Pallra mig över
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Pallra mig över

    till toaletten och tvätta mig och sätta på ren pyjamas eller krypa ner i sängen igen, det är frågan... Har ingen bok att läsa just nu, men det dagliga tvättbestyret lockar inte heller (finns ingen dusch), jag fryser alltid. Pekfingernagel nummer två håller på att lossna, den sitter bara fast lite på ena sidan, men jag vet inte om jag vågar hjälpa den lite på traven. I natt hade jag ont i magen, den blev jag rädd av, men nu verkar det ha gått över.
  2. 1
    Pallra mig över till toaletten och tvätta mig och sätta på ren pyjamas eller krypa ner i sängen igen, det är frågan... Har ingen bok att läsa just nu, men det dagliga tvättbestyret lockar inte heller (finns ingen dusch), jag fryser alltid. Pekfingernagel nummer två håller på att lossna, den sitter bara fast lite på ena sidan, men jag vet inte om jag vågar hjälpa den lite på traven. I natt hade jag ont i magen, den blev jag rädd av, men nu verkar det ha gått över.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Nu är jag lite stolt över mig själv, för jag gick inte och la' mig, utan fixade morgonbestyren - och petade bort nageln. Vet inte om det senare var helt lyckat, men jag var rädd för att den skulle fastna i något och slitas loss. Jag tittar ut på solen och undrar vad jag ska ägna dagen åt.
  4. 2
    Nu är jag lite stolt över mig själv, för jag gick inte och la' mig, utan fixade morgonbestyren - och petade bort nageln. Vet inte om det senare var helt lyckat, men jag var rädd för att den skulle fastna i något och slitas loss. Jag tittar ut på solen och undrar vad jag ska ägna dagen åt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Du behövde säkert en dag i lugn och ro utan kall tvätt. Vad konstigt att det inte finns dusch. Jag skulle också ha pillat bort nageln.

    Jag hade tänkt plantera lite lökar och förbereda middag men det har inte hänt än.
  6. 3
    Du behövde säkert en dag i lugn och ro utan kall tvätt. Vad konstigt att det inte finns dusch. Jag skulle också ha pillat bort nageln.

    Jag hade tänkt plantera lite lökar och förbereda middag men det har inte hänt än.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Jag kan skicka en bok till dig om du vill ha lite färskt lektyr pà svenska?
  8. 4
    Jag kan skicka en bok till dig om du vill ha lite färskt lektyr pà svenska?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Det finns inte dusch, därför att det tydligen inte funkar enkelt rent tekniskt. Mitt rum ventileras på speciellt sätt, och det måste vara högre tryck där jag vistas än i korridoren, så att "smutsig luft" inte letar sig in.

    Hoppas du fått några lökar planterade, det blir man glad av till våren !
  10. 5
    Det finns inte dusch, därför att det tydligen inte funkar enkelt rent tekniskt. Mitt rum ventileras på speciellt sätt, och det måste vara högre tryck där jag vistas än i korridoren, så att "smutsig luft" inte letar sig in.

    Hoppas du fått några lökar planterade, det blir man glad av till våren !
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Tack för erbjudandet, men jag får inte ta in annat än nya böcker på rummet. Gubben klär dem dessutom i bokplast, så åtminstone utsidan kan spritas av.
  12. 6
    Tack för erbjudandet, men jag får inte ta in annat än nya böcker på rummet. Gubben klär dem dessutom i bokplast, så åtminstone utsidan kan spritas av.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar