Influensaspruta?
Aprilbarn 2016
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Influensaspruta?

    Min barnmorska frågade mig om jag hade funderat över att ta en influensaspruta. Jag har ärligt talat inte tänkt på det, är rädd att den skulle påverka bebisen negativt. Hur resonerar ni andra?
  2. 1
    Influensaspruta? Min barnmorska frågade mig om jag hade funderat över att ta en influensaspruta. Jag har ärligt talat inte tänkt på det, är rädd att den skulle påverka bebisen negativt. Hur resonerar ni andra?
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Jag kommer nog inte att ta den. Jag tog den inte när jag var gravid förra gången heller, dels för att jag nästan aldrig blir sjuk och sen är jag otroligt rädd för sprutor så jag undviker gärna att ta sprutor..
    Thor 120612 <3
  4. 2
    Jag kommer nog inte att ta den. Jag tog den inte när jag var gravid förra gången heller, dels för att jag nästan aldrig blir sjuk och sen är jag otroligt rädd för sprutor så jag undviker gärna att ta sprutor..
  5. Medlem sedan
    Nov 2015
    #3
    Jag kommer ta den, det är ju rekommenderat trots allt.
  6. 3
    Jag kommer ta den, det är ju rekommenderat trots allt.
  7. Medlem sedan
    Sep 2015
    #4
    Jag har tagit den. Läste på rätt noga och just influensvaccinen är de som är mest forskade på (ska inte blandas ihop med svininfluensan där allt gick för fort och de var tvungna att stoppa i en massa försärkningsmedel, och det var det som gav bieffekter) . Efter att ha läst på så kändes säkert både för mig och lillpysen i magen. Rekommendationen är generellt att gravida tillhör en riskgrupp och bör ta den efter v 16, detta eftersom vi har kraftigt sänkt immunförsvar just nu, och riskerar att blir ordentligt sjuka, då menar jag inte att man blir hostigt och snorig med feber utan att det finns stora risker för lunginflammation och den typen av följdsjukdomar. Det ville jag inte riskera så jag tog den för 2 veckor sedan. Men var och en ska ju göra det som känns rätt för en själv! :-)
  8. 4
    Jag har tagit den. Läste på rätt noga och just influensvaccinen är de som är mest forskade på (ska inte blandas ihop med svininfluensan där allt gick för fort och de var tvungna att stoppa i en massa försärkningsmedel, och det var det som gav bieffekter) . Efter att ha läst på så kändes säkert både för mig och lillpysen i magen. Rekommendationen är generellt att gravida tillhör en riskgrupp och bör ta den efter v 16, detta eftersom vi har kraftigt sänkt immunförsvar just nu, och riskerar att blir ordentligt sjuka, då menar jag inte att man blir hostigt och snorig med feber utan att det finns stora risker för lunginflammation och den typen av följdsjukdomar. Det ville jag inte riskera så jag tog den för 2 veckor sedan. Men var och en ska ju göra det som känns rätt för en själv! :-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Jag har tagit vaccinet den här gången. Gjorde även det vid förra graviditeten.


    Citat Ursprungligen postat av Fjärde gången gillt? Visa inlägg
    Jag har tagit den. Läste på rätt noga och just influensvaccinen är de som är mest forskade på (ska inte blandas ihop med svininfluensan där allt gick för fort och de var tvungna att stoppa i en massa försärkningsmedel, och det var det som gav bieffekter) . Efter att ha läst på så kändes säkert både för mig och lillpysen i magen. Rekommendationen är generellt att gravida tillhör en riskgrupp och bör ta den efter v 16, detta eftersom vi har kraftigt sänkt immunförsvar just nu, och riskerar att blir ordentligt sjuka, då menar jag inte att man blir hostigt och snorig med feber utan att det finns stora risker för lunginflammation och den typen av följdsjukdomar. Det ville jag inte riskera så jag tog den för 2 veckor sedan. Men var och en ska ju göra det som känns rätt för en själv! :-)
  10. 5
    Jag har tagit vaccinet den här gången. Gjorde även det vid förra graviditeten.


    Citat Ursprungligen postat av Fjärde gången gillt? Visa inlägg
    Jag har tagit den. Läste på rätt noga och just influensvaccinen är de som är mest forskade på (ska inte blandas ihop med svininfluensan där allt gick för fort och de var tvungna att stoppa i en massa försärkningsmedel, och det var det som gav bieffekter) . Efter att ha läst på så kändes säkert både för mig och lillpysen i magen. Rekommendationen är generellt att gravida tillhör en riskgrupp och bör ta den efter v 16, detta eftersom vi har kraftigt sänkt immunförsvar just nu, och riskerar att blir ordentligt sjuka, då menar jag inte att man blir hostigt och snorig med feber utan att det finns stora risker för lunginflammation och den typen av följdsjukdomar. Det ville jag inte riskera så jag tog den för 2 veckor sedan. Men var och en ska ju göra det som känns rätt för en själv! :-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2010
    #6
    Jag tog den i går. Blev riktigt sjuk i influensa i slutet av min 4e graviditet och vill inte gärna vara med om det igen.😊
  12. 6
    Jag tog den i går. Blev riktigt sjuk i influensa i slutet av min 4e graviditet och vill inte gärna vara med om det igen.😊
  13. Medlem sedan
    Nov 2011
    #7
    Efter lite velande tog jag också den nu i veckan:-)
  14. 7
    Efter lite velande tog jag också den nu i veckan:-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar