Hej, är ny här men också i en ganska desperat situation.
Jag har länge drömt om att få flytta tillbaka till Gubbängen där jag bott i två omgångar tidigare. Nu äntligen efter 3 år så får vi chansen och är ett stenkast ifrån att få en 4a där. Vi lämnar ett radhus och ett bra område vilket känns idiotiskt men vi (min man och jag) har verkligen drömt om det här i flera år.

Nu när vi står inför den här "drömmen" så inser jag att Gubbängens skola har superdåligt rykte, en lärare från en annan skola säger att dom har skulder pga stämningar om mobbing. Skolan har fått "känner sig ej trygg" omdömet för några år sedan. Nu har dom ny rektor men ändå, vem säger att denna är bra.

Alla råder mig att flytta innan skolstart, att helst ha skola och boende i samma ort och inte pendla för att skapa mer gemenskap och trygghet för barnen.. alltså jag vill verkligen flytta, blir förkrossad när jag tänker på att chanserna har inte direkt vart på många på hela 3 år.. MEN blir lika förkrossad av att tänka på att skolan haft ett sånt rykte i flera år...

Lyssnar man på rykten och skyddar sina barn eller chansar man?!?! Jag måste liksom lämna svar snart till dom som har 4an!

Snälla tipsa mig!!
/En såå vilsen och desperat mamma !!