Veckans meny
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Veckans meny

    Vad äter ni den här veckan?
    Hos oss ser det ut så här:
    mån: pasta bolognese
    tisdag: ugnsstekt torskrygg med persiljesmör, kokt potatis
    onsdag: ragu på kryddiga korvar och aubergine, bulgur
    torsdag: jag ska till en kompis på middag - familjen äter diverse rester ur frysen
    fredag: kycklingwok med nudlar
    lördag: rådjursbourguignon, pressad potatis
    söndag: något vegetariskt - jag har inte bestämt vad det blir (veg lasagne? halloumi med något gott till? kantarellrisotto med edamemesalld? något helt annat?)
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Veckans meny Vad äter ni den här veckan?
    Hos oss ser det ut så här:
    mån: pasta bolognese
    tisdag: ugnsstekt torskrygg med persiljesmör, kokt potatis
    onsdag: ragu på kryddiga korvar och aubergine, bulgur
    torsdag: jag ska till en kompis på middag - familjen äter diverse rester ur frysen
    fredag: kycklingwok med nudlar
    lördag: rådjursbourguignon, pressad potatis
    söndag: något vegetariskt - jag har inte bestämt vad det blir (veg lasagne? halloumi med något gott till? kantarellrisotto med edamemesalld? något helt annat?)
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Denna veckan (och ett tag framöver) blir det ingen mat som kräver att jag står länge vid spisen. De får resten av familjen fixa i så fall. Jag opererade ena foten igår och ska ha den i högläge (eller lite högt i alla fall) i några veckor. Hade jag haft ett rörligt jobb skulle sjukskrivningen vara 6-8 veckor! Men nu blir det några dagar, tills jag känner att det går att sitta på jobbet med foten på en pall.

    Mån: lammgryta (rester från frysen)
    Tis: varma mackor med tonfisk (bara jag och dottern hemma)
    Ons: grönsaksröra i pitabröd
    Tors: kasslergratäng
    Fre: minns inte, troligen vegetariskt
    Lör: soppa till lunch och pizza till kvällen
    Sön: troligen lammkotletter med potatisgratäng
  4. 2
    Denna veckan (och ett tag framöver) blir det ingen mat som kräver att jag står länge vid spisen. De får resten av familjen fixa i så fall. Jag opererade ena foten igår och ska ha den i högläge (eller lite högt i alla fall) i några veckor. Hade jag haft ett rörligt jobb skulle sjukskrivningen vara 6-8 veckor! Men nu blir det några dagar, tills jag känner att det går att sitta på jobbet med foten på en pall.

    Mån: lammgryta (rester från frysen)
    Tis: varma mackor med tonfisk (bara jag och dottern hemma)
    Ons: grönsaksröra i pitabröd
    Tors: kasslergratäng
    Fre: minns inte, troligen vegetariskt
    Lör: soppa till lunch och pizza till kvällen
    Sön: troligen lammkotletter med potatisgratäng
  5. Pyssling
    #3
    Redan torsdag, vår vecka har i alla fall sett ut så här:

    Mån: Lasagne på färska lasagneplattor, bladspenat, soltorkade tomater, parmesan, grädde och massor av vitlök.

    Tis: Broccoligratäng med bacon

    Ons: Rester från frysen: Färsbiffar av olika slag och en burk fryst portersås, åts med massor av olika grönsaker, både frysta och färska.

    Tors: Gulaschsoppa och nybakade frallor med Boxholms Gräddost på

    Fre: Antagligen hämtmat av något slag, vi förbereder festmat

    Lör: Höstens stora bjudfest, vi ska ha rotfruktsgratänger, helstekta oxfiléer, trattkantarellsås, madeirasås och lite olika grönsaksrätter/sallader.

    Sön: Bakispizza? Näe, det blir nog rester från lördagen, vi lagar alltid för mycket så det lär finnas rester
  6. 3
    Redan torsdag, vår vecka har i alla fall sett ut så här:

    Mån: Lasagne på färska lasagneplattor, bladspenat, soltorkade tomater, parmesan, grädde och massor av vitlök.

    Tis: Broccoligratäng med bacon

    Ons: Rester från frysen: Färsbiffar av olika slag och en burk fryst portersås, åts med massor av olika grönsaker, både frysta och färska.

    Tors: Gulaschsoppa och nybakade frallor med Boxholms Gräddost på

    Fre: Antagligen hämtmat av något slag, vi förbereder festmat

    Lör: Höstens stora bjudfest, vi ska ha rotfruktsgratänger, helstekta oxfiléer, trattkantarellsås, madeirasås och lite olika grönsaksrätter/sallader.

    Sön: Bakispizza? Näe, det blir nog rester från lördagen, vi lagar alltid för mycket så det lär finnas rester
  7. Pyssling
    #4
    Jobbigt med opererad fot, det är så trist att vara begränsad på det där viset. Hoppas du kryar på dig snabbt!
  8. 4
    Jobbigt med opererad fot, det är så trist att vara begränsad på det där viset. Hoppas du kryar på dig snabbt!
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Tack!

    Än så länge vet jag inte hur det kommer att gå. Alltså hur foten/tån blir den är färdigläkt. Det tar lååååång tid i alla fall. 14/12 ska jag på första återbesök till ortopeden och då är första gången jag ser ungefär hur det kommer att bli! Sedan ska jag till ortopedtekniska mottagningen den 16/12. Bra att det blev nu när jag ändå mest skulle åka buss och inte mitt i cykelperioden.
  10. 5
    Tack!

    Än så länge vet jag inte hur det kommer att gå. Alltså hur foten/tån blir den är färdigläkt. Det tar lååååång tid i alla fall. 14/12 ska jag på första återbesök till ortopeden och då är första gången jag ser ungefär hur det kommer att bli! Sedan ska jag till ortopedtekniska mottagningen den 16/12. Bra att det blev nu när jag ändå mest skulle åka buss och inte mitt i cykelperioden.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Nog nästa veckan nu men den veckan har vi ett hus och ett vanligt kök. Jippi!
    -kalops och kokt potatis
    -vegetarisk lasagne
    -köttfärsbiffar med stekt lök, kokt potatis och skysås. Lingonsylt o saltgurka till.
    -helstekt kyckling i ugn med rostade rotsaker och kålsallad
    -stekt torskrygg med pressad potatis och gräslökssås
    -kalkon! Rotsaksgratäng till
    -lax i kapprock
  12. 6
    Nog nästa veckan nu men den veckan har vi ett hus och ett vanligt kök. Jippi!
    -kalops och kokt potatis
    -vegetarisk lasagne
    -köttfärsbiffar med stekt lök, kokt potatis och skysås. Lingonsylt o saltgurka till.
    -helstekt kyckling i ugn med rostade rotsaker och kålsallad
    -stekt torskrygg med pressad potatis och gräslökssås
    -kalkon! Rotsaksgratäng till
    -lax i kapprock
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar