Gravid och måste gottgöra sambon för..
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2015
    #1

    Gravid och måste gottgöra sambon för..

    Jag plusade i fredags. Min sambo visade ingen större glädje. Kanske blev han bara chockad eller så var han stressad för att han skulle ut. Jag kände mig ensam och rädd. Han kom hem vid 03 och dagen efter var han bakis. Jag kände mig som bortglömd. Det har tidigare varit dåligt mellan oss då jag pratat mycket med mitt x. Men har inte gjort det på länge. Men igår skrev jag ett sms " Hej, hur mår du?❤️" när jag duschade såg sambon såklart detta och tvingade ut mig direkt. Jag är hemma hos föräldrarna nu. Mår jätte dåligt (kräks,ont i magen, super illamående osv). Sambon säger att han vill ha bebisen men att om jag gör ngt fel kommer han se till att han får hela vårdnaden. Jag vill han ska bry sig mer om mig och visa det. Men just nu handlar allt bara om att jag sårar och sviker. Han säger att jag måste komma på ett sätt att gottgöra honom. Vad kan och ska jag göra? 😭 Vet att jag gjorde fel men klarar inte detta ensam.
  2. 1
    Gravid och måste gottgöra sambon för.. Jag plusade i fredags. Min sambo visade ingen större glädje. Kanske blev han bara chockad eller så var han stressad för att han skulle ut. Jag kände mig ensam och rädd. Han kom hem vid 03 och dagen efter var han bakis. Jag kände mig som bortglömd. Det har tidigare varit dåligt mellan oss då jag pratat mycket med mitt x. Men har inte gjort det på länge. Men igår skrev jag ett sms " Hej, hur mår du?❤️" när jag duschade såg sambon såklart detta och tvingade ut mig direkt. Jag är hemma hos föräldrarna nu. Mår jätte dåligt (kräks,ont i magen, super illamående osv). Sambon säger att han vill ha bebisen men att om jag gör ngt fel kommer han se till att han får hela vårdnaden. Jag vill han ska bry sig mer om mig och visa det. Men just nu handlar allt bara om att jag sårar och sviker. Han säger att jag måste komma på ett sätt att gottgöra honom. Vad kan och ska jag göra? 😭 Vet att jag gjorde fel men klarar inte detta ensam.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Och honom vill du ha som ditt barns far.
    Men ta det lugnt, för det första så är det tomma hot, han kan inte ta hela vårdnaden bara sådär. Det är även så att eftersom ni inte är gifta, så tillfaller vårdnaden dig med automatik.
    Mitt goda råd, om du väljer att fullfölja graviditeten, är att föra dagbok redan nu, alla kränkningar, alla hot ska du notera, vad och när. För om det kommer till en vårdnadstvist, så är det bra att kunna påvisa att han har använt det som hot under en längre tid och att det då, som du skriver, är för att du inte gjorde något som passade honom.
    Och så får du ställa dig en fråga, vad är det som gör att du stannar kvar hos denna man. Det lilla du skriver visar på att han inte har ett sunt beteende.
  4. 2
    Och honom vill du ha som ditt barns far.
    Men ta det lugnt, för det första så är det tomma hot, han kan inte ta hela vårdnaden bara sådär. Det är även så att eftersom ni inte är gifta, så tillfaller vårdnaden dig med automatik.
    Mitt goda råd, om du väljer att fullfölja graviditeten, är att föra dagbok redan nu, alla kränkningar, alla hot ska du notera, vad och när. För om det kommer till en vårdnadstvist, så är det bra att kunna påvisa att han har använt det som hot under en längre tid och att det då, som du skriver, är för att du inte gjorde något som passade honom.
    Och så får du ställa dig en fråga, vad är det som gör att du stannar kvar hos denna man. Det lilla du skriver visar på att han inte har ett sunt beteende.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar