Här sitter en väldigt orolig och smått panikslagen tjej. Jag har haft blödningar från och till sedan 19/9 och det har fortfarande inte slutat. I förrgår 6/10 ringde jag 1177 för att höra vad detta kunde vara, det första sjuksköterskan frågar mig då är "Du är inte gravid då?" jag blev lite paff och svarade "njaaaa, alltså det vet jag ju inte." Åkte direkt efter vårt samtal och köpte CB graviditetstest, och visst +:ade jag efter bara någon sekund! och ett VÄLDIGT starkt +. Vilken lycka, men min oro och fråga kvarstår ju "varför blöder jag?"
Jag har pratat med flera olika barnmorskor idag och även med gynekologimottagningen, och enligt dom kan det ju finnas flera olika anledningar till detta. 1. tidigt missfall. Men jag har inte haft något som helst ont i magen, inga klumpar heller, utan bara rent blod. 2. Ägglossningsblödningar? Det är nämligen så att jag började blöda just den tiden då jag väntade min mens. De verkade inte alls oroliga, utan att jag fick en tid för inskrivningssamtal på kvinnokliniken om 2 VECKOR! men skall jag gå och vara orolig tills dess?
Jag gjorde ett nytt test idag, med veckoindikator, och samma där visade det väldigt snabbt att jag var gravid 3+. Är så orolig för dessa blödningar.. Smiley frown jag har fått höra att många kvinnor har blödningar under hela sin graviditet utan att det är något konstigt, men jag är sååååå rädd att något skall vara fel.. detta är en VÄLDIGT önskad graviditet..
Någon som känner igen sig? SÅ tacksam för svar..
MVH en väldigt väldigt orolig och ledsen glad överlycklig förkrossad tjej.