Hej!
Jag och min sambo väntar barn i februari och under det senaste halvåret har jag funderat på att öppna upp en Facebook grupp för gravida/nyblivna föräldrar och småbarnsföräldrar med föräldrar från olika kulturer och länder. Och i förrgår startades den! Gruppen är tänkt som en möjlighet att träffa gravida och nyblivna mammor eller mammor till små barn gärna med partners från olika bakgrunder/kulturer. Syftet med gruppen är att skapa möjligheter till nya vänskapsband och stöd i sitt mammaskap och en möjlighet till råd och byte av erfarenheter och upplevelser från varandra som nyblivna/gravida eller småbarns föräldrar. Vi kommer skapa träffar med jämna mellanrum där partners givetvis är välkomna att delta och ni kan självklart önska träffar också och blir gruppen attraktiv kommer vi försöka arrangera så att du/ni får möjlighet att träffa andra i er egen graviditetsmånad.


Ni är jättevälkomna att genom länken bli medlem i denna nystartade grupp https://www.facebook.com/groups/mammagruppen.kultur/

MVC erbjuder föräldragrupper till er som väntar ert första barn och efter första träffen som arrangeras av dem får man själv hålla kontakten. Tyvärr begränsar det sina föräldragrupper inom den mödravård där du/ni är inskrivna. Och om det är första eller fjärde barnet. Vår förhoppning är att denna grupp ska kunna fungera på liknande sätt kring ett arrangerat första möte men med bredare möjligheter att träffa andra gravida/nyblivna eller småbarns mammor både inom Kungälv samt Göteborg oavsett var du/ni är inskrivna och oavsett hur många barn du har sedan tidigare!

Många vänliga hälsningar Marielle!