Köpa hus eller inte
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    Köpa hus eller inte

    Jag vet att det är en svårt fråga. Jag är ensam med barnen varannan vecka. Flyttade från sambo i augusti ( har inte bott ihop sedan april). Har alltid bott i hus. Nu blev jag tvungen att bo i lght. Sambon fick huset (hade inte råd att llösa ut honom) Jag tog sommarstugan ( 4 mil bort). Nu har jag hittat ett hus för 620 000 kr. (måste sedan tapetseras om i 2 sovrum, allrum och hall). kommer då få lån på ca 900 000 kr. Kostnad för huset (ränta, amortering, värme) i månaden blir lika som jag betalar nu. Tankarna snurrar dag som natt. Ska jag köpa huset och få skulder eller bo kvar i lght ( som jag inte trivs i) och vänta på att annat hus blir till salu ( billigare). Det finns sällan hus till salu här där jag bor. Senaste var för 1,5 och 1,7 milj. Alla vill ha.
  2. 1
    Köpa hus eller inte Jag vet att det är en svårt fråga. Jag är ensam med barnen varannan vecka. Flyttade från sambo i augusti ( har inte bott ihop sedan april). Har alltid bott i hus. Nu blev jag tvungen att bo i lght. Sambon fick huset (hade inte råd att llösa ut honom) Jag tog sommarstugan ( 4 mil bort). Nu har jag hittat ett hus för 620 000 kr. (måste sedan tapetseras om i 2 sovrum, allrum och hall). kommer då få lån på ca 900 000 kr. Kostnad för huset (ränta, amortering, värme) i månaden blir lika som jag betalar nu. Tankarna snurrar dag som natt. Ska jag köpa huset och få skulder eller bo kvar i lght ( som jag inte trivs i) och vänta på att annat hus blir till salu ( billigare). Det finns sällan hus till salu här där jag bor. Senaste var för 1,5 och 1,7 milj. Alla vill ha.
  3. Anonym
    #2
    Köp huset, vi lever en gång och det "hörs" på din text att du vill köpa - du trivs ju inte i lgh!
  4. 2
    Köp huset, vi lever en gång och det "hörs" på din text att du vill köpa - du trivs ju inte i lgh!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar