Tid för RUL
Februaribarn 2016
  1. Medlem sedan
    Nov 2010
    #1

    Tid för RUL

    Haha åh, jag blev typ överlycklig när jag kikade i brevlådan idag. Jag har nämligen Redan fått en tid för RUL.
    Är idag inne i v. 7 och har alltså redan fått en tid, den 30 september(!). Så långt fram känns det som, men hur kul som helst med ett datum att räkna ner till.
    Har BF den 28 februari.

    Någon mer som redan fått tid för RUL?
  2. 1
    Tid för RUL Haha åh, jag blev typ överlycklig när jag kikade i brevlådan idag. Jag har nämligen Redan fått en tid för RUL.
    Är idag inne i v. 7 och har alltså redan fått en tid, den 30 september(!). Så långt fram känns det som, men hur kul som helst med ett datum att räkna ner till.
    Har BF den 28 februari.

    Någon mer som redan fått tid för RUL?
  3. Gravid med nummer 3
    #2
    Vd roligt! Jag fick också tid för ultraljud idag, men då för att göra KUB-testet om två veckor. Då kommer jag att vara i vecka 12+0. Längtar så efter att få se fostret och känna att jag verkligen är gravid, inte bara sjuk. Mår fruktansvärt illa hela tiden och spyr massor, så det ska bli så härligt att få se det lilla pyret. Hoppas bara att allt ser bra ut då. Ska du inte göra KUB-test?
  4. 2
    Vd roligt! Jag fick också tid för ultraljud idag, men då för att göra KUB-testet om två veckor. Då kommer jag att vara i vecka 12+0. Längtar så efter att få se fostret och känna att jag verkligen är gravid, inte bara sjuk. Mår fruktansvärt illa hela tiden och spyr massor, så det ska bli så härligt att få se det lilla pyret. Hoppas bara att allt ser bra ut då. Ska du inte göra KUB-test?
  5. Medlem sedan
    Nov 2010
    #3
    Åh nej, jag lider med dig som får må sådär dåligt! :-( Fy.. Peppar peppar mår jag hyfsat i alla fall. Lite morgonillamående(kan dock sitta i huvudet, då jag har kräkfobi), extrem trötthet och ryggont från hell.
    Förstår att du längtar efter det! Vem längtar inte efter att få se att allt ser bra ut?! (Måste tänka positivt )
    Jo det blir nog KUB-test men har detta ej inbokat ännu. Ska till MVC den 3/8 för att ta blodprover osv inför KUB. Är då i v 10+0.

    Nu vill jag bara passera v. 12, så man kan slappna av lite.......
  6. 3
    Åh nej, jag lider med dig som får må sådär dåligt! :-( Fy.. Peppar peppar mår jag hyfsat i alla fall. Lite morgonillamående(kan dock sitta i huvudet, då jag har kräkfobi), extrem trötthet och ryggont från hell.
    Förstår att du längtar efter det! Vem längtar inte efter att få se att allt ser bra ut?! (Måste tänka positivt )
    Jo det blir nog KUB-test men har detta ej inbokat ännu. Ska till MVC den 3/8 för att ta blodprover osv inför KUB. Är då i v 10+0.

    Nu vill jag bara passera v. 12, så man kan slappna av lite.......
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Här görs inga KUB test... de får man i så fall fixa själv privat om kvinnan är under 35 vilket jag är.

    Dock har jag fått papper med nummer dit jag ska ringa sen och boka RUL till hösten... LÄNGTAR!!
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  8. 4
    Här görs inga KUB test... de får man i så fall fixa själv privat om kvinnan är under 35 vilket jag är.

    Dock har jag fått papper med nummer dit jag ska ringa sen och boka RUL till hösten... LÄNGTAR!!
  9. Gravid med nummer 3
    #5
    Det är så olika beroende på var man bor. Där jag bor nu får alla över 33 år göra KUB-test och jag är 34 så jag har tur och får göra det. Hade jag bott här när jag väntat de andra två hade jag aldrig fått göra det.
  10. 5
    Det är så olika beroende på var man bor. Där jag bor nu får alla över 33 år göra KUB-test och jag är 34 så jag har tur och får göra det. Hade jag bott här när jag väntat de andra två hade jag aldrig fått göra det.
  11. Medlem sedan
    Nov 2010
    #6
    Ja visst är det skillnad på vart man bor.
    Vi bodde i Sthlms län när jag var gravid med sonen, och då fick jag aldrig ens frågan om att göra KUB-test. Jag var då 19 år.
    Nu bor vi i Örebro län, jag blir 23 år och har KUB inbokat i augusti!
  12. 6
    Ja visst är det skillnad på vart man bor.
    Vi bodde i Sthlms län när jag var gravid med sonen, och då fick jag aldrig ens frågan om att göra KUB-test. Jag var då 19 år.
    Nu bor vi i Örebro län, jag blir 23 år och har KUB inbokat i augusti!
  13. Medlem sedan
    Jun 2009
    #7
    Nu har jag bokat tid för RUL!!!!
    9:e September blir det!! ÅÅÅÅ VAD JAG LÄNGTAR!!!
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  14. 7
    Nu har jag bokat tid för RUL!!!!
    9:e September blir det!! ÅÅÅÅ VAD JAG LÄNGTAR!!!
  15. Gravid med nummer 3
    #8
    Citat Ursprungligen postat av LongingForAChild Visa inlägg
    Nu har jag bokat tid för RUL!!!!
    9:e September blir det!! ÅÅÅÅ VAD JAG LÄNGTAR!!!
    Då har vi RUL på samma dag. Jag har också fått tid då
  16. 8
    Citat Ursprungligen postat av LongingForAChild Visa inlägg
    Nu har jag bokat tid för RUL!!!!
    9:e September blir det!! ÅÅÅÅ VAD JAG LÄNGTAR!!!
    Då har vi RUL på samma dag. Jag har också fått tid då
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Citat Ursprungligen postat av Gravid med nummer 3 Visa inlägg
    Då har vi RUL på samma dag. Jag har också fått tid då
    Hahaha va roligt!
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  18. 9
    Citat Ursprungligen postat av Gravid med nummer 3 Visa inlägg
    Då har vi RUL på samma dag. Jag har också fått tid då
    Hahaha va roligt!
  19. Medlem sedan
    Nov 2010
    #10
    Åååh vill också på RUL tidigare!! Fick ju inte tid förrän den 30:e... Undrar om det finns tidigare att boka?? (a)
  20. 10
    Åååh vill också på RUL tidigare!! Fick ju inte tid förrän den 30:e... Undrar om det finns tidigare att boka?? (a)
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11
    Citat Ursprungligen postat av muumz Visa inlägg
    Åååh vill också på RUL tidigare!! Fick ju inte tid förrän den 30:e... Undrar om det finns tidigare att boka?? (a)
    De brukar ta efter vilken vecka man är i ungefär... jag har ju BF 7:e Februari... så är ju logiskt att du har senare än mig då
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  22. 11
    Citat Ursprungligen postat av muumz Visa inlägg
    Åååh vill också på RUL tidigare!! Fick ju inte tid förrän den 30:e... Undrar om det finns tidigare att boka?? (a)
    De brukar ta efter vilken vecka man är i ungefär... jag har ju BF 7:e Februari... så är ju logiskt att du har senare än mig då
  23. Medlem sedan
    Nov 2010
    #12
    Jo självklart, det vet jag! Menade mer att jag önskar att jag hade haft ett tidigare BF så jag inte behövde vänta just nu så länge på RUL.
  24. 12
    Jo självklart, det vet jag! Menade mer att jag önskar att jag hade haft ett tidigare BF så jag inte behövde vänta just nu så länge på RUL.
  25. Medlem sedan
    Jun 2009
    #13
    Citat Ursprungligen postat av muumz Visa inlägg
    Jo självklart, det vet jag! Menade mer att jag önskar att jag hade haft ett tidigare BF så jag inte behövde vänta just nu så länge på RUL.
    Hehe jo jag förstår det! tycker det är nog länge till den 9:e September men det närmar sig rätt fort ändå. Hjälpte mycket att jag fick höra hjärtat i måndags så klarar jag av att vänta längre
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  26. 13
    Citat Ursprungligen postat av muumz Visa inlägg
    Jo självklart, det vet jag! Menade mer att jag önskar att jag hade haft ett tidigare BF så jag inte behövde vänta just nu så länge på RUL.
    Hehe jo jag förstår det! tycker det är nog länge till den 9:e September men det närmar sig rätt fort ändå. Hjälpte mycket att jag fick höra hjärtat i måndags så klarar jag av att vänta längre
  27. Medlem sedan
    Jun 2009
    #14
    Igår hade jag RUL, bebisen frisk och sprallig men kunde inte se kön för den lilla tyckte det var kul att sätta handen mellan benen och blockera :P

    Nåja blev flyttad 5 dagar så nya BF är den 2:a Februari 2016 så nu är jag 19+1
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  28. 14
    Igår hade jag RUL, bebisen frisk och sprallig men kunde inte se kön för den lilla tyckte det var kul att sätta handen mellan benen och blockera :P

    Nåja blev flyttad 5 dagar så nya BF är den 2:a Februari 2016 så nu är jag 19+1
  29. Medlem sedan
    Jun 2015
    #15
    Hej så skoj, vi vill oxå se kön om det går är så himla nyfiken😃 vi skulle gått idag på rul tagit ledigt från jobbet och sambon gått från sitt. Så har det blivit en dubbelbokning och en annan fått min tid. Jag blev sååå himla besviken, arg och ledsen😱 tillslut fick vi en ny tid på måndag efter många om och men.. Ska bilvårdare roligt att få se det lilla livet igen😃 och hoppas att allt är som det ska👍😃
  30. 15
    Hej så skoj, vi vill oxå se kön om det går är så himla nyfiken😃 vi skulle gått idag på rul tagit ledigt från jobbet och sambon gått från sitt. Så har det blivit en dubbelbokning och en annan fått min tid. Jag blev sååå himla besviken, arg och ledsen😱 tillslut fick vi en ny tid på måndag efter många om och men.. Ska bilvårdare roligt att få se det lilla livet igen😃 och hoppas att allt är som det ska👍😃
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar