Kärlek och cannabis?
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Kärlek och cannabis?

    Jag återförenades (för 3:e ggn) med en ungdomskärlek för ett halvår sedan. Det blev en stark upplevelse och en väldigt stor kärlek. Men, vi har ganska olika livsstilar vilket inte behöver vara ett problem i sig. Men i hans livsstil ingår cannabis på alla möjliga sätt. Detta är något jag själv tagit ställning emot för länge sedan, och det känns ännu mera otänkbart för mig då jag har tonårsbarn. Jag har vetat om det här men hoppats att antingen han skulle lägga ned det, eller att jag skulle vänja mig och inte tycka att det var så obehagligt. Men inget av det har skett, så igår kom jag fram till beslutet att inte stanna i relationen om inte han lade av med C. Det var inte aktuellt så relationen är över, med stor dramatik. Han blev helt rasande, äger att jag har krossat honom, förstört hans liv igen, att han lika gärna kan dö, och hur KAN jag vara så otacksam mot kärleken? Jag är också jätteledsen och hade verkligen önskat att vi slapp se den stora kärleken övergå i hat. Nu är jag väldigt kluven. ÄR jag otacksam? Överreagerar jag på drogen, eller är tvärtom hans reaktion ett bevis på vad den faktiskt gör med människor: ger en skev verklighetsuppfattning och ett obalanserat känsloliv. Bl.a.
    Jag vore tacksam för tankar om detta, jag behöver få lite perspektiv.
  2. 1
    Kärlek och cannabis? Jag återförenades (för 3:e ggn) med en ungdomskärlek för ett halvår sedan. Det blev en stark upplevelse och en väldigt stor kärlek. Men, vi har ganska olika livsstilar vilket inte behöver vara ett problem i sig. Men i hans livsstil ingår cannabis på alla möjliga sätt. Detta är något jag själv tagit ställning emot för länge sedan, och det känns ännu mera otänkbart för mig då jag har tonårsbarn. Jag har vetat om det här men hoppats att antingen han skulle lägga ned det, eller att jag skulle vänja mig och inte tycka att det var så obehagligt. Men inget av det har skett, så igår kom jag fram till beslutet att inte stanna i relationen om inte han lade av med C. Det var inte aktuellt så relationen är över, med stor dramatik. Han blev helt rasande, äger att jag har krossat honom, förstört hans liv igen, att han lika gärna kan dö, och hur KAN jag vara så otacksam mot kärleken? Jag är också jätteledsen och hade verkligen önskat att vi slapp se den stora kärleken övergå i hat. Nu är jag väldigt kluven. ÄR jag otacksam? Överreagerar jag på drogen, eller är tvärtom hans reaktion ett bevis på vad den faktiskt gör med människor: ger en skev verklighetsuppfattning och ett obalanserat känsloliv. Bl.a.
    Jag vore tacksam för tankar om detta, jag behöver få lite perspektiv.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Han låter som en missbrukare, som lägger över ansvaret på dig, att det är endast ditt fel för att er relation inte funkar.

    Vad händer den dagen hans missbruk eskalera? Eller han tar till andra droger?

    Gå vidare, utan honom!
  4. 2
    Han låter som en missbrukare, som lägger över ansvaret på dig, att det är endast ditt fel för att er relation inte funkar.

    Vad händer den dagen hans missbruk eskalera? Eller han tar till andra droger?

    Gå vidare, utan honom!
  5. Medlem sedan
    Jul 2014
    #3
    Nu fattar jag inte.
    Ska du vara tacksam för ynnesten att vara ihop med en cannabis-gubbe?
    Det är ju precis tvärtom. HAN ska vara jävligt tacksam för att du ville vara det, trots hans missbruk.
    Känns väl rätt att du fortsätter på din inslagna väg och låter honom ta ihjäl sig i lugn och ro.
  6. 3
    Nu fattar jag inte.
    Ska du vara tacksam för ynnesten att vara ihop med en cannabis-gubbe?
    Det är ju precis tvärtom. HAN ska vara jävligt tacksam för att du ville vara det, trots hans missbruk.
    Känns väl rätt att du fortsätter på din inslagna väg och låter honom ta ihjäl sig i lugn och ro.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ni har olika livsstilar och...

    du är emot droger men han är för....ehhh vad tror du om utgången liksom.....typiskt många kvinnor vill jag påstå.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Ni har olika livsstilar och... du är emot droger men han är för....ehhh vad tror du om utgången liksom.....typiskt många kvinnor vill jag påstå.
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Jag tycker du gjorde fel som blev ihop med honom igen med syfte att förändra honom. Du gör dock rätt som gör slut nu. För mig låter det som om han är beroende av cannabis och det kommer knappast förändras så länge han är nöjd med situationen.

    Jag kan på något sätt förstå att han är besviken på dig. Om du inte berättade för honom att han behövde förändra sig för att få vara med dig fortsättningsvis så lurade du ju honom att tro att du accepterade hans livsstil.
    Ha det gott!
  10. 5
    Jag tycker du gjorde fel som blev ihop med honom igen med syfte att förändra honom. Du gör dock rätt som gör slut nu. För mig låter det som om han är beroende av cannabis och det kommer knappast förändras så länge han är nöjd med situationen.

    Jag kan på något sätt förstå att han är besviken på dig. Om du inte berättade för honom att han behövde förändra sig för att få vara med dig fortsättningsvis så lurade du ju honom att tro att du accepterade hans livsstil.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar