OktoberBEBIS Göteborg
Oktoberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jun 2015
    #1

    OktoberBEBIS Göteborg

    Hej! Gravid i vecka 27 och beräknad BF 18/10. Väntar första barnet och det sparkar och leker i magen 😊. Så härligt och spännande!

    Delar gärna samtalsämnen med likasinnade i området. Jag bor i Göteborg, Majorna. Det hade varit jättekul att ha mammabarn sällskap efter födseln!
  2. 1
    OktoberBEBIS Göteborg Hej! Gravid i vecka 27 och beräknad BF 18/10. Väntar första barnet och det sparkar och leker i magen 😊. Så härligt och spännande!

    Delar gärna samtalsämnen med likasinnade i området. Jag bor i Göteborg, Majorna. Det hade varit jättekul att ha mammabarn sällskap efter födseln!
  3. Medlem sedan
    Jul 2015
    #2
    Hej Hannah,

    jag väntar också första barnet och bor i Göteborg Har beräknat Bf 31/10. Håller med om att det känns otroligt häftigt med sparkar och lek i magen
  4. 2
    Hej Hannah,

    jag väntar också första barnet och bor i Göteborg Har beräknat Bf 31/10. Håller med om att det känns otroligt häftigt med sparkar och lek i magen
  5. Medlem sedan
    Jun 2015
    #3
    Vad roligt! Har allt gått bra hittills? Börjar bli tungt nu och känner mej väldigt otymplig. Svårt att hålla igång träningen. Fast kan vara sommaren oxå 😊. Håller du dej fysiskt aktiv under graviditeten?
  6. 3
    Vad roligt! Har allt gått bra hittills? Börjar bli tungt nu och känner mej väldigt otymplig. Svårt att hålla igång träningen. Fast kan vara sommaren oxå 😊. Håller du dej fysiskt aktiv under graviditeten?
  7. Medlem sedan
    Aug 2015
    #4
    hallå! Här är en till blivande mamma i Johanneberg! Väntar mitt första barn till den 24 oktober, om den är punktlig
    Skulle vara kul att få kontakt med flera blivande mammor som ska vara mammaledig framöver!
  8. 4
    hallå! Här är en till blivande mamma i Johanneberg! Väntar mitt första barn till den 24 oktober, om den är punktlig
    Skulle vara kul att få kontakt med flera blivande mammor som ska vara mammaledig framöver!
  9. Medlem sedan
    Jul 2015
    #5
    Hej på er!
    Allt har gått bra och bebisen växer som den ska

    Gällande träning så har jag försökt att hålla igång med i alla fall lite gym och promenader (är rätt aktiv vanligtvis) - men man börjar verkligen känna sig tung nu.. Har provat lite gravidyoga med

    Hur har era graviditeter sett ut hittills? Har ni mått bra och så? Inte långt kvar...
  10. 5
    Hej på er!
    Allt har gått bra och bebisen växer som den ska

    Gällande träning så har jag försökt att hålla igång med i alla fall lite gym och promenader (är rätt aktiv vanligtvis) - men man börjar verkligen känna sig tung nu.. Har provat lite gravidyoga med

    Hur har era graviditeter sett ut hittills? Har ni mått bra och så? Inte långt kvar...
  11. Medlem sedan
    Jun 2015
    #6
    Vad roligt "majaoliver" då får vi hålla kontakten tycker jag 😊.

    Allt har gått jättebra, över förväntan. Jag hade en föreställning om att det skulle vara rätt plågsamt ha ha utifrån vad andra sprider för info. Inte mkt illamående och bara viss trötthet emellanåt, å trög mage! Det värsta är väl halsbrännan just nu, men oxå överkomligt.
    Det är mest fantastiskt! 😀
  12. 6
    Vad roligt "majaoliver" då får vi hålla kontakten tycker jag 😊.

    Allt har gått jättebra, över förväntan. Jag hade en föreställning om att det skulle vara rätt plågsamt ha ha utifrån vad andra sprider för info. Inte mkt illamående och bara viss trötthet emellanåt, å trög mage! Det värsta är väl halsbrännan just nu, men oxå överkomligt.
    Det är mest fantastiskt! 😀
  13. Medlem sedan
    Jun 2015
    #7

    Yoga

    "Carobobo" vad tyckte du om gravidyoga? Jag tänkte börja en kurs snart genom Linné MVC. Antar att fokus ligger mest på avslappning och andning. Känns härligt. Å kul att träffa andra gravida.
    /Hannah
  14. 7
    Yoga "Carobobo" vad tyckte du om gravidyoga? Jag tänkte börja en kurs snart genom Linné MVC. Antar att fokus ligger mest på avslappning och andning. Känns härligt. Å kul att träffa andra gravida.
    /Hannah
  15. Medlem sedan
    Aug 2015
    #8
    Själv har jag precis anmält mig och min sambo till en profylaxkurs. Det erbjuds inte via vår vanliga mödravård, så vi har sökt oss till ett privat ställe. Tänker mig att det kan vara användbart inför förlossningen.

    Vad säger ni förresten om att träffas för en mamma-fika framöver?
  16. 8
    Själv har jag precis anmält mig och min sambo till en profylaxkurs. Det erbjuds inte via vår vanliga mödravård, så vi har sökt oss till ett privat ställe. Tänker mig att det kan vara användbart inför förlossningen.

    Vad säger ni förresten om att träffas för en mamma-fika framöver?
  17. Medlem sedan
    Jun 2015
    #9

    Profylax

    Det är säkert jättebra. Kursen via vår Mvc var full tyvärr. Sen kostar det ju oxå. Vad betalar ni? Kanske ska fundera på nån privat oxå...

    Ja fika, varför inte
  18. 9
    Profylax Det är säkert jättebra. Kursen via vår Mvc var full tyvärr. Sen kostar det ju oxå. Vad betalar ni? Kanske ska fundera på nån privat oxå...

    Ja fika, varför inte
  19. Medlem sedan
    Aug 2015
    #10
    Den var ganska dyr, tror vi betalar runt 2300. Men det verkar vara standardpris, jämförde lite mellan olika ställen. Den kursen vi tog var lite fler timmar än de andra.

    Nu har jag dessutom anmält mig till gravidyoga, går ju inte att vara tillräckligt förberedd

    Carobobo vad säger du om en fika framöver?
  20. 10
    Den var ganska dyr, tror vi betalar runt 2300. Men det verkar vara standardpris, jämförde lite mellan olika ställen. Den kursen vi tog var lite fler timmar än de andra.

    Nu har jag dessutom anmält mig till gravidyoga, går ju inte att vara tillräckligt förberedd

    Carobobo vad säger du om en fika framöver?
  21. Medlem sedan
    Jun 2015
    #11
    Hej! Vet inte om gruppen är aktiv fortfarande men här är en till som bor i Göteborg (i Masthugget med sambo), har BF den 6 oktober! Bara +-30 dagar kvar
    Har haft en relativt lätt graviditet hittills men det börjar bli tungt nu när magen är såpass stor.
    Känner ingen annan som kommer vara mammaledig samtidigt som mig så vore roligt att träffa lite nya personer som är i samma situation, ses gärna på en fika!
    När ska ni påbörja mammaledigheten?
  22. 11
    Hej! Vet inte om gruppen är aktiv fortfarande men här är en till som bor i Göteborg (i Masthugget med sambo), har BF den 6 oktober! Bara +-30 dagar kvar
    Har haft en relativt lätt graviditet hittills men det börjar bli tungt nu när magen är såpass stor.
    Känner ingen annan som kommer vara mammaledig samtidigt som mig så vore roligt att träffa lite nya personer som är i samma situation, ses gärna på en fika!
    När ska ni påbörja mammaledigheten?
  23. Medlem sedan
    Aug 2015
    #12
    Hej!
    Kul med en till i gruppen!
    Då har du inte lång tid kvar då...spännande!
    Jag känner inte heller några föräldralediga samma tid som jag så hade varit kul att träffa blivande föräldrar!

    Vi får styra upp en fika framöver tycker jag!
  24. 12
    Hej!
    Kul med en till i gruppen!
    Då har du inte lång tid kvar då...spännande!
    Jag känner inte heller några föräldralediga samma tid som jag så hade varit kul att träffa blivande föräldrar!

    Vi får styra upp en fika framöver tycker jag!
  25. Medlem sedan
    Jun 2015
    #13

    Mammaledig

    Ja verkligen! Jag tror det kan bli lite ensamt. Har inte några vänner i samma situation, min man ska jobba och min familj bor många timmar bort.

    Jag gick på graviditetsledigt redan 18/8. Blir redan lite rastlös... Fast har börjat plugga på halvtid oxå. Funkar nu men kanske blir för mycket när bebisen kommer. Får se.

    Ska vi försöka få till en fika nästa vecka kanske?
  26. 13
    Mammaledig Ja verkligen! Jag tror det kan bli lite ensamt. Har inte några vänner i samma situation, min man ska jobba och min familj bor många timmar bort.

    Jag gick på graviditetsledigt redan 18/8. Blir redan lite rastlös... Fast har börjat plugga på halvtid oxå. Funkar nu men kanske blir för mycket när bebisen kommer. Får se.

    Ska vi försöka få till en fika nästa vecka kanske?
  27. Medlem sedan
    Aug 2015
    #14
    Fika nästa vecka låter som en bra idé! Jag kan på eftermiddagarna nästa vecka, utom på måndag, tisdag. Ska vi ta torsdag em?
  28. 14
    Fika nästa vecka låter som en bra idé! Jag kan på eftermiddagarna nästa vecka, utom på måndag, tisdag. Ska vi ta torsdag em?
  29. Medlem sedan
    Jun 2015
    #15

    Fika

    Kul! Jag kan tisdag em och onsdag förmiddag. Åker bort på torsdagen. Så det var typ tvärtom vad du kunde Maja 😅.
  30. 15
    Fika Kul! Jag kan tisdag em och onsdag förmiddag. Åker bort på torsdagen. Så det var typ tvärtom vad du kunde Maja 😅.
  31. Medlem sedan
    Aug 2015
    #16
    Jaha, hehe. Typiskt! Men ska vi satsa på veckan därpå då? Då kan jag flera dagar! 😊
  32. 16
    Jaha, hehe. Typiskt! Men ska vi satsa på veckan därpå då? Då kan jag flera dagar! 😊
  33. Medlem sedan
    Jun 2015
    #17
    Ja det e bättre! Kan förutom ons em och torsdag dag.
  34. 17
    Ja det e bättre! Kan förutom ons em och torsdag dag.
  35. Medlem sedan
    Aug 2015
    #18
    På fredag förmiddag?
  36. 18
    På fredag förmiddag?
  37. Medlem sedan
    Jun 2015
    #19
    Fika fredag 25/9
    Det låter bra! Vart har manjas och carobobo tagit vägen?! Hör av er.
    Vilken tid passar? 11:00?
    Har ni whatsapp så kan vi starta en grupp, alternativt Facebook.
  38. 19
    Fika fredag 25/9
    Det låter bra! Vart har manjas och carobobo tagit vägen?! Hör av er.
    Vilken tid passar? 11:00?
    Har ni whatsapp så kan vi starta en grupp, alternativt Facebook.
  39. Medlem sedan
    Aug 2015
    #20
    Har ej whatsap, men Facebook! Heter Maja Sahlin Torp. Klockan 11 blir bra!
  40. 20
    Har ej whatsap, men Facebook! Heter Maja Sahlin Torp. Klockan 11 blir bra!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar