Resan till Sydafrika närmar sig
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Resan till Sydafrika närmar sig

    Jag ser att jag frågade lite om Sydafrika, safari mm för ett bra tag sedan. Nu är det inte så lång tid kvar till resan - som alltså kommer att bli av. Vi är 10 personer som reser, två pigga 66-åringar och resten av oss runt 40 samt 8-12 år. En generationsresa. :-)
    Har någon här varit i Kapstaden? Har du i så fall tips på aktiviteter som passar en grupp i det här åldersspannet? Vi kommer vara sammanlagt ca 5,5 dagar i Kapstaden uppdelat på två olika tillfällen. Två personer har varit där förut, flera gånger, och gjort/sett alla "måsten" (utom Taffelberget, eftersom det varit molnigt). För övriga åtta personer är det första besöket i Sydafrika.
    Alla tips i/nära Kapstaden är välkomna!
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Resan till Sydafrika närmar sig Jag ser att jag frågade lite om Sydafrika, safari mm för ett bra tag sedan. Nu är det inte så lång tid kvar till resan - som alltså kommer att bli av. Vi är 10 personer som reser, två pigga 66-åringar och resten av oss runt 40 samt 8-12 år. En generationsresa. :-)
    Har någon här varit i Kapstaden? Har du i så fall tips på aktiviteter som passar en grupp i det här åldersspannet? Vi kommer vara sammanlagt ca 5,5 dagar i Kapstaden uppdelat på två olika tillfällen. Två personer har varit där förut, flera gånger, och gjort/sett alla "måsten" (utom Taffelberget, eftersom det varit molnigt). För övriga åtta personer är det första besöket i Sydafrika.
    Alla tips i/nära Kapstaden är välkomna!
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Vad roligt att ni snart skall iväg, hoppas ni får en fantastisk resa!

    Vi gillade akvariet och då är min familj rätt kräsen vad det gäller akvarier... Nu minns jag inte namnet, men vi var på något apartheidmuseum som var riktigt intressant, de som varit där förut har troligen koll. Cod's Father i Camps Bay är en bra fiskrestaurant, inte precis i Kapstaden, men ganska nära och väl värd ett besök.
  4. 2
    Vad roligt att ni snart skall iväg, hoppas ni får en fantastisk resa!

    Vi gillade akvariet och då är min familj rätt kräsen vad det gäller akvarier... Nu minns jag inte namnet, men vi var på något apartheidmuseum som var riktigt intressant, de som varit där förut har troligen koll. Cod's Father i Camps Bay är en bra fiskrestaurant, inte precis i Kapstaden, men ganska nära och väl värd ett besök.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag tror att det blir en riktigt bra resa. Vi ska till Hermanus (valsafari), Kapstaden, hälsa på släktingar som bor i Stellenbosch-området, på safari och sen tillbaka till Kapstaden igen innan vi flyger tillbaka till Sverige.
    Tack för tipsen i Kapstaden! Akvariet har jag läst om i någon guidebok, så det var att höra från dig också att det är värt ett besök. Andra gången vi är i Kapstaden ska vi bo i Bantry Bay ganska nära Camps Bay, så ett restaurangtips där är helt klart bra. :-)
  6. 3
    Jag tror att det blir en riktigt bra resa. Vi ska till Hermanus (valsafari), Kapstaden, hälsa på släktingar som bor i Stellenbosch-området, på safari och sen tillbaka till Kapstaden igen innan vi flyger tillbaka till Sverige.
    Tack för tipsen i Kapstaden! Akvariet har jag läst om i någon guidebok, så det var att höra från dig också att det är värt ett besök. Andra gången vi är i Kapstaden ska vi bo i Bantry Bay ganska nära Camps Bay, så ett restaurangtips där är helt klart bra. :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar