KUB som inte gick så bra och resultatet
Decemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    KUB som inte gick så bra och resultatet

    Efter jättemycket vånda och ångest och sorg och ultraljud och än fler ultraljud som visade att barnet i magen hade inte bara en tjock nackspalt utan var även svullen upp över huvudet, ut mot öronen, ner över skuldrorna och dessutom hittades inte lillhjärnan i den form som de skulle ha beslutade jag mig för att avbryta graviditeten.

    Bara så att ni kommer ihåg det tjejer. Vi pratar om en nackspalt på 8,4 mm, inte något litet. I de vetenskapliga artiklar som den kliniska genetikern hade visade det sig att barn med nackspalt på 6,5 mm skulle ha en möjlighet att överleva fullt frisk med 15 % i och med att det inte fanns några som helst kromosomavvikelser. Mitt barn hade än mindre chans eftersom nackspalten var än tjockare. Barnet låg på några få procent, mest troligen. Statistiken går inte så högt för det är så få barn som har så tjocka nackspalter och överlever i magen. Med andra ord: Jag vill inte göra er oroliga.

    Hur som så tog jag till slut beslutet att avbryta graviditeten. Jag har inte hittat mycket info om det men kan säga att det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Först beslutet och sen själva avbrytandet.

    Jag önskar er all lycka med era små pyren och vill påminna er om att de allra flesta barn föds och mår bra och med det lämnar jag er.

    Kram
  2. 1
    KUB som inte gick så bra och resultatet Efter jättemycket vånda och ångest och sorg och ultraljud och än fler ultraljud som visade att barnet i magen hade inte bara en tjock nackspalt utan var även svullen upp över huvudet, ut mot öronen, ner över skuldrorna och dessutom hittades inte lillhjärnan i den form som de skulle ha beslutade jag mig för att avbryta graviditeten.

    Bara så att ni kommer ihåg det tjejer. Vi pratar om en nackspalt på 8,4 mm, inte något litet. I de vetenskapliga artiklar som den kliniska genetikern hade visade det sig att barn med nackspalt på 6,5 mm skulle ha en möjlighet att överleva fullt frisk med 15 % i och med att det inte fanns några som helst kromosomavvikelser. Mitt barn hade än mindre chans eftersom nackspalten var än tjockare. Barnet låg på några få procent, mest troligen. Statistiken går inte så högt för det är så få barn som har så tjocka nackspalter och överlever i magen. Med andra ord: Jag vill inte göra er oroliga.

    Hur som så tog jag till slut beslutet att avbryta graviditeten. Jag har inte hittat mycket info om det men kan säga att det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Först beslutet och sen själva avbrytandet.

    Jag önskar er all lycka med era små pyren och vill påminna er om att de allra flesta barn föds och mår bra och med det lämnar jag er.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2013
    #2
    Jag kan inte föreställa mig vilket svårt beslut ni fick ta och hur jobbigt det måste vara. Tänker på er och skickar många varma kramar
  4. 2
    Jag kan inte föreställa mig vilket svårt beslut ni fick ta och hur jobbigt det måste vara. Tänker på er och skickar många varma kramar
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar