Förstföderska
Julibarn 2016
  1. Medlem sedan
    Nov 2015
    #1

    Förstföderska

    Hej! Väntar mitt första barn och som jag själv räknat ut är det beräknat till 15/7. Är 32 år och bor i Stockholm. Jag ska på första inskrivningsmötet nu på fredag. Med två tidigare mf är det såklart väldigt pirrigt och nervöst men är positivt inställd och tror det kommer gå bra den här gången Var på ett tidigt ultraljud förra veckan och allt såg bra ut. Det var jättehäftigt att se det lilla hjärtat slå! Mår väldigt bra hittills med endast lite illamående och ömma bröst. Har ni berättat för familjen än eller väntar ni till vecka 12?
  2. 1
    Förstföderska Hej! Väntar mitt första barn och som jag själv räknat ut är det beräknat till 15/7. Är 32 år och bor i Stockholm. Jag ska på första inskrivningsmötet nu på fredag. Med två tidigare mf är det såklart väldigt pirrigt och nervöst men är positivt inställd och tror det kommer gå bra den här gången Var på ett tidigt ultraljud förra veckan och allt såg bra ut. Det var jättehäftigt att se det lilla hjärtat slå! Mår väldigt bra hittills med endast lite illamående och ömma bröst. Har ni berättat för familjen än eller väntar ni till vecka 12?
  3. Medlem sedan
    Dec 2015
    #2
    Vad roligt! Jag befinner mig i samma situation, men får vänta till i början av December innan vi med säkerhet vet. Hinner växa fram många tankar under tiden, men eftersom symtomen finns kvar så hoppas jag att allt ser bra ut. Bör vara i vecka 8 just nu, har mått väldigt bra - spända bröst och yrsel, inget illamående. Sedan har jag fått svårt för vissa måltider. Personligen hade jag väntat till v 12 pga risken för missfall, men jag vet tjejer som berättat i v 3 där allt gått vägen - så det är svårbedömt. Själv är tanken att avslöja det hela på julaftonskvällen
  4. 2
    Vad roligt! Jag befinner mig i samma situation, men får vänta till i början av December innan vi med säkerhet vet. Hinner växa fram många tankar under tiden, men eftersom symtomen finns kvar så hoppas jag att allt ser bra ut. Bör vara i vecka 8 just nu, har mått väldigt bra - spända bröst och yrsel, inget illamående. Sedan har jag fått svårt för vissa måltider. Personligen hade jag väntat till v 12 pga risken för missfall, men jag vet tjejer som berättat i v 3 där allt gått vägen - så det är svårbedömt. Själv är tanken att avslöja det hela på julaftonskvällen
  5. Medlem sedan
    Dec 2015
    #3
    Hej!
    Vi ska också ha vårt första, är i V8 och ska träffa bm nästa vecka. Än så länge vet ingen förutom jag och min sambo. 😊 vi ska nog berätta för familjen efter besöket nästa vecka men väntar med vännerna tills v12. Vill ju däremot berätta för alla, svårt att förklara varför man är så trött etc haha.

    Lycka till på besöket!
  6. 3
    Hej!
    Vi ska också ha vårt första, är i V8 och ska träffa bm nästa vecka. Än så länge vet ingen förutom jag och min sambo. 😊 vi ska nog berätta för familjen efter besöket nästa vecka men väntar med vännerna tills v12. Vill ju däremot berätta för alla, svårt att förklara varför man är så trött etc haha.

    Lycka till på besöket!
  7. Medlem sedan
    Apr 2016
    #4
    Hej!
    Hur går det med era graviditeter?
    Jag har precis blivit medlem och är förstföderska. Är beräknad 16/7 och vi är så förväntansfulla att se det lilla livet nu när det börjar närma sig och man kan känna det hoppa och sparka där inne 😊
  8. 4
    Hej!
    Hur går det med era graviditeter?
    Jag har precis blivit medlem och är förstföderska. Är beräknad 16/7 och vi är så förväntansfulla att se det lilla livet nu när det börjar närma sig och man kan känna det hoppa och sparka där inne 😊
  9. Medlem sedan
    May 2016
    #5
    Förstföderska här med! Jag blir 20 i slutet av året! Väntar en liten flicka BF 14/7 Vi plussade på en torsdag 6/11-15 , och samma dag berättade jag för min brors sambo! Familj berättade vi på söndagen 8/11-15 då det var farsdag, så i gav en liten present som avslöjade graviditeten! Resten vänta vi med att berätta för tills vi hade gjort KUB, vilket vi gjorde i vecka 13
  10. 5
    Förstföderska här med! Jag blir 20 i slutet av året! Väntar en liten flicka BF 14/7 Vi plussade på en torsdag 6/11-15 , och samma dag berättade jag för min brors sambo! Familj berättade vi på söndagen 8/11-15 då det var farsdag, så i gav en liten present som avslöjade graviditeten! Resten vänta vi med att berätta för tills vi hade gjort KUB, vilket vi gjorde i vecka 13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar