Tankar, kännslor, funderingar om livet.
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Tankar, kännslor, funderingar om livet.

    Hejsan!
    Förväntar mig inga svar... Men jag måste få fråga om någon annan känner som jag.
    Född på 80talet (shit va gammal jag lät)

    Har barn födda 2011 & 2014.
    Min status är alltså : Arbetande fru i villa med 2 killar och 1 hund, där mannen jobbar i Norge på veckorna.
    Jag är allts själv med allt när mannen inte är hemma. Han är hemma från torsdag-söndag.
    Jobbet ligger ca 1timmes enkel resa bort för mig.
    Jag försöker få allt att rulla på med jobb, dagis, lämna/hämta, mat, aktiviter, huset, släppa ut hunden, tvätta etc. etc.

    Resultat: ja är olycklig. lyckas inte hålla vikten efter 2 graviditeter, mår apa när jag ser alla andra som får/fått tillbaka sin figur. Får inte heller tiden över till någon träning. Min man och jag rör knappt vid varandra. Blir mörkrädd när jag tänker på vart världen är på väg.

    *finnas/inte finnas*
    Det är frågan!

  2. 1
    Tankar, kännslor, funderingar om livet.
    Hejsan!
    Förväntar mig inga svar... Men jag måste få fråga om någon annan känner som jag.
    Född på 80talet (shit va gammal jag lät)

    Har barn födda 2011 & 2014.
    Min status är alltså : Arbetande fru i villa med 2 killar och 1 hund, där mannen jobbar i Norge på veckorna.
    Jag är allts själv med allt när mannen inte är hemma. Han är hemma från torsdag-söndag.
    Jobbet ligger ca 1timmes enkel resa bort för mig.
    Jag försöker få allt att rulla på med jobb, dagis, lämna/hämta, mat, aktiviter, huset, släppa ut hunden, tvätta etc. etc.

    Resultat: ja är olycklig. lyckas inte hålla vikten efter 2 graviditeter, mår apa när jag ser alla andra som får/fått tillbaka sin figur. Får inte heller tiden över till någon träning. Min man och jag rör knappt vid varandra. Blir mörkrädd när jag tänker på vart världen är på väg.

    *finnas/inte finnas*
    Det är frågan!

  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2

    Tankar, kännslor, funderingar om livet.

    Hej, vad tråkigt att höra att du känner dig olycklig. Jag är inte i samma situation men vet hur det är att känna att man har allt på sina egna axlar. Min första tanke är att du måste prata med din man! Är hans arbete i Norge långvarigt eller tillfälligt?

    Det låter minst sagt ohållbart att ha det så som du beskriver. Hoppas ni kan hitta en lösning!
  4. 2
    Tankar, kännslor, funderingar om livet. Hej, vad tråkigt att höra att du känner dig olycklig. Jag är inte i samma situation men vet hur det är att känna att man har allt på sina egna axlar. Min första tanke är att du måste prata med din man! Är hans arbete i Norge långvarigt eller tillfälligt?

    Det låter minst sagt ohållbart att ha det så som du beskriver. Hoppas ni kan hitta en lösning!
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Hejsan! Inte varit inne här sedan ja, kanske tom så länge sen som 2012. Din text var det första jag såg. Såg också att du inte skrivit mer sen så tänkte kolla hur du mår? Känner igen mig i en del du skriver. Det är tufft.
  6. 3
    Hejsan! Inte varit inne här sedan ja, kanske tom så länge sen som 2012. Din text var det första jag såg. Såg också att du inte skrivit mer sen så tänkte kolla hur du mår? Känner igen mig i en del du skriver. Det är tufft.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar