Svartsjuka
Pappasnack
  1. Anonym
    #1

    Svartsjuka

    Jag har blivit otroligt svartsjuk och mår riktigt dåligt av det.
    Min man sedan 13 år tillbaka är 6 år yngre än mig och vi har ett barn ihop och jag har två äldre barn (med mitt ex) vilka bor här på heltid. Barnen tar mycket tid och ork och de stora är aldrig hos sin far längre så de är mitt ansvar fullt ut.
    Jag känner mig gammal, trött och sliten medan min man har börjat träna, får/tar kontakt med fler på fb och inte längre är lika intresserad av att vara med mig eller ha sex längre och då börjar min hjärna direkt leta orsaker och självklart är felet mitt...att jag är oattraktiv och tråkig.
    Det är sjukt jobbiga scenarion som spelas upp inom mig....
    När jag försöker prata med honom om detta och ber att han t.ex inte ska lägga till massa tjejer på jobbet på fb blir han irriterad och tycker att jag är sjuk i huvudet. Det har blivit ett så stort problem för mig att det till och med är jobbig att jobba (jobbar obekväm arbetstid i vården) pga min osäkerhet och svartsjuka.
    Vad ska jag göra? Går snart sönder!
  2. 1
    Svartsjuka Jag har blivit otroligt svartsjuk och mår riktigt dåligt av det.
    Min man sedan 13 år tillbaka är 6 år yngre än mig och vi har ett barn ihop och jag har två äldre barn (med mitt ex) vilka bor här på heltid. Barnen tar mycket tid och ork och de stora är aldrig hos sin far längre så de är mitt ansvar fullt ut.
    Jag känner mig gammal, trött och sliten medan min man har börjat träna, får/tar kontakt med fler på fb och inte längre är lika intresserad av att vara med mig eller ha sex längre och då börjar min hjärna direkt leta orsaker och självklart är felet mitt...att jag är oattraktiv och tråkig.
    Det är sjukt jobbiga scenarion som spelas upp inom mig....
    När jag försöker prata med honom om detta och ber att han t.ex inte ska lägga till massa tjejer på jobbet på fb blir han irriterad och tycker att jag är sjuk i huvudet. Det har blivit ett så stort problem för mig att det till och med är jobbig att jobba (jobbar obekväm arbetstid i vården) pga min osäkerhet och svartsjuka.
    Vad ska jag göra? Går snart sönder!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Kan inte du också träna då?

    Nu vet jag inte hur stora de två äldre är men din man kan väl ha koll på barnen medan du tränar ibland lika väl som du har det när han tränar? Varför går inte det?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Kan inte du också träna då? Nu vet jag inte hur stora de två äldre är men din man kan väl ha koll på barnen medan du tränar ibland lika väl som du har det när han tränar? Varför går inte det?
  5. Medlem sedan
    Jul 2014
    #3
    Detta är svårt.
    Det hjälper liksom inte med att börja träna du också.
    En bra start kan faktiskt vara att du ber honom om hjälp med det tyngande ansvar som gör dig trött, gammal & sliten inombords.
    Då få du en chans att vila lite och bli den där läckra & sexiga kvinnan som har sin naturliga plats vid hans sida.
    Det där med hans facebookaktivitet förstår jag känns besvärligt, men du gör dig själv en björntjänst genom att "kräva" massa saker.
    Berätta istället hur du mår & känner.
    Viktigast är att du ska veta att du ju inte har något att förlora, bara allt att vinna.
  6. 3
    Detta är svårt.
    Det hjälper liksom inte med att börja träna du också.
    En bra start kan faktiskt vara att du ber honom om hjälp med det tyngande ansvar som gör dig trött, gammal & sliten inombords.
    Då få du en chans att vila lite och bli den där läckra & sexiga kvinnan som har sin naturliga plats vid hans sida.
    Det där med hans facebookaktivitet förstår jag känns besvärligt, men du gör dig själv en björntjänst genom att "kräva" massa saker.
    Berätta istället hur du mår & känner.
    Viktigast är att du ska veta att du ju inte har något att förlora, bara allt att vinna.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Vad du ska göra?

    det är väl rätt uppenbart eller? Du har fyra val:

    1 - sätt dig ner med honom och försök att reda ut fnurran. Försök att inte anklaga för då lär han bara ta det fel och det blir pajkastning på låg nivå. Undvik rätt eller feldiskussion, försök att diskutera hur ni ska göra för att båda ska känna sig tillfreds och må bra.

    2 - Acceptera och gilla läget, men jag tror det blir ohållbart i länden.

    3 - Familjerådgivare om du ni vill använda er av det.

    4- Fungerar inte 1,2,3 så ja då vet du vart åt det bär. Tack och hej, leverpastej......
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Vad du ska göra? det är väl rätt uppenbart eller? Du har fyra val:

    1 - sätt dig ner med honom och försök att reda ut fnurran. Försök att inte anklaga för då lär han bara ta det fel och det blir pajkastning på låg nivå. Undvik rätt eller feldiskussion, försök att diskutera hur ni ska göra för att båda ska känna sig tillfreds och må bra.

    2 - Acceptera och gilla läget, men jag tror det blir ohållbart i länden.

    3 - Familjerådgivare om du ni vill använda er av det.

    4- Fungerar inte 1,2,3 så ja då vet du vart åt det bär. Tack och hej, leverpastej......
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar