Hej, ny här
Marsbarn 2016
  1. Tm2
    #1

    Hej, ny här

    Hej, Är ny här i gruppen, men inte på sidan - var väldigt aktiv här för sådär 10 år sedan. Jag testade positivt i mitten av juli och har bf 29 mars, något jag dock tror kommer bli lite senare... Om allt går vägen blir detta mitt tredje barn. Det är dock min 7:e graviditet, har haft en hel del MAs, det senaste nu i December förra året. Så man kan väl minst sagt säga att jag är nervös och orolig... Ska ringa idag och höra om ett tidigt UL/VUL är möjligt. Mina stora barn blir 12 och 9 år gamla nu i augusti, så den här lilla knodden blir verkligen en sladdis om allt går vägen. Och jag känner stor skillnad på att vara gravid nu vid 37, jämfört med i 20-årsåldern... Inte minst mentalt. I övrigt mår jag väl som man gör såhär i vecka 7 - mår illa hela tiden, kan bara äta sura/fräscha saker som filmjölk, sura äpplen, citronvatten, går upp och kissar flera gånger på nätterna, är jättetrött, har humörsvängningar, molvärk i magen och allt annat sånt där kul. Men jag är tacksam för alla graviditetssymptom. Även om de alltid funnits starkt vid mina MA också så är de på något sätt hoppingivande.. Hoppas att jag får stanna här och att vi kommer följas åt hela vägen, ser fram emot det!
  2. 1
    Hej, ny här Hej, Är ny här i gruppen, men inte på sidan - var väldigt aktiv här för sådär 10 år sedan. Jag testade positivt i mitten av juli och har bf 29 mars, något jag dock tror kommer bli lite senare... Om allt går vägen blir detta mitt tredje barn. Det är dock min 7:e graviditet, har haft en hel del MAs, det senaste nu i December förra året. Så man kan väl minst sagt säga att jag är nervös och orolig... Ska ringa idag och höra om ett tidigt UL/VUL är möjligt. Mina stora barn blir 12 och 9 år gamla nu i augusti, så den här lilla knodden blir verkligen en sladdis om allt går vägen. Och jag känner stor skillnad på att vara gravid nu vid 37, jämfört med i 20-årsåldern... Inte minst mentalt. I övrigt mår jag väl som man gör såhär i vecka 7 - mår illa hela tiden, kan bara äta sura/fräscha saker som filmjölk, sura äpplen, citronvatten, går upp och kissar flera gånger på nätterna, är jättetrött, har humörsvängningar, molvärk i magen och allt annat sånt där kul. Men jag är tacksam för alla graviditetssymptom. Även om de alltid funnits starkt vid mina MA också så är de på något sätt hoppingivande.. Hoppas att jag får stanna här och att vi kommer följas åt hela vägen, ser fram emot det!
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    välkommen!

    håller alla tummar och tår för dig! Jag väntar nummer 3, sambons första, med bf 20 mars ca.
    har också relativt stor barn, son -06 och dotter -10
    Marie med Tor 060901 & Nathalie 100217
  4. 2
    välkommen!

    håller alla tummar och tår för dig! Jag väntar nummer 3, sambons första, med bf 20 mars ca.
    har också relativt stor barn, son -06 och dotter -10
  5. Tm2
    #3
    Tack snälla för välkomnandet! Spännande att även din partner väntar första med detta, det är ju en ganska ovanlig känsla tycker jag - att man själv har rätt bra koll och de typ ingen alls... Har du berättat för dina barn? Vad tycker de isf.? Min son (06:a) har tjatat småsyskon i 2-3 år och är överlycklig...
  6. 3
    Tack snälla för välkomnandet! Spännande att även din partner väntar första med detta, det är ju en ganska ovanlig känsla tycker jag - att man själv har rätt bra koll och de typ ingen alls... Har du berättat för dina barn? Vad tycker de isf.? Min son (06:a) har tjatat småsyskon i 2-3 år och är överlycklig...
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Haha jo jag är lugn som en filbunke, han är ganska nervös inför ultraljudet bland annat och enormt ivrig på att köpa saker till bäbis, men kul också såklart! Jo jag berättade i vecka 8 för mina barn, och det enbart för att mina hormoner var alldeles i taket, helt galet, var aldrig så med de andra två, så kände att jag ville berätta för dem varför mamma beter sig så underligt 😁😂 dessutom har den äldsta, sonen, en autism grad 2 normalbegåvad utan språkstörning, och tilläggs diagnos adhd också grad 2, så han behöver förberedas 😊

    Vad roligt! Mina troll är också glada, sonen hoppas på en grabb och dottern på en tjej, haha 😆
  8. 4
    Haha jo jag är lugn som en filbunke, han är ganska nervös inför ultraljudet bland annat och enormt ivrig på att köpa saker till bäbis, men kul också såklart! Jo jag berättade i vecka 8 för mina barn, och det enbart för att mina hormoner var alldeles i taket, helt galet, var aldrig så med de andra två, så kände att jag ville berätta för dem varför mamma beter sig så underligt 😁😂 dessutom har den äldsta, sonen, en autism grad 2 normalbegåvad utan språkstörning, och tilläggs diagnos adhd också grad 2, så han behöver förberedas 😊

    Vad roligt! Mina troll är också glada, sonen hoppas på en grabb och dottern på en tjej, haha 😆
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar