Jag tänker lämna honom.
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Jag tänker lämna honom.

    Efter åtta år tillsammans kommer jag lämna honom. Och jag har egentligen inga bra argument, jag har inte pratat med honom om det än eftersom jag vill ordna lägenhet och så först, men han kommer ju säga såhär: varför? Och jag har inget riktigt bra svar, för det handlar om liksom.. ackumulerade känslor liksom. Det handlar om åtta års omhändertagande av stor jättebebis, åtta års förolämpningar och som han irriterat sig på mig, min dotter, min familj, mina vänner. Åtta år av inte en enda middag med vänner, noll! En gång har vi ätit ute, kanske varit på bio två ggr, han vill inte. Och jag har bara mesat med, bara nähä nejnej då är vi hemma då.
    Åtta av: jag betalar räkningarna så jag bestämmer. Av: Fan vilken usel feminist du måste vara som lever i ett sånt här förhållande.

    Vafan!
  2. 1
    Jag tänker lämna honom. Efter åtta år tillsammans kommer jag lämna honom. Och jag har egentligen inga bra argument, jag har inte pratat med honom om det än eftersom jag vill ordna lägenhet och så först, men han kommer ju säga såhär: varför? Och jag har inget riktigt bra svar, för det handlar om liksom.. ackumulerade känslor liksom. Det handlar om åtta års omhändertagande av stor jättebebis, åtta års förolämpningar och som han irriterat sig på mig, min dotter, min familj, mina vänner. Åtta år av inte en enda middag med vänner, noll! En gång har vi ätit ute, kanske varit på bio två ggr, han vill inte. Och jag har bara mesat med, bara nähä nejnej då är vi hemma då.
    Åtta av: jag betalar räkningarna så jag bestämmer. Av: Fan vilken usel feminist du måste vara som lever i ett sånt här förhållande.

    Vafan!
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Varför tänker du att du inte har några bra argument? Det du skriver är att det är han som bestämt under hela ert förhållande men du som tagit hand om honom, och att han ständigt förolämpat dig och de dina. Behövs fler argument?
  4. 2
    Varför tänker du att du inte har några bra argument? Det du skriver är att det är han som bestämt under hela ert förhållande men du som tagit hand om honom, och att han ständigt förolämpat dig och de dina. Behövs fler argument?
  5. Anonym
    #3
    Du har ju såklart rätt. Det är nog mer så att jag känner att nu har det ju inte hänt nåt särskilt, inget drama. Bara ett enda: Näe, nu går det inte mer.

    Och så plötsligt nu har jag börjat tänka att Herregud, ska jag aldrig mer få ligga med någon nu!?
    Som att jag ens skulle vilja! Eller jo, det är väl klart jag vill så, men alltså. Jag blir förvånad över de tankarna, för jag är inte intresserad av att inleda någon ny relation herregud, jag skiter väl i om nån vill ligga med mig. Egentligen. Äh. Förvirrat.
  6. 3
    Du har ju såklart rätt. Det är nog mer så att jag känner att nu har det ju inte hänt nåt särskilt, inget drama. Bara ett enda: Näe, nu går det inte mer.

    Och så plötsligt nu har jag börjat tänka att Herregud, ska jag aldrig mer få ligga med någon nu!?
    Som att jag ens skulle vilja! Eller jo, det är väl klart jag vill så, men alltså. Jag blir förvånad över de tankarna, för jag är inte intresserad av att inleda någon ny relation herregud, jag skiter väl i om nån vill ligga med mig. Egentligen. Äh. Förvirrat.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Du ska ju separera - inte gå i kloster! Om du vill ligga med någon så handlar det ju bara om att du ska ligga med någon ANNAN. Det är ju inte tvunget så att det måste inledas en ny relation för det, utan man kan faktiskt bara ha sex...
  8. 4
    Du ska ju separera - inte gå i kloster! Om du vill ligga med någon så handlar det ju bara om att du ska ligga med någon ANNAN. Det är ju inte tvunget så att det måste inledas en ny relation för det, utan man kan faktiskt bara ha sex...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar