Ensam
Januaribarn 2016
  1. Medlem sedan
    Jun 2015
    #1

    Ensam

    Hej

    För ca 7 veckor sedan plussade jag. Jag grät och var så lycklig, men ändå orolig eftersom jag inte visste hur min pojkvän sen 2 år (känt varandra i 3 år) skulle reagera.
    Mina farhågor har nu mer eller mindre besannats. Han säger "barnet eller mig".

    Jag som alltid velat ha barn och aldrig skulle kunna tänka mig att göra en abort står nu här gravid och ensam. Allt är väll inte hugget i sten men som det verkar nu är det jag och bebis, utan sin pappa.
    Men jag klarar det här! Oavsett hur det blir!

    Någon mer som är i min sits? Ensamstående eller på väg att bli?

    Gravid i v. 11+5 (KUB 30/6 så får nog ett mer beräknat datum då).
  2. 1
    Ensam Hej

    För ca 7 veckor sedan plussade jag. Jag grät och var så lycklig, men ändå orolig eftersom jag inte visste hur min pojkvän sen 2 år (känt varandra i 3 år) skulle reagera.
    Mina farhågor har nu mer eller mindre besannats. Han säger "barnet eller mig".

    Jag som alltid velat ha barn och aldrig skulle kunna tänka mig att göra en abort står nu här gravid och ensam. Allt är väll inte hugget i sten men som det verkar nu är det jag och bebis, utan sin pappa.
    Men jag klarar det här! Oavsett hur det blir!

    Någon mer som är i min sits? Ensamstående eller på väg att bli?

    Gravid i v. 11+5 (KUB 30/6 så får nog ett mer beräknat datum då).
  3. Medlem sedan
    Oct 2013
    #2
    Herregud vilken jobbig sits, hoppas det löser sig! Själv kikade jag in här för vi har BF 18/1 efter 2,5 års försök, två missfall och gravid på tredje IVF-försöket, så jag är inte alls i samma sits som du...
  4. 2
    Herregud vilken jobbig sits, hoppas det löser sig! Själv kikade jag in här för vi har BF 18/1 efter 2,5 års försök, två missfall och gravid på tredje IVF-försöket, så jag är inte alls i samma sits som du...
  5. Medlem sedan
    Nov 2010
    #3
    Åh, jag beklagar! Vilken kille....
    Min sambo var likadan, när vi hade varit tillsammans i ett år och jag blev gravid, när vi båda gick andra året på gymnasiet. Nu idag är jag glad över att jag "lyssnade" på honom(insåg dock själv att det inte var läge att behålla), men han sa precis som ovan, att om jag skulle behålla skulle han lämna mig.
    Efter aborten, vad tror ni han säger? "Nej jag skulle inte ha lämnat dig om du valde att behålla barnet."
    Aja, i den stunden var det rätt beslut i alla fall. Men hur vet man det egentligen?

    All lycka och styrka till dig i alla fall! Lita på din magkänsla.
  6. 3
    Åh, jag beklagar! Vilken kille....
    Min sambo var likadan, när vi hade varit tillsammans i ett år och jag blev gravid, när vi båda gick andra året på gymnasiet. Nu idag är jag glad över att jag "lyssnade" på honom(insåg dock själv att det inte var läge att behålla), men han sa precis som ovan, att om jag skulle behålla skulle han lämna mig.
    Efter aborten, vad tror ni han säger? "Nej jag skulle inte ha lämnat dig om du valde att behålla barnet."
    Aja, i den stunden var det rätt beslut i alla fall. Men hur vet man det egentligen?

    All lycka och styrka till dig i alla fall! Lita på din magkänsla.
  7. Medlem sedan
    Jun 2015
    #4
    Hej allihopa.
    Tänkte bara ge en liten update.
    Jag och barnets pappa har pratat och kommit överens om att detta är något vi ska göra tillsammans! Så nu bor vi ihop igen, letar större lägenhet, tittar på barnvagnar ihop osv.
    Känner en sådan enorm lättnad!
    Tack för ert stöd!
  8. 4
    Hej allihopa.
    Tänkte bara ge en liten update.
    Jag och barnets pappa har pratat och kommit överens om att detta är något vi ska göra tillsammans! Så nu bor vi ihop igen, letar större lägenhet, tittar på barnvagnar ihop osv.
    Känner en sådan enorm lättnad!
    Tack för ert stöd!
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Vad bra att det löste sig! Har ni hittat någon större lägenhet?
  10. 5
    Vad bra att det löste sig! Har ni hittat någon större lägenhet?
  11. Medlem sedan
    Jun 2015
    #6
    Ja, nu är allting bra! Känns så skönt! Även hittat en större lägenhet, så nu har vi bott i nya lägenheten i över en månad och allt är nästan klart inför bebis ankomst
  12. 6
    Ja, nu är allting bra! Känns så skönt! Även hittat en större lägenhet, så nu har vi bott i nya lägenheten i över en månad och allt är nästan klart inför bebis ankomst
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar