då tänker då inte jag berätta för henne, vill hon inte veta av mina barn så gör det mig ingenting!! gillar henne ändå inte... gör inte ens min karl :P men han får ju stå ut för sina barns skull.
  19. Medlem sedan
    Jun 2015
    #10
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: vecka 5+5 vet ej BF
    Ålder på föräldrarna: Jag är 25år min kille 23år
    Hur länge har ni varit tillsammans: Snart 2 år
    Sysselsättning: Jag är undersköterska han är grävmaskinist
    Hur länge man försökt bli gravid: försökt sedan i februari
    Bor: Göteborg
    Barn sen tidigare: inga
    Var graviditeten planerad: ja eftersom vi försökt
    Husdjur: En katt
    Övrigt ni vill dela med er av: förlorade min mamma för 3 år sedan i cancer. Hon hade vart sjuk i 10 år totalt i cancer med olika sorter i olika tider hon var frisk ca 3 år mellan varje olik cancer de hon hade var hudcancer bröstcancer (bägge brösten) bukspottkörteln som sedan blev de hon dog utav hon hade detta i 2 år läkarna hade sagt 6 mån min största önskan hade varit att mamma hade fått träffa deblivande barnet
  20. 10
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: vecka 5+5 vet ej BF
    Ålder på föräldrarna: Jag är 25år min kille 23år
    Hur länge har ni varit tillsammans: Snart 2 år
    Sysselsättning: Jag är undersköterska han är grävmaskinist
    Hur länge man försökt bli gravid: försökt sedan i februari
    Bor: Göteborg
    Barn sen tidigare: inga
    Var graviditeten planerad: ja eftersom vi försökt
    Husdjur: En katt
    Övrigt ni vill dela med er av: förlorade min mamma för 3 år sedan i cancer. Hon hade vart sjuk i 10 år totalt i cancer med olika sorter i olika tider hon var frisk ca 3 år mellan varje olik cancer de hon hade var hudcancer bröstcancer (bägge brösten) bukspottkörteln som sedan blev de hon dog utav hon hade detta i 2 år läkarna hade sagt 6 mån min största önskan hade varit att mamma hade fått träffa deblivande barnet
  21. Medlem sedan
    Nov 2010
    #11
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 5+1 , BF 28 februari.
    Ålder på föräldrarna: Jag blir 23 i år och sambon blir 25.
    Hur länge har ni varit tillsammans: Vi har precis firat 7 år tillsammans.
    Sysselsättning: Jag arbetar deltid på ett hemserviceföretag, och sambon är elektriker.
    Hur länge man försökt bli gravid: Denna graviditet var inte planerad så(kanske lite från min sida, schh ), men vi sa att vi välkomnar graviditeten om det blir så.
    Bor: 5 mil norr om Örebro.
    Barn sen tidigare: En 4-årig son tillsammans.
    Var graviditeten planerad: Både ja och nej.
    Husdjur: Två mindre hundar, och ett 30-tal höns.
    Övrigt ni vill dela med er av: Vi har inte berättat för någon om denna graviditet ännu pga oro för missfall, då jag har ett missfall bakom mig som jag helst bara vill förtränga.. Men, jag kan ändå inte tro att jag kommer kunna hålla mig med att berätta för typ familjen i alla fall? När berättar/berättade ni?
  22. 11
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: 5+1 , BF 28 februari.
    Ålder på föräldrarna: Jag blir 23 i år och sambon blir 25.
    Hur länge har ni varit tillsammans: Vi har precis firat 7 år tillsammans.
    Sysselsättning: Jag arbetar deltid på ett hemserviceföretag, och sambon är elektriker.
    Hur länge man försökt bli gravid: Denna graviditet var inte planerad så(kanske lite från min sida, schh ), men vi sa att vi välkomnar graviditeten om det blir så.
    Bor: 5 mil norr om Örebro.
    Barn sen tidigare: En 4-årig son tillsammans.
    Var graviditeten planerad: Både ja och nej.
    Husdjur: Två mindre hundar, och ett 30-tal höns.
    Övrigt ni vill dela med er av: Vi har inte berättat för någon om denna graviditet ännu pga oro för missfall, då jag har ett missfall bakom mig som jag helst bara vill förtränga.. Men, jag kan ändå inte tro att jag kommer kunna hålla mig med att berätta för typ familjen i alla fall? När berättar/berättade ni?
  23. Medlem sedan
    Sep 2015
    #12
    Här kommer jag lite sent
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: Vecka 17, BF 18Feb 2016

    Ålder på föräldrarna: Jag är 27 min man är 35
    Hur länge har ni varit tillsammans: mer än 6 år, gifta lite mer än 2 år
    Sysselsättning: Programmerare sj, man mäklare
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökte inte
    Bor: Göteborg
    Barn sen tidigare: 1
    Var graviditeten planerad: Nej
    Husdjur: Nej
    Övrigt ni vill dela med er av:
  24. 12
    Här kommer jag lite sent
    Gravid i vecka + dag, samt BF om man vet det: Vecka 17, BF 18Feb 2016

    Ålder på föräldrarna: Jag är 27 min man är 35
    Hur länge har ni varit tillsammans: mer än 6 år, gifta lite mer än 2 år
    Sysselsättning: Programmerare sj, man mäklare
    Hur länge man försökt bli gravid: Försökte inte
    Bor: Göteborg
    Barn sen tidigare: 1
    Var graviditeten planerad: Nej
    Husdjur: Nej
    Övrigt ni vill dela med er av:
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar