Utlandstjänstgöring i Baltimore
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 2015
    #1

    Utlandstjänstgöring i Baltimore

    Hej! Ny på siten o forumet. Jag ska i augusti börja jobba i Baltimore, Md i USA. Två år. Familjen, med maken o tre barn på 6-11 år ska föstås med! Spännande men nu börjar djungeln att hitta bra skola o område att bo i. Har ni några tips? Känner ni nån som ni kan förmedla kontakt med? Rent formellt kommer jag vara anställd i Sverige på universitetet här med utlandsstjänstgöring med URA-kontrakt. Alltså betala skatt i Sverige. Nån som har erfarenhet av det i USA? Nåt speciellt att tänka på? Tacksam för alla tips! Stort och tacksamt tack på förhand!!
  2. 1
    Utlandstjänstgöring i Baltimore Hej! Ny på siten o forumet. Jag ska i augusti börja jobba i Baltimore, Md i USA. Två år. Familjen, med maken o tre barn på 6-11 år ska föstås med! Spännande men nu börjar djungeln att hitta bra skola o område att bo i. Har ni några tips? Känner ni nån som ni kan förmedla kontakt med? Rent formellt kommer jag vara anställd i Sverige på universitetet här med utlandsstjänstgöring med URA-kontrakt. Alltså betala skatt i Sverige. Nån som har erfarenhet av det i USA? Nåt speciellt att tänka på? Tacksam för alla tips! Stort och tacksamt tack på förhand!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Tyvärr är det lite dött här inne nu för tiden och tror inte att det fanns någon i Baltimore heller.

    Ett tips är att se om det finns en SWEA i Baltimore där det kanske finns medlemmar som kan hjälpa dig och ge dig lite kontakter.

    Låter mycket spännande med ett litet äventyr för er.
  4. 2
    Tyvärr är det lite dött här inne nu för tiden och tror inte att det fanns någon i Baltimore heller.

    Ett tips är att se om det finns en SWEA i Baltimore där det kanske finns medlemmar som kan hjälpa dig och ge dig lite kontakter.

    Låter mycket spännande med ett litet äventyr för er.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar