Officiella testdagen
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Sep 2014
    #1

    Officiella testdagen

    ..är här. Och jag testar fortfarande tokpositivt.

    Nu är man livrädd för missfall såklart. Får som ont i magen rejält i attacker, inget bak från ryggen dock. Men det gör riktigt ont ibland. Oroväckande minst sagt.
  2. 1
    Officiella testdagen ..är här. Och jag testar fortfarande tokpositivt.

    Nu är man livrädd för missfall såklart. Får som ont i magen rejält i attacker, inget bak från ryggen dock. Men det gör riktigt ont ibland. Oroväckande minst sagt.
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Grattis igen!

    Ja, rädslan är svår att bortse från. Men nu kan du inte göra något mer, utan ta en dag i taget och var glad för att ni ändå kommit så här långt.
  4. 2
    Grattis igen!

    Ja, rädslan är svår att bortse från. Men nu kan du inte göra något mer, utan ta en dag i taget och var glad för att ni ändå kommit så här långt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2014
    #3
    Lite känningar kan man ju ha, det är säkert ingen fara.
  6. 3
    Lite känningar kan man ju ha, det är säkert ingen fara.
  7. Medlem sedan
    Sep 2014
    #4
    Ja, det är ju så. En dag i taget. Phu.. Det var lite så jag tänkte nu, att bli gravid kändes inte som en jättehögt hinder, men att få behålla barnet, DET känns som ett mils långt hinder!
  8. 4
    Ja, det är ju så. En dag i taget. Phu.. Det var lite så jag tänkte nu, att bli gravid kändes inte som en jättehögt hinder, men att få behålla barnet, DET känns som ett mils långt hinder!
  9. Medlem sedan
    Oct 2013
    #5
    Härligt att det fortfarande är plus! Såklart är man orolig och längtar ihjäl sig efter v 12 o tidigt VUL, vet ni om ni får göra det i v 7-8? Efter man sett ett hjärta slå är det ju bara typ 3% risk för missfall och dit är det ju inte så långt kvar :-)
  10. 5
    Härligt att det fortfarande är plus! Såklart är man orolig och längtar ihjäl sig efter v 12 o tidigt VUL, vet ni om ni får göra det i v 7-8? Efter man sett ett hjärta slå är det ju bara typ 3% risk för missfall och dit är det ju inte så långt kvar :-)
  11. Medlem sedan
    Sep 2014
    #6
    Vi fick ingen tid förrän i slutet på oktober.. Då ska jag vara i vecka 9! Tyckte att det var lite dåligt, för innan vi gjorde IVFen så sa vår klinik i Härnösand (privat typ, men har avtal med landstinget) att vi skulle få göra ett ultraljud i vecka 7-8. Men de hade tydligen inga andra tider sa dom.

    Jag har tagit ett till test nu och där stor det "gravid 2-3", så hcg't verkar ju ha ökat iallafall det borde stämma med veckan jag är i. Om man nu kan lita på det där testet.
  12. 6
    Vi fick ingen tid förrän i slutet på oktober.. Då ska jag vara i vecka 9! Tyckte att det var lite dåligt, för innan vi gjorde IVFen så sa vår klinik i Härnösand (privat typ, men har avtal med landstinget) att vi skulle få göra ett ultraljud i vecka 7-8. Men de hade tydligen inga andra tider sa dom.

    Jag har tagit ett till test nu och där stor det "gravid 2-3", så hcg't verkar ju ha ökat iallafall det borde stämma med veckan jag är i. Om man nu kan lita på det där testet.
  13. Medlem sedan
    May 2014
    #7
    Stort grattis! En magisk tid väntar dig nu.
    Vi gjorde ju vårat ägguttag i oktober förra året och på tredje återföringen (som gjordes i februari) blev jag äntligen gravid.
    På torsdag går jag in vecka 36 och jag längtar något enormt efter lilla dottern i magen!
  14. 7
    Stort grattis! En magisk tid väntar dig nu.
    Vi gjorde ju vårat ägguttag i oktober förra året och på tredje återföringen (som gjordes i februari) blev jag äntligen gravid.
    På torsdag går jag in vecka 36 och jag längtar något enormt efter lilla dottern i magen!
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8

    Officiella testdagen

    Stort grattis!!!
    Och till dig med Emmet86! Snart dags ju!
  16. 8
    Officiella testdagen Stort grattis!!!
    Och till dig med Emmet86! Snart dags ju!
  17. Medlem sedan
    Oct 2013
    #9
    Ja, heja Emmet! Känns det bra?
  18. 9
    Ja, heja Emmet! Känns det bra?
  19. Medlem sedan
    Oct 2013
    #10
    Hur är det med dig, frucsvensson ? Jag tänker på dig o hoppas du är ok!
  20. 10
    Hur är det med dig, frucsvensson ? Jag tänker på dig o hoppas du är ok!
  21. Medlem sedan
    Jan 2014
    #11
    Instämmer med föregående talare! Hoppas allt är bra med dig och att allt gått väl.
  22. 11
    Instämmer med föregående talare! Hoppas allt är bra med dig och att allt gått väl.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar