Förväntansfull och skraj
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Förväntansfull och skraj

    Vi har idag två små fantastiska tjejer på 2,5 år respektive 5 månader. Det var tänkt att vi skulle vara nöjda med två barn och jag har alltid föreställt mig att det är perfekt med två barn. Men under den senaste graviditeten började jag känna att jag inte vill att det ska vara den sista. Jag velade ett tag om jag verkligen vill gå igenom allt igen, jag har inte haft så enkla graviditeter. Är ju så lyckligt lottad att få vara mamma till två underbara ungar men jag kan inte släppa tanken av ett till barn. En sista graviditet, en sista bebis. Tiden går så fort och jag vill inte att bebistiden ska ta slut!

    När jag började nämna detta för sambon var han ganska bestämd. Vi har ju alltid sagt att två ska vara nog. Men nu har han också börjat luta mer mot ett tredje. Idag sa han att han är 99% säker på att det är vad han vill. Och det börjar verkligen pirra i magen nu!

    Jag vill inte ha för långt mellan barnen, två år är ganska perfekt. Men ska jag vara ärlig så är det jäkligt tufft. Stora tjejen är inne i en lång och jobbig utvecklingsfas och testar gränserna konstant. Tänk vilket röj det kommer vara med en 4-åring, en 2-åring och en nyfödd (om vi lyckas få två år till nästa också)!?!? Hur orkar man med det?

    Oj, vad många tankar som snurrar. Vi är mitt uppe i att leta hus samtidigt som jag har blivit av med jobbet och är alltså arbetslös efter mammaledigheten om jag inte hinner hitta nåt nytt tills dess. Så det bästa vore om vi hinner flytta och jag får ett jobb innan jag blir gravid. För vi kommer ha svårt att få lånelöfte med tre barn och en inkomst. Jag vet att jag går händelserna i förväg men jag kan inte låta bli.

    Någon som kan ge mig några lugnande och peppade ord? ?
  2. 1
    Förväntansfull och skraj Vi har idag två små fantastiska tjejer på 2,5 år respektive 5 månader. Det var tänkt att vi skulle vara nöjda med två barn och jag har alltid föreställt mig att det är perfekt med två barn. Men under den senaste graviditeten började jag känna att jag inte vill att det ska vara den sista. Jag velade ett tag om jag verkligen vill gå igenom allt igen, jag har inte haft så enkla graviditeter. Är ju så lyckligt lottad att få vara mamma till två underbara ungar men jag kan inte släppa tanken av ett till barn. En sista graviditet, en sista bebis. Tiden går så fort och jag vill inte att bebistiden ska ta slut!

    När jag började nämna detta för sambon var han ganska bestämd. Vi har ju alltid sagt att två ska vara nog. Men nu har han också börjat luta mer mot ett tredje. Idag sa han att han är 99% säker på att det är vad han vill. Och det börjar verkligen pirra i magen nu!

    Jag vill inte ha för långt mellan barnen, två år är ganska perfekt. Men ska jag vara ärlig så är det jäkligt tufft. Stora tjejen är inne i en lång och jobbig utvecklingsfas och testar gränserna konstant. Tänk vilket röj det kommer vara med en 4-åring, en 2-åring och en nyfödd (om vi lyckas få två år till nästa också)!?!? Hur orkar man med det?

    Oj, vad många tankar som snurrar. Vi är mitt uppe i att leta hus samtidigt som jag har blivit av med jobbet och är alltså arbetslös efter mammaledigheten om jag inte hinner hitta nåt nytt tills dess. Så det bästa vore om vi hinner flytta och jag får ett jobb innan jag blir gravid. För vi kommer ha svårt att få lånelöfte med tre barn och en inkomst. Jag vet att jag går händelserna i förväg men jag kan inte låta bli.

    Någon som kan ge mig några lugnande och peppade ord? ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2

    Räkna med bråk ;)

    Låter helt underbart tycker jag! Det ÄR smått kaotiskt med barn tätt, men även annars också. Barn är ju barn och det är väl mer frågan om när kaoset ska vara och inte om. Har själv en 4.5 åring och en 3åring här hemma och de kan göra en gråhårig kan jag lova! Tilläggas skall att 4.5åringen har varit överenergisk i princip hela livet. TROTS detta funderar vi på en till nu. Även att jag kanske känner att det är bättre senare så vill inte jag heller ha för långt mellan barnen. Blir långt mellan nu tycker jag... du ska gå på din egen känsla och oavsett om eu väljer en liten till nu, eller om några år, så kan du räkna med bråk
  4. 2
    Räkna med bråk ;) Låter helt underbart tycker jag! Det ÄR smått kaotiskt med barn tätt, men även annars också. Barn är ju barn och det är väl mer frågan om när kaoset ska vara och inte om. Har själv en 4.5 åring och en 3åring här hemma och de kan göra en gråhårig kan jag lova! Tilläggas skall att 4.5åringen har varit överenergisk i princip hela livet. TROTS detta funderar vi på en till nu. Även att jag kanske känner att det är bättre senare så vill inte jag heller ha för långt mellan barnen. Blir långt mellan nu tycker jag... du ska gå på din egen känsla och oavsett om eu väljer en liten till nu, eller om några år, så kan du räkna med bråk
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3

    Förväntansfull och skraj

    Tack! Ja du har helt rätt, kaotiskt blir det nog oavsett hihi!
  6. 3
    Förväntansfull och skraj Tack! Ja du har helt rätt, kaotiskt blir det nog oavsett hihi!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar