Nu flyttar jag tips hur vi gör med allt
Separation
  1. Anonym
    #1

    Nu flyttar jag tips hur vi gör med allt

    Nu flyttar jag. Vi har pratat och han kommer ta huset (1400 000 kr värdera). Jag tar sommarstugan (600 000 kr värderat). Nu till underhåll. Hur mycket ska han betala mig? Jag tjänar 23000 kr han 32000 kr/mån.
    Barnen har bott hos mig sedan april. sen ska vi ha växelvis boende åt barnen. Vad är bäst? varannan vecka?
    Än bor jag kvar i huset. Han bor i lght. Han säger att jag får stå för lånen då jag bor i huset. Är det rätt?
    Barnbidraget ska räcka som underhåll säger han.

    Tips mottages hur jag ska göra.
  2. 1
    Nu flyttar jag tips hur vi gör med allt Nu flyttar jag. Vi har pratat och han kommer ta huset (1400 000 kr värdera). Jag tar sommarstugan (600 000 kr värderat). Nu till underhåll. Hur mycket ska han betala mig? Jag tjänar 23000 kr han 32000 kr/mån.
    Barnen har bott hos mig sedan april. sen ska vi ha växelvis boende åt barnen. Vad är bäst? varannan vecka?
    Än bor jag kvar i huset. Han bor i lght. Han säger att jag får stå för lånen då jag bor i huset. Är det rätt?
    Barnbidraget ska räcka som underhåll säger han.

    Tips mottages hur jag ska göra.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Grundfråga

    Är ni gifta? Eller har ni bara varit sambor i alla dessa år?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Grundfråga Är ni gifta? Eller har ni bara varit sambor i alla dessa år?
  5. Anonym
    #3
    Sambor
  6. 3
    Sambor
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Synd

    Sådant här är mycket lättare om man är gifta. Jag vill minnas att sambolagen säger att en bostad man skaffat för gemensamt bruk är gemensam men annars är grundregeln att var och en äger sitt utan rätt till vad den andre äger.

    Vad gäller underhåll så kostar barn mer än barnbidraget men om ni har dem varannan vecka är det inte självklart att du skall ha något underhåll alls utan ni borde snarare dela på både barnbidraget och utgifter.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Synd Sådant här är mycket lättare om man är gifta. Jag vill minnas att sambolagen säger att en bostad man skaffat för gemensamt bruk är gemensam men annars är grundregeln att var och en äger sitt utan rätt till vad den andre äger.

    Vad gäller underhåll så kostar barn mer än barnbidraget men om ni har dem varannan vecka är det inte självklart att du skall ha något underhåll alls utan ni borde snarare dela på både barnbidraget och utgifter.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar