Plan VV-dag 4:
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2015
    #1

    Plan VV-dag 4:

    Idag blir en knepig dag. Jag ska ut på heldagsutflykt, lämnar hemmet 6.30 o kommer hem ikväll kl 20. Ska åka Göta-Kanal-båt. INgen aning om hur jag kommer äta....

    Frukost blir kesella/frukt/bär 2 pp

    Sedan gissar jag på 1-2 shakes (nutrilett) 3-6 pp

    Diverse frukt

    Samt den mat vi då väljer på båten, o jag kommer göra vettiga val o försöka uppskatta pointsen o äta mina dagliga o inte ta så mkt av bonusen om jag kan undvika det.

    Mycket tveksamt att det blir någon träning öht idag, mycket tveksamt att jag ens kommer upp i 10.000 steg (bil, båt)......

    Men jag ska vara medveten, välja, njuta o greja det efetr bästa förmåga! Återrapporterar ikväll!
  2. 1
    Plan VV-dag 4: Idag blir en knepig dag. Jag ska ut på heldagsutflykt, lämnar hemmet 6.30 o kommer hem ikväll kl 20. Ska åka Göta-Kanal-båt. INgen aning om hur jag kommer äta....

    Frukost blir kesella/frukt/bär 2 pp

    Sedan gissar jag på 1-2 shakes (nutrilett) 3-6 pp

    Diverse frukt

    Samt den mat vi då väljer på båten, o jag kommer göra vettiga val o försöka uppskatta pointsen o äta mina dagliga o inte ta så mkt av bonusen om jag kan undvika det.

    Mycket tveksamt att det blir någon träning öht idag, mycket tveksamt att jag ens kommer upp i 10.000 steg (bil, båt)......

    Men jag ska vara medveten, välja, njuta o greja det efetr bästa förmåga! Återrapporterar ikväll!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vissa dagar är ju helt klart svårare än andra. Ser fram emot din rapport senare
  4. 2
    Vissa dagar är ju helt klart svårare än andra. Ser fram emot din rapport senare
  5. Medlem sedan
    Aug 2015
    #3
    DEt är verkligen svårt att veta hur mkt pts det blir..... Så här har jag uppskattat dagen:

    Frukost: kesella, frukt, bär, frön 3 pp

    Lunch på Göta Kanal-båten:

    Förrätt:
    1,5 dl skagenröra 19 pp (uppskattar mängden till mer än 1 dl men mindre än 2 dl. Valde Rydbergs Skagenröra i VV-listan o hoppas den ä hyfsat nära sanningen. INgen som helst aning dock efetrsom jag kan ha missuppfattat mängden o jag def inte eg har en minsta aning vad för gucka dom blandat röra med......det kan ju lika gärna röra sig om 10 pp som 35 pp liksom....)
    Kavringbröd 1 skiva 2 pp (fast jag tror skivan var hälften av en normal brödskiva)
    Sallad 0 pp.

    Så total förrätt 21 pp.....

    Huvudrätt:

    ceasarsallad. Uppskattade den ungefär så här:

    1 port kycklingfilé 3 pp
    4 msk ceasardressing -den enda i listan var Coops. 4 pp. Fast jag kan ha missuppfattat mängden, pts-innehållet kan ha varit annorlunda....
    1 dl krutonger. I listan fanns zeta krutonger för 2 pp.....
    Bacon ca 2 skivor, knaperstekta. 2 pp. Kan ha varit mer eller mindre men 2 känns realistiskt.
    Sallad 0 pp.

    Så jag uppskattade huvudrätten till 11 pp men egentligen kan det ju ha varit typ 8 - 20 pp, who knows typ....

    MIddag nutrilett shake 3 pp.

    Druckit cola zero 0 pp.

    Hela dagen 38 pp.

    Naturligtvis ingen träning (borta 6.30 - 20.30) o knappt några steg på stegräknaren heller. MEN en ljuvlig dag på Göta Kanal! Avstod fika, efterrätt, varm choklad, Burger King -ät/drickbart som oxå var aktuellt brand dagens sällskap!


    NÖJD ändå!
  6. 3
    DEt är verkligen svårt att veta hur mkt pts det blir..... Så här har jag uppskattat dagen:

    Frukost: kesella, frukt, bär, frön 3 pp

    Lunch på Göta Kanal-båten:

    Förrätt:
    1,5 dl skagenröra 19 pp (uppskattar mängden till mer än 1 dl men mindre än 2 dl. Valde Rydbergs Skagenröra i VV-listan o hoppas den ä hyfsat nära sanningen. INgen som helst aning dock efetrsom jag kan ha missuppfattat mängden o jag def inte eg har en minsta aning vad för gucka dom blandat röra med......det kan ju lika gärna röra sig om 10 pp som 35 pp liksom....)
    Kavringbröd 1 skiva 2 pp (fast jag tror skivan var hälften av en normal brödskiva)
    Sallad 0 pp.

    Så total förrätt 21 pp.....

    Huvudrätt:

    ceasarsallad. Uppskattade den ungefär så här:

    1 port kycklingfilé 3 pp
    4 msk ceasardressing -den enda i listan var Coops. 4 pp. Fast jag kan ha missuppfattat mängden, pts-innehållet kan ha varit annorlunda....
    1 dl krutonger. I listan fanns zeta krutonger för 2 pp.....
    Bacon ca 2 skivor, knaperstekta. 2 pp. Kan ha varit mer eller mindre men 2 känns realistiskt.
    Sallad 0 pp.

    Så jag uppskattade huvudrätten till 11 pp men egentligen kan det ju ha varit typ 8 - 20 pp, who knows typ....

    MIddag nutrilett shake 3 pp.

    Druckit cola zero 0 pp.

    Hela dagen 38 pp.

    Naturligtvis ingen träning (borta 6.30 - 20.30) o knappt några steg på stegräknaren heller. MEN en ljuvlig dag på Göta Kanal! Avstod fika, efterrätt, varm choklad, Burger King -ät/drickbart som oxå var aktuellt brand dagens sällskap!


    NÖJD ändå!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Men är 1,5 dl skagenröra hela 19 pp? Det låter ju skitmycket på ren svenska.
  8. 4
    Men är 1,5 dl skagenröra hela 19 pp? Det låter ju skitmycket på ren svenska.
  9. Medlem sedan
    Aug 2015
    #5
    Håller med fullständigt o har eg mkt svårt att det jag åt verkligen var så dyrt. Men visst, är det mkt majonnäs blir det ju dyrt... Den här kändes inte fullt så tjock som man kan förvänta sig att en ren majo-baserad skagen skulle vara. Räkorna är ju inte många pp.....
    Det är ju det som är så svårt med utemat. Att uppskatta är eg omöjligt! Men men....
  10. 5
    Håller med fullständigt o har eg mkt svårt att det jag åt verkligen var så dyrt. Men visst, är det mkt majonnäs blir det ju dyrt... Den här kändes inte fullt så tjock som man kan förvänta sig att en ren majo-baserad skagen skulle vara. Räkorna är ju inte många pp.....
    Det är ju det som är så svårt med utemat. Att uppskatta är eg omöjligt! Men men....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar