Fallgropar?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Fallgropar?

    Försökte komma på vad jag har för styrkor och svaghetre. + jag skulle kunna käka olika sorters fisk ohc potatis/ris varje dag. Man blir mätt och lågt energivärde. - drygt med flera rättter/dag. Övriga familjen äter gärna gräddgrytor. Lösning? Samma beståndesdelar men separerade? Kan funka men då är det inte gott och blir itne av. Mindre portiner gör mig hungrig och småätande. Motion tycker jag om men jag glömmer allt som oftast att jag inte är 20längre. Hoppar på nya saker eller överdriver = skador. Godis är akilleshälen men jag tycker mig löst det med EN okeyad mindre glass efter maten när jag vill. Bara efter middagen då. Vad har övriga för styrkor/svagheter och hur försöker ni lösa det?
    *******CoxOrange = Fd IngridMarie Minus 18kg *******
  2. 1
    Fallgropar? Försökte komma på vad jag har för styrkor och svaghetre. + jag skulle kunna käka olika sorters fisk ohc potatis/ris varje dag. Man blir mätt och lågt energivärde. - drygt med flera rättter/dag. Övriga familjen äter gärna gräddgrytor. Lösning? Samma beståndesdelar men separerade? Kan funka men då är det inte gott och blir itne av. Mindre portiner gör mig hungrig och småätande. Motion tycker jag om men jag glömmer allt som oftast att jag inte är 20längre. Hoppar på nya saker eller överdriver = skador. Godis är akilleshälen men jag tycker mig löst det med EN okeyad mindre glass efter maten när jag vill. Bara efter middagen då. Vad har övriga för styrkor/svagheter och hur försöker ni lösa det?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Min största svaghet är att få tummen ur. Skjuter upp saker tills de inte blir av, och den enda som får lida för det är ju -jag... Planering är enda boten, och att skriva in träning i kalendern. Har precis landat i rutinerna igen efter två veckors semester, så det ska bli bättre nu! 😊
  4. 2
    Min största svaghet är att få tummen ur. Skjuter upp saker tills de inte blir av, och den enda som får lida för det är ju -jag... Planering är enda boten, och att skriva in träning i kalendern. Har precis landat i rutinerna igen efter två veckors semester, så det ska bli bättre nu! 😊
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Min största fallgrop,,,,ja det är nog 2. Den ena är att jag älskar godis, har alldeles för lätt att köpa mig en godisbit alldeles för ofta. Den andra är att jag inte är konsekvent nog, att jag inte orkar hålla fast vid den metod jag valt (för tillfället VV).
  6. 3
    Min största fallgrop,,,,ja det är nog 2. Den ena är att jag älskar godis, har alldeles för lätt att köpa mig en godisbit alldeles för ofta. Den andra är att jag inte är konsekvent nog, att jag inte orkar hålla fast vid den metod jag valt (för tillfället VV).
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Min svaghet är att jag är lite allt eller inget... Faller jag så faller jag djupt (för dagen ) Dock märker jag att om jag sköter träningen så följer kosten bara med per automatik, så det blir en styrka att sköta sig så hänger de andra delarna med En annan styrka är att jag inte gillar godis, inte vilket godis som helst liksom. Har inga som helst problem att hoppa smågodis, efterrätter, kaffebröd på jobbet. Mörkt choklad är däremot min svaghet. Och ett glas rött på fredagskvällen (men inte om jag har löpning inplanerad på lördagsmorgonen )
  8. 4
    Min svaghet är att jag är lite allt eller inget... Faller jag så faller jag djupt (för dagen ) Dock märker jag att om jag sköter träningen så följer kosten bara med per automatik, så det blir en styrka att sköta sig så hänger de andra delarna med En annan styrka är att jag inte gillar godis, inte vilket godis som helst liksom. Har inga som helst problem att hoppa smågodis, efterrätter, kaffebröd på jobbet. Mörkt choklad är däremot min svaghet. Och ett glas rött på fredagskvällen (men inte om jag har löpning inplanerad på lördagsmorgonen )
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Jag är en "allt eller ingetperson" som behöver jobba på att vara lite mer lagom.
    Min största svaghet, som jag försöker jobba bort, är att allt måste vara perfekt för att jag ska hitta motivation. Om frukosten bli helfel så är det lätt att hela dagen blir fel för att det ändå redan är förstört... Jag jobbar mycket med detta just nu och känner att jag är lite på G.
  10. 5
    Jag är en "allt eller ingetperson" som behöver jobba på att vara lite mer lagom.
    Min största svaghet, som jag försöker jobba bort, är att allt måste vara perfekt för att jag ska hitta motivation. Om frukosten bli helfel så är det lätt att hela dagen blir fel för att det ändå redan är förstört... Jag jobbar mycket med detta just nu och känner att jag är lite på G.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar