Blivande mamma Göteborg i April,Maj,Juni
Träffas där ni bor
  1. Medlem sedan
    Jan 2016
    #1

    Blivande mamma Göteborg i April,Maj,Juni

    Hejsan! Skulle vara roligt om vi kunde ses i denna tråd och synka lite med varandra, olika frågor å funderingar. Och att vi kan starta en mammagrupp tillsammans och ses senare när vi blir mammaledig. Jag känner ingen som kommer att vara ledig samtidigt som mig, så det vore kul att kunna ses med andra ibland!
  2. 1
    Blivande mamma Göteborg i April,Maj,Juni Hejsan! Skulle vara roligt om vi kunde ses i denna tråd och synka lite med varandra, olika frågor å funderingar. Och att vi kan starta en mammagrupp tillsammans och ses senare när vi blir mammaledig. Jag känner ingen som kommer att vara ledig samtidigt som mig, så det vore kul att kunna ses med andra ibland!
  3. Medlem sedan
    Jan 2016
    #2
    Jag har fråga om föräaldraforsäkring jag har inte tecknat någon ännu, är det bra och varför ska jag göra det, någon som tycker sig ha ett bra svar = D
  4. 2
    Jag har fråga om föräaldraforsäkring jag har inte tecknat någon ännu, är det bra och varför ska jag göra det, någon som tycker sig ha ett bra svar = D
  5. Medlem sedan
    Feb 2016
    #3
    hade också velat lära känna några blivande mammor i Göteborg! Är gravid med första barnet, bf i augusti.
  6. 3
    hade också velat lära känna några blivande mammor i Göteborg! Är gravid med första barnet, bf i augusti.
  7. Medlem sedan
    Jan 2016
    #4

    Hej!

    Vad kul att få ett svar! Det gör ju inget att vi har olika månad på födsel! : ) vill du/ni veta kön innan? Hur mår du? Själv mår jag bra nu. Är i 26:e veckan och magen den är stor. I början var jag väldigt trött och mådde riktigt illa hela dagarna. Vart bor du i Göteborg? Jag bor i Majorna. Vore kul att lära känna dej lite mer, då vi kommer vara lediga samtidigt!
  8. 4
    Hej! Vad kul att få ett svar! Det gör ju inget att vi har olika månad på födsel! : ) vill du/ni veta kön innan? Hur mår du? Själv mår jag bra nu. Är i 26:e veckan och magen den är stor. I början var jag väldigt trött och mådde riktigt illa hela dagarna. Vart bor du i Göteborg? Jag bor i Majorna. Vore kul att lära känna dej lite mer, då vi kommer vara lediga samtidigt!
  9. Medlem sedan
    Jan 2016
    #5
    några fler därute som blir mamma i sommar 🙂?
  10. 5
    några fler därute som blir mamma i sommar 🙂?
  11. Medlem sedan
    Feb 2016
    #6
    Nu mår jag äntligen bra, mellan vecka 6 och 11 mådde jag fruktansvärt illa och spydde hela tiden. Trodde aldrig att det skulle bli bättre haha men nu mår jag rätt bra, tröttare än vanligt bara. Jo jag vill gärna veta könet, känns lättare att kunna "planera" då. Idag ska vi på kubtestet, väldigt nervös men hoppas allt går bra
    Jag bor i Kortedala.
  12. 6
    Nu mår jag äntligen bra, mellan vecka 6 och 11 mådde jag fruktansvärt illa och spydde hela tiden. Trodde aldrig att det skulle bli bättre haha men nu mår jag rätt bra, tröttare än vanligt bara. Jo jag vill gärna veta könet, känns lättare att kunna "planera" då. Idag ska vi på kubtestet, väldigt nervös men hoppas allt går bra
    Jag bor i Kortedala.
  13. Medlem sedan
    Jan 2016
    #7

    Okej!

    Visst kändes det så, att det var konstant illamående och trötthet, tur det blev bättre : ) hur gick kub-testet? Kul om vi kan byta mejl-adress eller så, kan vi höras av något där med framöver....? Vi har beställt en barnvagn nu, känns roligt! och sedan kan man beställa gravidpaket på Apoteket, ett tips om du inte visste.eller på babyproffset, då får man olika småsaker gratis til bebben. Nice! Min mejladress är [email protected]. När vi gjorde kub-testet gick det bra, så bara att hoppas på det bästa framöver med med utvecklingen! : )
  14. 7
    Okej! Visst kändes det så, att det var konstant illamående och trötthet, tur det blev bättre : ) hur gick kub-testet? Kul om vi kan byta mejl-adress eller så, kan vi höras av något där med framöver....? Vi har beställt en barnvagn nu, känns roligt! och sedan kan man beställa gravidpaket på Apoteket, ett tips om du inte visste.eller på babyproffset, då får man olika småsaker gratis til bebben. Nice! Min mejladress är [email protected]. När vi gjorde kub-testet gick det bra, så bara att hoppas på det bästa framöver med med utvecklingen! : )
  15. Medlem sedan
    Feb 2016
    #8
    Kub-testet gick bra! Äntligen kan man pusta ut nu. Räknar ner till ultraljudet nu bara
    Tog ni reda på könet eller vill ni ha en överraskning?
    Vi har redan köpt barnvagn och säng haha, egentligen skulle vi bara kolla men fick så bra erbjudande så var tvungna att slå till direkt, blev en brio go. Vad skaffade ni för nån?
    När var ni beräknade? Det börjar närma sig nu va?
    Min mail är [email protected]
    Hur gjorde du förresten med gravidförsäkring? Jag har inte tecknat någon ännu men borde verkligen göra det.
  16. 8
    Kub-testet gick bra! Äntligen kan man pusta ut nu. Räknar ner till ultraljudet nu bara
    Tog ni reda på könet eller vill ni ha en överraskning?
    Vi har redan köpt barnvagn och säng haha, egentligen skulle vi bara kolla men fick så bra erbjudande så var tvungna att slå till direkt, blev en brio go. Vad skaffade ni för nån?
    När var ni beräknade? Det börjar närma sig nu va?
    Min mail är [email protected]
    Hur gjorde du förresten med gravidförsäkring? Jag har inte tecknat någon ännu men borde verkligen göra det.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar