Är nån trogen?
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Är nån trogen?

    Jag har levt med min man i 20 år, sen vi var ca tjugo. Vi har barn på mellanstadiet, hus o hela köret. Känns som vi känner varandra utan o innan efter så många år. Har litat på honom som på mig själv. Men tji fick jag. För ngr år sen fick jag veta att han haft ett årslångt förhållande m en kollega. Det var redan slut och han ångrade sig o älskade mig osv. Till slut bestämde vi oss för att fortsätta ihop. Så här ett par år och lite parterapi senare har vi det väl bra. Jag älskar ju min man. Men jag är förändrad. Jag litar inte på människor längre. Jag har en gnagande känsla av att jag är dum o naiv - dum i huvudet typ. Trohet - är det nåt nån ägnar sig åt längre? För mig är det en självklarhet. Min man säger såklart att han aldrig kommer vara otrogen igen men... Folk verkar ta så lätt på sånt. Vår parteapeut viftade mer eller mindre undan det, som "ja, det var ju inte bra, såklart du blev ledsen, men...". Är det bara jag i världen som tycker det är större än så? Som faktiskt aldrig alls över huvud taget skulle kunna vara otrogen?
  2. 1
    Är nån trogen? Jag har levt med min man i 20 år, sen vi var ca tjugo. Vi har barn på mellanstadiet, hus o hela köret. Känns som vi känner varandra utan o innan efter så många år. Har litat på honom som på mig själv. Men tji fick jag. För ngr år sen fick jag veta att han haft ett årslångt förhållande m en kollega. Det var redan slut och han ångrade sig o älskade mig osv. Till slut bestämde vi oss för att fortsätta ihop. Så här ett par år och lite parterapi senare har vi det väl bra. Jag älskar ju min man. Men jag är förändrad. Jag litar inte på människor längre. Jag har en gnagande känsla av att jag är dum o naiv - dum i huvudet typ. Trohet - är det nåt nån ägnar sig åt längre? För mig är det en självklarhet. Min man säger såklart att han aldrig kommer vara otrogen igen men... Folk verkar ta så lätt på sånt. Vår parteapeut viftade mer eller mindre undan det, som "ja, det var ju inte bra, såklart du blev ledsen, men...". Är det bara jag i världen som tycker det är större än så? Som faktiskt aldrig alls över huvud taget skulle kunna vara otrogen?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    #2
    Hej!
    Även för mig är det självklart att vara trogen. Jag tror som du, att det kan skapa en spricka i förhållandet som är svår att reparera. Jag har haft tur som har sluppit otrohet i mina relationer, så visst finns det såna!
  4. 2
    Hej!
    Även för mig är det självklart att vara trogen. Jag tror som du, att det kan skapa en spricka i förhållandet som är svår att reparera. Jag har haft tur som har sluppit otrohet i mina relationer, så visst finns det såna!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar